Zbliżamy się do zakończenia pierwszego (choć prawdopodobnie nie ostatniego) etapu kształcenia w tych niecodziennych okolicznościach, w jakich się wszyscy niespodziewanie znaleźliśmy. Wiele umiejętności musieliśmy zdobyć, aby to nauczanie na odległość przebiegało sprawnie. Nie osiągnęlibyśmy tego bez Waszego zaangażowania – Drodzy Uczniowie oraz wsparcia, umiejętności zorganizowania i wielu wyrzeczeń ze strony Państwa – Rodziców i Opiekunów.
Za to należą się wyrazy szacunku i podziękowania. Przed nami ferie wiosenne i czas Świąt Wielkiej Nocy. Życzę wszystkim Nam, aby tradycyjne wielkanocne jajko stało się symbolem odrodzenia życia, życia po pandemii. Abyśmy wyszli z tego czasu wzmocnieni pragnieniem odczuwania uroków zwykłych zdarzeń, odebranych Nam brutalnie przez niewidzialnego wroga. Życzę sobie, by jak najszybciej ten pusty budynek szkolny ponownie napełnił się gwarem i obecnością dzieci i młodzieży. Życzę Wam zdrowia, spokoju i odpowiedzialnego spędzenia Świąt w domu. Zostańmy w domu! Wesołych Świąt!
Dyrekcja, nauczyciele i pracownicy administracji i obsługi
Z okazji 100. rocznicy urodzin naszego wielkiego Rodaka św. Jana Pawła II ponad 100 uczniów naszej szkoły wzięło udział w Konkursie Plastycznym Diecezji Elbląskiej pt. : „Jan Paweł II – misjonarz świata”. Sześć najciekawszych prac zakwalifikowało się do etapu diecezjalnego w Elblągu.
W kategorii klas I – III zwyciężyły uczennice p. Iwony Grubalskiej:
W tym trudnym czasie, dla pokrzepienia serc całej społeczności "ilawskiej czwórki ": uczniów, rodziców, pracowników i ze szczególną dedykacją dla służb medycznych, mundurowych, pracowników czynnych sklepów i aptek piosenka.
Rodzicu, słuchaj z dzieckiem darmowych audiobooków i przenieś się do świata baśni. Każdy audiobook to inna opowieść i wyjątkowa przygoda dla Twojego dziecka.
Świetlica szkolna ogłasza konkurs plastyczny dla klas 1-3 pt.: ”Wiosna” .Zapraszamy chętnych uczniów do udziału. Technika prac - dowolna, format - A4. Prace składamy po powrocie do szkoły, do świetlicy szkolnej.
Iławska „czwórka” stara się sprostać wyzwaniom, które współczesna edukacja stawia przed młodym człowiekiem.
Poszanowanie tradycji, ale także działania ukierunkowane na rozwój i nowoczesność to wyznaczniki pracy z uczniami w naszej szkole. Od najmłodszych lat dzieci próbują swoich sił i zmagają się z zadaniami podczas konkursów przedmiotowych oraz zawodów sportowych. Świadomi faktu, iż fundamenty tworzy się już od klasy pierwszej, od początku wspieramy rodziców w kształtowaniu osobowości ich dzieci, rozwijaniu pasji i zainteresowań. Zwieńczeniem wieloletnich starań nauczycieli są wyniki, które uczniowie uzyskują podczas wojewódzkich konkursów przedmiotowych.
W tym roku szkolnym znakomite wyniki z tytułem laureata i finalisty uzyskali:
1. Natalia Brzozowska - laureatka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Języka Polskiego 2. Anna Góralska – laureatka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Języka Polskiego 3. Mateusz Wdowiak - laureat Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Matematyki 4. Mateusz Wdowiak - laureat Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Fizyki 5. Hanna Paczkowska - finalistka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Języka Polskiego 6. Mateusz Wdowiak - finalista Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Języka Angielskiego 7. Nadia Świątkowska - finalistka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Biologii
Pani Aneta Ostanek swoim drugim pomysłem zachęca dzieci i młodzież do aktywności ruchowej #zostanwdomu . Pomysł Pani Anety to wyzwania #WFCHALLENGE#SP4Ilawa
Pamiętajmy o aktywności fizycznej w tym trudnym czasie! W ramach lekcji wychowania fizycznego Pani Aneta Ostanek stworzyła grę planszową. Wystarczy ją wydrukować i grać w rodzinnym gronie. Jeśli gracz trafił na pole z zieloną strzałką - przeskakuje kilka pół do przodu, a jeśli trafił na pole z czerwoną strzałką - cofa się na pole, które strzałka wskazuje. Osoba, która pierwsza dotrze na ostatnie pole, a tym samym wygra - w nagrodę może wymyślić dodatkowe zadania ruchowe dla przegranych
Uważne wsłuchiwanie się w pojawiające się wiadomości z Polski i ze świata, dotyczących epidemii koronawirusa, prowadzą do wniosku, że zawieszenie lekcji w szkołach i placówkach oświatowych nie zakończy się 25 marca. Musimy przygotować się na dłuższą kwarantannę domową naszych dzieci i uczniów.
Jednak rok szkolny trwa dalej i należy tylko i aż tylko zmienić formę nauki na lekcje za pośrednictwem internetu ale również zapewne możliwość zdalnego oceniania. To nie jest czas ferii wiosennych ani przedwczesne wakacje. Wiem, że nauczyciele naszej szkoły przesyłają Państwa dzieciom materiały i karty pracy edukacyjnej. Korzystają zarówno z e-dziennika jak i założonych dla wszystkich klas V – VIII kont na szkolnej platformie office oraz przez profil szkolny na facebooku.
Tego nie należy traktować jako uciążliwe, dodatkowe prace domowe. To nie jest nauka na „niby”. To jest element lekcji, w których przecież uczniowie powinni uczestniczyć. Tymczasem odzew i zwrotne informacje o efektach pracy większości dzieci jest słaby. Sprawdziłem dziś statystyki logowania i są one porażające. Częściej logują się rodzice niż „cyfrowe” dzieci. Nie dziwią mnie więc zdecydowanie zbyt rzadkie odpowiedzi uczniów.
Stoimy dziś wobec najtrudniejszego egzaminu – egzaminu z życia. Jest to sprawdzian z samodyscypliny i wewnętrznej motywacji. Nieprędko się spotkamy ponownie w murach szkoły. A przecież trwa rok szkolny z jego wymaganiami. Otrzymujecie od nauczycieli materiały szkoleniowe, ale Wasz odzew jest nikły.
Sprawdziłem dziś statystyki logowania i są one porażające: częściej logują się Wasi rodzice niż dzieci. Korzystanie z apki librusa jest ograniczone do terminarza i planu lekcji: treści wiadomości i załączników nie widać. Proszę o zwrócenie się do rodziców z podaniem o wygenerowanie hasła do Waszego konta.
Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet materiałów dla 8-klasistów. Codziennie o 9:00 nowe zadania z polskiego, matematyki i angielskiego, o 15:00 - rozwiązania! Zapraszamy już od jutra, 16 marca na stronę
Pod tym hasłem przebiega w tym roku szkolnym akcja „Bezpieczna 4”. W środę 11 marca w ramach tej akcji część uczniów z klas IV – VIII spotkała się z policjantką asp. Joanną Kwiatkowską. Rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Iławie omówiła konsekwencje prawne palenia papierosów, e-papierosów, picia alkoholu, zażywania narkotyków i dopalaczy przez małoletnich uczniów. Spotkanie to było kontynuacją ubiegłorocznej akcji przebiegającej pod hasłem „Jedno życie. Jedna szansa. Dopalaczom, narkotykom mówimy - NIE”.
Profilaktyka rozprzestrzeniana się epidemii koronawirusa w naszym kraju wymaga mądrych i wyważonych decyzji ograniczających możliwość ewentualnego przekazywania wirusa w środowisku lokalnym.
W związku z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej
zawiesza się zajęcia dydaktyczne w dniach 12-13 marca. W tym czasie szkoła pełni funkcję opiekuńczą tylko dla dzieci wymagających niezbędnej opieki.
Od 16 marca do 25 marca szkoła jest zamknięta do odwołania!
Sytuacja jest dynamiczna, więc kolejne informacje będą przekazywane na bieżąco poprzez dziennik elektroniczny, stronę szkoły oraz profil na facebooku.
11 marca br. odbyła się kolejna odsłona "przerwy innej niż wszystkie". W tym dniu uczniowie na długich przerwach mogli pograć w badmintona. Po długotrwałym spędzaniu czasu w szkolnych ławkach ruch jest wskazany nie tylko dla zdrowia ciała, ale również umysłu.
Masz pomysł na "przerwę inną niż wszystkie"?
Zachęcamy do dzielenia się pomysłami z p. Anetą Ostanek lub p. Beatą Jastrzębską.
Z okazji Światowego Dnia Liczby „ Pi” uczniowie klas siódmych i ósmych przygotowali plakaty przybliżające uczniom tę niewymierną liczbę. „Ludolfina płacze”, a miało być tak ciekawie.
Uwrażliwienie dzieci i młodzieży na los zwierząt, często bezbronnych i słabszych, to jedno z wielu zadań szkoły.
Nasza szkoła współpracuje z Iławskim Schroniskiem dla Bezdomnych Zwierząt już od 3 lat. W tym roku szkolna akcja była pod hasłem: Sp4 z Serca dla 4 łap.
W ramach projektu opieki nad zwierzętami, uczniowie zbierali karmę i potrzebne w schronisku rzeczy np. niepotrzebne w domach ręczniki czy koce. W ramach tej akcji uczniów odwiedzili pracownicy schroniska, opowiadając na czym polega praca w schronisku, jak opiekować się bezdomnymi zwierzętami i jak zapobiegać bezdomności zwierząt . Uczniowie poznali historie niektórych zwierząt mieszkających obecnie w schronisku..
Wizyty w starszych klasach, były pełne emocji i niedowierzania - jak człowiek może tak krzywdzić bezbronne stworzenia. Szczególne jednak było spotkanie z klasą 2b. Okazało, że uczniowie są w trakcie omawiania szkolnej lektury "Psie smutki". Bohaterem lektury jest suczka - bernardyn o imieniu Betty, której przeżycia i doświadczenia z człowiekiem są niemal identyczne jak schroniskowego bernardyna - Beethovena.
Mamy nadzieję, że za jakiś czas nasi uczniowie będą wielkim wsparciem dla czworonogów.
Uczennice z klasy 7c: Izabela Nieora, Aleksandra Paczkowska, Aleksandra Radzimińska oraz opiekun Krystian Olejnik, zachęcają do udziału w następnych edycjach turnieju pożarniczego.
Ma on na celu popularyzowanie wśród dzieci i młodzieży znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożaru, praktycznych umiejętności posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, wiedzy na temat techniki pożarniczej, organizacji ochrony przeciwpożarowej oraz historii i tradycji ruchu strażackiego.
W najbliższą środę (11 marca) odbędzie się kolejna odsłona „Przerwy innej niż wszystkie”. Tym razem uczniowie będą grać na sali gimnastycznej w badmintona.
Zapraszamy na pierwszej długiej przerwie uczniów klas 6-8.
Na drugiej długiej przerwie zapraszamy uczniów z klas 4-5.
Zasady uczestnictwa w „Przerwie innej niż wszystkie”:
jednocześnie będzie mogło grać maksymalnie 10 osób, czyli 5 par.
gramy 1-2 minuty w zależności od zainteresowania uczniów.
by zachować porządek i bezpieczeństwo na salę będzie wpuszczanych maksymalnie 10 uczniów, pozostali będą czekać przed wejściem na swoją kolej.
w przypadku złego zachowania uczeń będzie od razu wypraszany z sali.