Welcome to SP4 Iława   Click to listen highlighted text! Welcome to SP4 Iława Powered By GSpeech

Uczniowie z Samorządu Uczniowskiego wszystkim dziewczynom i Paniom pracującym w naszej szkole z okazji Dnia Kobiet życzą wszystkiego najlepszego❤️❤️❤️

21 marca obchodzimy Światowy Dzień Poezji. Obchodom tego wyjątkowego dnia przyświeca ogólnoświatowa idea propagowania czytania, pisania, nauczania i publikowania poezji. Aby włączyć się w to niezwykłe przedsięwzięcie, wystarczy wziąć udział w Szkolnym Konkursie Poetyckim organizowanym przez nauczycieli języka polskiego naszej szkoły!!!

Konkurs skierowany jest do uczniów klas 4 – 8 i polega na wyborze jednej z dwóch kategorii:

  • Recytacja

lub

  • Twórczość literacka.

Szczegóły:

Wybór kategorii RECYTACJA zobowiązuje ucznia do nagrania wzorcowej deklamacji wiersza o dowolnej tematyce i przesłania podpisanego pliku z nagraniem do nauczyciela polonisty w aplikacji Teams.

Wybór kategorii TWÓRCZOŚĆ LITERACKA wymaga od zainteresowanego samodzielnego napisania wiersza o tematyce wiosennej i przesłania autorskiego utworu jako dokumentu opatrzonego podpisem uczestnika konkursu.

Wszelkich dodatkowych informacji udzielają nauczyciele języka polskiego uczący w Waszych klasach.

Najlepsze prace zostaną nagrodzone oraz opublikowane na stronie szkoły.

Termin nadsyłania prac konkursowych upływa z dniem 16 marca br.

Previous Next

Zdalne nauczanie zagościło w naszych domach na dobre. Wydawać by się mogło, że w tym trudnym dla nas czasie obcowanie ze sztuką stanie się zupełnie niemożliwe. Okazuje się jednak, że dla chcącego - nic trudnego.

W ramach lekcji języka polskiego wraz z uczniami klas VII b, VII c i VII e przypominaliśmy sobie zasady sporządzania opisu dzieła sztuki. Aby uniknąć rutyny, która zwykle towarzyszy tego typu lekcjom, postanowiliśmy pójść o krok dalej. Nie tylko rozmawialiśmy o najsłynniejszych obrazach, ale też spróbowaliśmy odtworzyć je w naszych domach. W ten sposób również i my dołączyliśmy do popularnej w ostatnim czasie akcji “Żywe obrazy”. Ma ona na celu jak najwierniejsze odwzorowanie jakiegoś dzieła przez ludzi za pomocą gestów, mimiki, ubioru lub rekwizytów.

Uczniowie klas siódmych wzięli na warsztat zarówno klasyki, jak i obrazy mniej popularne. Okazało się, że zadanie, które początkowo wydawało się zupełnie niewykonalne, przyniosło nie tylko fantastyczny efekt, ale też świetną zabawę.

Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo jesteśmy kreatywni.

Karolina Maruszczak

Search

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech