Welcome to SP4 Iława   Click to listen highlighted text! Welcome to SP4 Iława Powered By GSpeech

Uczniowie z Samorządu Uczniowskiego wszystkim dziewczynom i Paniom pracującym w naszej szkole z okazji Dnia Kobiet życzą wszystkiego najlepszego❤️❤️❤️

21 marca obchodzimy Światowy Dzień Poezji. Obchodom tego wyjątkowego dnia przyświeca ogólnoświatowa idea propagowania czytania, pisania, nauczania i publikowania poezji. Aby włączyć się w to niezwykłe przedsięwzięcie, wystarczy wziąć udział w Szkolnym Konkursie Poetyckim organizowanym przez nauczycieli języka polskiego naszej szkoły!!!

Konkurs skierowany jest do uczniów klas 4 – 8 i polega na wyborze jednej z dwóch kategorii:

  • Recytacja

lub

  • Twórczość literacka.

Szczegóły:

Wybór kategorii RECYTACJA zobowiązuje ucznia do nagrania wzorcowej deklamacji wiersza o dowolnej tematyce i przesłania podpisanego pliku z nagraniem do nauczyciela polonisty w aplikacji Teams.

Wybór kategorii TWÓRCZOŚĆ LITERACKA wymaga od zainteresowanego samodzielnego napisania wiersza o tematyce wiosennej i przesłania autorskiego utworu jako dokumentu opatrzonego podpisem uczestnika konkursu.

Wszelkich dodatkowych informacji udzielają nauczyciele języka polskiego uczący w Waszych klasach.

Najlepsze prace zostaną nagrodzone oraz opublikowane na stronie szkoły.

Termin nadsyłania prac konkursowych upływa z dniem 16 marca br.

Previous Next

Zdalne nauczanie zagościło w naszych domach na dobre. Wydawać by się mogło, że w tym trudnym dla nas czasie obcowanie ze sztuką stanie się zupełnie niemożliwe. Okazuje się jednak, że dla chcącego - nic trudnego.

W ramach lekcji języka polskiego wraz z uczniami klas VII b, VII c i VII e przypominaliśmy sobie zasady sporządzania opisu dzieła sztuki. Aby uniknąć rutyny, która zwykle towarzyszy tego typu lekcjom, postanowiliśmy pójść o krok dalej. Nie tylko rozmawialiśmy o najsłynniejszych obrazach, ale też spróbowaliśmy odtworzyć je w naszych domach. W ten sposób również i my dołączyliśmy do popularnej w ostatnim czasie akcji “Żywe obrazy”. Ma ona na celu jak najwierniejsze odwzorowanie jakiegoś dzieła przez ludzi za pomocą gestów, mimiki, ubioru lub rekwizytów.

Uczniowie klas siódmych wzięli na warsztat zarówno klasyki, jak i obrazy mniej popularne. Okazało się, że zadanie, które początkowo wydawało się zupełnie niewykonalne, przyniosło nie tylko fantastyczny efekt, ale też świetną zabawę.

Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo jesteśmy kreatywni.

Karolina Maruszczak

 

Jak rozpoznać mistrza?
To uczeń, który nigdy nie ustaje w swoich wysiłkach i pracy. W trudnych czasach i w trudnych warunkach edukacji zdalnej pięcioro uczniów, w tym czworo z klas ósmych i jeden siódmoklasista, zakwalifikowało się do kolejnego etapu wojewódzkich konkursów przedmiotowych:
Alicja Markowska (8A), Oliwia Korpalska (8A) i Aleksandra Paczkowska (8C) - z języka polskiego
Alicja Markowska (8A) - z matematyki
Jagna Szapiel (8A) - z języka angielskiego
Karol Radzanowski (7d) - z historii.

Uczniów do konkursów przygotowywali nauczyciele poszczególnych przedmiotów:
Małgorzata Pasternak i Bożena Pawlikowska - język polski
Joanna Markowska - matematyka
Anna Szołucha - historia
Marta Kamińska - język angielski.
Do udziału w eliminacjach stanowiących etap szkolny przystąpiło kilkudziesięciu uczniów z klas ósmych i siódmych. Start poprzedziła praca własna dzieci i konsultacje z nauczycielami.  Przygotowania odbywały się
w nietypowy sposób, ponieważ głównie zdalnie, a tylko częściowo w szkole, zawsze w pełnym w reżimie sanitarnym.

Czym jest sukces? To nie tylko zdobyte tytuły i nagrody, również wiedza
i osobisty rozwój każdego ucznia, który podjął trud przygotowań.
Skąd motywacja? Z pasji.
Skąd pasja? Z domu, ze szkoły, z zainteresowań osobistych.
Skąd sukces? Z wytrwałości, solidności, wielu godzin nauki.
Skąd wsparcie? Z domu i ze szkoły, z wewnętrznej motywacji i ciekawości.
 
Gratulujemy Wszystkim, dziękujemy Rodzicom za systematyczne wspieranie uczniów i szkoły w edukacji.

Finały w lutym. Trzymamy kciuki!

Ewa Michlińska

Pomimo trudności i ograniczeń, uczniowie klasy VI C nie rezygnują z aktywności i rozwijania swoich zainteresowań.  Choć w maskach, hobby pomaga przetrwać czas bez kolegów i koleżanek. Dzisiaj prezentujemy talenty : plastyczne, sportowe, zręcznościowe, zamiłowanie do przyrody i zwierząt.

Joanna Szczekało

W tym roku już po raz trzeci nasza szkoła uczestniczyła w ogólnopolskiej akcji Narodowe Czytanie. Jest to kampania promująca czytelnictwo i zachęcająca do wspólnego odczytywania najważniejszych dzieł polskich pisarzy. Każda szkoła biorąca udział w takim przedsięwzięciu otrzymuje z tej okazji specjalną pamiątkową pieczęć oraz wyjątkowy egzemplarz wybranej w danym roku książki. Dzięki temu księgozbiór naszej szkoły wzbogacił się w poprzednich latach o nowe wydanie Przedwiośnia Stefana Żeromskiego oraz o Nowele polskie. Tegoroczną lekturą była Balladyna Juliusza Słowackiego i również ta książka zajęła honorowe miejsce w naszej bibliotece.

04.09.2020 r. na lekcjach języka polskiego uczniowie klas VII-VIII wraz z nauczycielami wspólnie odczytywali najważniejsze fragmenty dramatu, wcielając się w role głównych bohaterów. Ich interpretacje utworu wypadły naprawdę imponująco.

Samo głośne czytanie tekstu nie było jednak jedynym przedsięwzięciem popularyzującym czytelnictwo. Młodzież została również zapoznana z samą ideą Narodowego Czytania oraz jego historią. Panie ze szkolnej biblioteki stworzyły też specjalną gablotę okolicznościową. Umieściły w niej nie tylko dzieła z poprzednich edycji, ale również inne książki, które miały zachęcić uczniów do czytania.

Na zakończenie wszystkim uczestnikom tegorocznej akcji przybito w zeszytach pamiątkową pieczęć. Szkoła otrzymała ją od pary prezydenckiej, która od początku obejmuje Narodowe Czytanie honorowym patronatem.

Zdjęcia naszych zaczytanych uczniów udostępniamy w galerii, a dociekliwi mogą się zapoznać z krótką prezentacją multimedialną.

>>KLIK<<

Karolina Maruszczak

Search

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech