W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach Komitet Organizacyjny Konkursu Kangur Matematyczny podjął decyzję o przeprowadzeniu konkursu zdalnie za pośrednictwem Platformy Dzwonek.pl
Szkolnymi koordynatorkami konkursu będą p. Bernadeta Szurgot i p. Beata Ciesielska.
Konkurs próbny odbędzie się: w dniach 25, 26 maja, zaś właściwy konkurs w dniach 2-5 czerwca.
Uczniowie, którzy zgłosili chęć wzięcia udziału w Kangurze, otrzymają na e-dziennik szczegółowe informacje dotyczące przebiegu konkursu i swój indywidualny kod dostępu na Platformę Dzwonek.pl
Obecnie szkoły funkcjonują w ograniczonym zakresie. Do 7 czerwca br. zawieszone są zajęcia stacjonarne w szkołach, a uczniowie mają lekcje z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Od 25 maja br. będą umożliwione zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z elementami zajęć dydaktycznych dla uczniów z klas I- III szkoły podstawowej. Mając na uwadze bezpieczeństwo dzieci, opieka będzie sprawowana w małych grupach. W związku z tym przewidzianesą zajęcia tylko dla uczniów, których oboje rodzice/prawni opiekunowie lub samotnie wychowujący rodzic pracuje zawodowo w godzinach sprawowania opieki na terenie placówki (od 8.00 do 15.00).
Mamy nadzieję, że każdy z Was ma mnóstwo energii na wszystkie aktywności i zadania, które Was dziś czekają. Może wystarczy Wam sił i chęci na ćwiczenia…językowe . Jest taka książeczka autorstwa pani Małgorzaty Strzałkowskiej pt. ”Wierszyki łamiące języki” będąca zbiorem słownych wygibasów, które ćwiczą dykcję, ale też niezmiernie bawią. Zapewniamy, że dużo przy tym śmiechu, bo język po prostu zaczyna „plątać się”. Spróbujcie tego językowego ćwiczenia.
W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną w Polsce finał Ogólnopolskiego Konkursu „Z poprawną polszczyzną na co dzień” został przeprowadzony w formie zdalnej. W sobotę 16.05.20r. o godz. 9.45 nasze uczennice Michalina Wilczewska z kl. 2b oraz Anna Olszewska z kl. 3c zalogowały się na stronie konkursu i rozpoczęły pisanie opowiadania do przesłanej im historyjki obrazkowej. Po zakończeniu pracy (oczywiście w ustalonym czasie) przesłały swoje prace na wskazany adres. Obecnie czekamy na wyniki konkursu. Michasiu i Aniu TRZYMAMY ZA WAS KCIUKI!!!
18 maja 2020 r. obchodzimy 100. rocznicę urodzin Papieża Polaka – św. Jana Pawła II. Z tej okazji katecheci zachęcili uczniów wraz z ich rodzinami, żeby po raz kolejny (w marcu wzięli udział w Konkursie Diecezji Elbląskiej „Jan Paweł II – misjonarz świata) zaangażowali się w świętowanie 100. rocznicy urodzin Karola Wojtyły poprzez wykonanie laurki dla Ojca Świętego. Z uwagi na wyjątkowe okoliczności i panującą sytuację uczniowie przesyłali swoje prace drogą elektroniczną. Laurki są wyrazem wdzięczności i miłości dla św. Jana Pawła II. Jeżeli w ramach konkursu została wykonana i przesłana wystarczająca ilość laurek, to 18 maja w Instytucie Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie z tych prac zostało wykonane duże serce dla Ojca Świętego.
Zachęcamy do wejścia na stronę instytutu. >>klik<<
Nasi uczniowie z klas VI-VIII w ramach lekcji WF na temat zdrowego odżywiania mogli podzielić się zdjęciami swoich propozycji zdrowych posiłków, które sami przygotowali. Uczniowie wykazali się znajomością podstawowych zasad zdrowej diety. Na talerzach królowały warzywa, owoce, ale również wersje fit-słodkości. Te smakowitości to na przykład: Tortilla z sałatą, grillowanym mięsem, pomidorem, ogórkiem, awokado oraz sosem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego; ciasto marchewkowe z kremem jogurtowym, domowe lody z wyciskanego soku z pomarańczy czy pieczone jabłka w cynamonie podawane z jogurtem naturalnym.
Dzisiaj zapraszamy do rozwiązania łamigłówek. Gotowi do zabawy? Zaczynamy! Przestaw ( przenieś, przesuń, przełóż) tylko po jednej kredce tak, aby powstały prawidłowe równania. Powodzenia.
Geografia w nowej rzeczywistości- zapraszamy do podróżowania w innej formie. teraz , gdy wyprawy są ograniczone możemy dzielić się swoimi wspomnieniami udanych podróży
Nauczyciele świetlicy bardzo dziękują wszystkim Uczniom klas 1-3, którzy wzięli udział w konkursie plastycznym „ Wiosna” i wykonali ciekawe, kolorowe prace. Konkurs wygrał uczeń klasy 1a Maciej Stryjewski.
Kochani, czy jest ktoś, kto lubi wspaniałą sztukę origami? Mamy propozycję wykonania ślicznej zakładki – rudego liska. Sprawa jest prosta. Potrzebujecie dwie kartki. Jedną w kolorze pomarańczowym, drugą – w białym. Filmik podpowie resztę…Potrzebujecie niewiele czasu, a efekt będzie zaskakujący!
Możecie obdarować tym liskiem któregoś z domowników, który jest podczas jakiejś pasjonującej lektury. Lisek nie pozwoli zapomnieć, na której stronie osoba czytająca zrobiła przerwę w czytaniu .
Kochani, czas jest wyjątkowy. Wiemy o tym wszyscy. Staramy się w izolacji domowej spędzić go jak najbardziej produktywnie, uczymy się zdalnie, rozwijamy swoje zainteresowania w przestrzeni domowej. Wiemy, że całe to „zamieszanie” spowodował wirus i dlatego mamy Wam do zaprezentowania książeczkę, która została przetłumaczona już na 47 języków dla Wszystkich dzieci na świecie, by wyjaśnić i odpowiedzieć na pytania dotyczące tego patogenu. Zapoznajcie się z treścią książeczki, zachęćcie swoich rodziców do wspólnej lektury. Wiedza powoduje, że to, co nieznane, zaczyna być na tyle poznane, że przestajemy się bać.
Za oknem wiosna w pełni. Kwitną wiosenne kwiaty i śpiewają ptaki.
Przyroda jest kolorowa i radosna. Rozweselmy Swój pokój dodając barw.
Wykonajmy kolorowe ptaszki.
Przygotujmy: kolorowe kartki (niebieskie, białą, zieloną i czerwoną), klej i nożyczki.
Zaczynamy od wycięcia: niebieskich 2 kół o średnicy 10 cm i 2 kół o średnicy 5 cm,
2 białych kół o średnicy 1cm, 2 czerwonych łapek i 2 trójkątów (dziób), 1 niebieskiego prostokąta o wymiarach 2cm x 6 cm (materiał do wykonania jednego ptaszka). Dodatkowo wycinamy kształt liścia lub oklejamy patyk (słomkę) zielonym paskiem i doklejamy listki (potrzebna do tej wersji jest nitka).
My dorośli musimy pamiętać, że dzieci w książkach szukają świata, który jest im znany z autopsji. Tu odnajdują swoje problemy. Dostrzegają, że podobne życie wiodą dzieci w różnych zakątkach globu, mają one problemy, raz się cieszą, drugi raz smucą.
Takie książki pozwalają im zrozumieć samych siebie, uczą wartości i stawiania czoła swoim zmartwieniom i smutkom. Do takich książek zaliczyć możemy opowieści o Muminkach Tove Jansson. Świat małych stworków skrywa ludzkie sprawy bliskie dzieciom.
Natomiast książka „Przygody Mikołajka” Rene Goscinnego i Jeana Jacquesa Sempe ukazuje znane dzieciom środowisko: rodzinę, kolegów, nauczyciel.
W oparciu o książki dzieci uczą się rozróżniać: dobro od zła, prawdę od kłamstwa, piękno od brzydoty. Zadaniem książek jest ukazywanie cech, które wpajamy dzieciom przez lata, tj. dobro, przyjaźń, życzliwość, chęć niesienia pomocy i lojalność. To wszystko znajdą młodzi czytelnicy sięgając po „Kubusia Puchatka” A.A. Milne.
Wkrótce obchodzimy Światowy Dzień Książki. W tym tygodniu będzie w naszej wirtualnej bibliotece o książkach. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak powstaje książka?
Bierzemy do ręki książki, kupujemy je w księgarniach, wypożyczamy z biblioteki, otrzymujemy w prezencie i cieszymy się podczas czytania ich treścią, historią, którą zawierają. Trzymamy w ręku gotowy produkt, który przecież zaczął się od jakiejś myśli autora, jego pomysłu. Jaką drogę musi pokonać ta myśl twórcy, by przybrać kształt gotowej książki pokazuje pokrótce ten filmik.
DRODZY UCZNIOWIE!
Pamiętajcie, że książeczki czekają na WAS w naszej szkolnej bibliotece. Po powrocie do szkoły będzie można je znów wypożycz
Z kolorowego papieru wytnij: 1 koło o średnicy ok. 14cm, 1 koło o średnicy ok. 10cm 2 koła o średnicy ok. 2,5cm 2 prostokąciki 1cmx6cm. Największe koło złóż na pół, ono będzie "tułowiem" ślimaka. Do niego przyklej mniejsze kółko i oto otrzymasz ślimaczą muszlę. Dwa paseczki podklej od spodu, a do nich doczep pozostałe kółeczka. Tak otrzymasz rogi i oczka. Markerem dorysuj uśmiech i źrenice, a kredkami pokoloruj muszelkę. Miłej zabawy!
W tej całkiem nowej i nieznanej rzeczywistości, jesteśmy cały czas gotowe do udzielania Wam wsparcia i pomocy. Zmieniła się jedynie forma naszej komunikacji, ale nadal możecie na nas liczyć. Jeśli są wśród Was osoby, które potrzebują konsultacji to zapraszamy do kontaktu z nami poprzez dziennik elektroniczny Librus. Chętnie służymy pomocą. Razem postaramy się znaleźć rozwiązanie.
„Bez względu na to, ile masz zajęć drogi rodzicu, najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla przyszłości swego dziecka oprócz okazywania miłości przez przytulanie, jest codzienne głośne czytanie.”
Jim Trelease
Drodzy Rodzice!
Biblioteka szkolna zachęca Was gorąco, abyście rozbudzali podtrzymywali zainteresowania czytelnicze Waszych pociech. Pamiętajcie! Książka jest dobra na wszystko. Jeżeli chcecie, aby Wasze dziecko dobrze się rozwijało, nie miało problemów w szkole, należy skorzystać z najprostszego sposobu wpływającego na osobowość dziecka – należy zachęcić dziecko do czytania książek. Czytanie jest zatem jedną z pierwszych inwestycji w rozwój dziecka. Zachęcamy Państwa do czytania razem z dzieckiem. 15 – 20 minut dziennie wspólnego czytania w zupełności wystarczy. Jest to o wiele lepsza forma spędzania czasu wolnego, niż oglądanie telewizji … i nic nie kosztuje.
Oto 10 pozytywnych argumentów „Dlaczego warto czytać?”
Wspólne czytanie zacieśnia więź uczuciową między rodzicami a dzieckiem.
Nasza akcja powstała z potrzeby serca, a inspiracją była ogólnopolska akcja o podobnym tytule. W naszej szkole mamy uczniów, których rodzice pracują w służbie zdrowia zarówno w Iławie jak i w szpitalu w Ostródzie. Nasi uczniowie klas 1-3 wykonali kartki dla medyków. W ten sposób pragniemy podziękować za niezwykle ważną, odpowiedzialną, ale też jakże niebezpieczną pracę lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych i wszystkich pracowników służby zdrowia.