Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w XXV Konkursie Religijnym Diecezji Elbląskiej pt. „Eucharystia źródłem radości”.
Z żalem informujemy, że z powodu panującej pandemii koronawirusa i zdalnego nauczania w roku szkolnym 2020/2021 etap diecezjalny konkursu został przełożony na kolejny rok szkolny. Pomimo to postanowiliśmy już teraz nagrodzić i wyróżnić dzieci, które dostarczyły prace organizatorom konkursu na etapie szkolnym: p. Iwonie Grubalskiej, p. Beacie Jastrzębskiej i p. Sebastianowi Rynkowskiemu.
W kategorii wiekowej klas I - III nagrodzono prace uczniów:
Małgorzata Maćkowiak - II a
Daria Sobotka - II c i Michalina Wilczewska - III b
Zuzanna Topolewska - I a
Wyróżniono prace uczniów:
Julia Brzeska II a,
Maja Jeziorska - III c, Krystian Karpisz - I b,
Karolina Nowakowska - II c, Rozalia Wojciechowska - I b.
W kategorii wiekowej klas IV - VIII nagrodzono prace uczniów:
Jan Staśkiewicz - V a
Gabriela Lubieniecka - VI b
Michał Kwiatkowski - VII a
Wyróżniono prace uczniów:
Oliwia Koć - VII b,
Zuzanna Rynkowska - VI b,
Dominik Typa - IV a
Zuzanna Zabłotna - VI b.
Informujemy, że wszystkie prace wezmą udział w konkursie w przyszłym roku. Wówczas inni uczniowie będą mogli także włączyć się do tegoż konkursu i powalczyć o przejście do etapu diecezjalnego.
W klasach siódmych i ósmych rozmawialiśmy na lekcjach języka niemieckiego o zainteresowaniach uczniów. Oto wyniki ankiety: Was ist dein Hobby? Wofür interessierst du dich? Jesteśmy pewni, że nasze zainteresowania już dla nikogo nie są tajemnicą. Oczywiście nie wymieniliśmy wszystkich ...
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Poezji. Obchodom tego wyjątkowego dnia przyświeca ogólnoświatowa idea propagowania czytania, pisania, nauczania i publikowania poezji. Aby włączyć się w to niezwykłe przedsięwzięcie, wystarczy wziąć udział w Szkolnym Konkursie Poetyckim organizowanym przez nauczycieli języka polskiego naszej szkoły!!!
Konkurs skierowany jest do uczniów klas 4 – 8 i polega na wyborze jednej z dwóch kategorii:
Recytacja
lub
Twórczość literacka.
Szczegóły:
Wybór kategorii RECYTACJA zobowiązuje ucznia do nagrania wzorcowej deklamacji wiersza o dowolnej tematyce i przesłania podpisanego pliku z nagraniem do nauczyciela polonisty w aplikacji Teams.
Wybór kategorii TWÓRCZOŚĆ LITERACKA wymaga od zainteresowanego samodzielnego napisania wiersza o tematyce wiosennej i przesłania autorskiego utworu jako dokumentu opatrzonego podpisem uczestnika konkursu.
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają nauczyciele języka polskiego uczący w Waszych klasach.
Najlepsze prace zostaną nagrodzone oraz opublikowane na stronie szkoły.
Termin nadsyłania prac konkursowych upływa z dniem 16 marca br.
Zgodnie z przekazami medialnymi wiemy, że w województwie warmińsko-mazurskim sytuacja epidemiczna jest szczególnie trudna, dlatego od 27 lutego do 14 marca zostają zaostrzone zasady bezpieczeństwa.
W związku z powyższym od poniedziałku 1 marca stacjonarna działalność dydaktyczno-opiekuńcza szkoły zostaje zawieszona. Zajęcia w klasach I-III będą prowadzone w sposób zdalny.
Szkoła zapewnia też uczniom najbardziej potrzebującym sprzęt informatyczny w postaci laptopów lub tabletów.
Od poniedziałku świetlica i stołówka szkolna będzie nieczynna. Od wtorku 2 marca będą wydawane tylko obiady na wynos refundowane przez MOPS.
Zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne i pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywać się będą zdalnie.
Zajęcia stacjonarne dla klas sportowych zostają zawieszone do odwołania. Zaplanowane konsultacje w klasach VIII zostają zawieszone do odwołania.
O wszelkich zmianach w funkcjonowaniu szkoła będzie informować na bieżąco.
“A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają” - mawiał Mikołaj Rej, jeden z pierwszych Polaków, który postanowił pisać w języku ojczystym. To fakt – jako Polacy mamy swój jeden, niepowtarzalny i bardzo trudny język. Teoretycznie powinniśmy posługiwać się nim bezbłędnie. W praktyce - różnie z tym bywa
W minioną niedzielę, tj. 21 lutego, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji poniedziałkowe lekcje języka polskiego nie mogły wyglądać inaczej - dotyczyły one właśnie naszej ojczystej polszczyzny. Rozmawialiśmy nie tylko o historii, źródłach i kulturze języka oraz jego regionalnych odmianach. Głównie skupiliśmy się na najczęstszych błędach, jakie popełniają rodacy. Dowiedzieliśmy się np. w których sytuacjach mówić “Witam”, a w jakich “Dzień dobry”, które nazwiska się odmieniają, a które nie, połamaliśmy sobie języki na trudnych słowach i zdaniach. Odkryliśmy również pierwotne znaczenia niektórych słów. Czy wiedzieliście, na przykład, że słowo “wiedźma” setki lat temu było swego rodzaju komplementem?
Zdobytą podczas lekcji wiedzę przetestowaliśmy podczas różnego rodzaju quizów i gier językowych, stanowiących podsumowanie nietypowej lekcji polskiego.
Warto zaznaczyć, że dzieci również przygotowały się do świętowania Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Uczniowie klas piątych zrobili plakaty oraz zdjęcia, na których zamieścili popełniane przez nas błędy. Wspólnie sięgnęliśmy po słowniki, które zalegają na naszych półkach, bo tak rzadko z nich korzystamy. Podjęliśmy też wyzwanie, aby wypowiedzieć bezbłędnie słynne polskie “łamańce językowe”, co można zobaczyć na załączonym filmiku
Przyjemnie patrzy się na efekty pracy piątoklasistów. Oprócz tego, że zadanie miało charakter przede wszystkim edukacyjny, to wyzwoliło w nich nie tylko kreatywność lub zdolności artystyczne, ale też pokazało w jak szybkim tempie można zrobić coś mądrego, ciekawego i nietypowego.
Zgromadzenie i przygotowanie pomocy do lekcji np. geografii to nie lada wyzwanie. Zapraszam na krótką relację z „Gospodarki morskiej” w klasach 7 - zajęcie za szklanym ekranem także mogą być interesujące.
W dobie pandemii zajęcia są pełne różnorodności. Pomimo dzielącego nas szklanego ekranu, uczniowie korzystają z pomocy dydaktycznych w sali lekcyjnej. Bezpośredni kontakt podczas prowadzenia lekcji przez Teams –rozmowy, wymiana spostrzeżeń oraz udostępniane filmy- to inny wymiar szkoły. Nie mniej jednak staramy się sprostać wyzwaniu. Zapraszam na kilka ujęć z przeprowadzonych spotkań.
Uczniowie klasy 2a podsumowując omawianie lektury "Zaczarowana zagroda" wykonali w zespołach plakaty o pingwinach. Przyłączyli się tym do realizacji zadań projektu z eko-kalendarza.
Zdalne nauczanie zagościło w naszych domach na dobre. Wydawać by się mogło, że w tym trudnym dla nas czasie obcowanie ze sztuką stanie się zupełnie niemożliwe. Okazuje się jednak, że dla chcącego - nic trudnego.
W ramach lekcji języka polskiego wraz z uczniami klas VII b, VII c i VII e przypominaliśmy sobie zasady sporządzania opisu dzieła sztuki. Aby uniknąć rutyny, która zwykle towarzyszy tego typu lekcjom, postanowiliśmy pójść o krok dalej. Nie tylko rozmawialiśmy o najsłynniejszych obrazach, ale też spróbowaliśmy odtworzyć je w naszych domach. W ten sposób również i my dołączyliśmy do popularnej w ostatnim czasie akcji “Żywe obrazy”. Ma ona na celu jak najwierniejsze odwzorowanie jakiegoś dzieła przez ludzi za pomocą gestów, mimiki, ubioru lub rekwizytów.
Uczniowie klas siódmych wzięli na warsztat zarówno klasyki, jak i obrazy mniej popularne. Okazało się, że zadanie, które początkowo wydawało się zupełnie niewykonalne, przyniosło nie tylko fantastyczny efekt, ale też świetną zabawę.
Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo jesteśmy kreatywni.
Uczniowie klas 6 realizowali projekt na geografii i zapraszają w podróż do Londynu i Paryża. Niezwykłe miejsca, które ich zachwyciły z pewnością będą atrakcją turystyczną dla zainteresowanych. Zapraszamy spróbować podróży po mapach lub też odwiedzenia stron internetowych, które przybliżą tak zadziwiające miejsca tych miast.
Gazetka na luty z EKO kalendarza wisi już na tablicy szkolnej. Więcej informacji na temat świąt, zwyczajów i wyjątkowych dni znajduje się na stronie www.ekokalendarz.pl
Przed przerwą świąteczną została pięknie odnowiona pracownia Techniczno Plastyczna w naszej szkole. Cała sala została wymalowana, a na tylnej ścianie powstała galeria z reprodukcjami największych światowych malarzy. Dziękujemy, za wielką pracę naszym Pracownikom Administracji.
Mam nadzieję, że tak jak i ja, cieszycie się z pięknej aury zimowej, że ferie nareszcie kończą się i część z Was wraca do nauki stacjonarnej w szkole. Nie jest to radość pełna, bo dotyczy tylko uczniów klas I-III. Przed nami trudne 2 tygodnie zakończenia I półrocza (zgodnie ze Statutem Szkoły z dniem 31 stycznia). W dalszym ciągu obowiązują Procedury bezpieczeństwa dostępne na stronie szkoły.
I. Organizacja nauki stacjonarnej w klasach I-III
Na podstawie nowych wytycznych dokonaliśmy zmiany w organizacji klas I - III.
Ogólne zmiany:
1. Ustalenie 2 odrębnych wejść do szkoły (główne i od strony boiska) dla uczniów poszczególnych klas I – III
2. Zmiana przydziału szatni
3. Zmiana przydziału sal lekcyjnych
4. Zmiana miejsc przebywania uczniów w czasie przerw.
5. Zmian harmonogramu korzystania z obiadów na wyznaczonych przerwach.
Szczegółowe informacje otrzymacie Państwo od wychowawców przez e- dziennik. Plan lekcji i zajęć nie ulega zmianie.
II. Działalność opiekuńcza w świetlicy szkolnej
Świetlica szkolna zapewnia opiekę uczniom klas I – III, których rodzice pracują w tym czasie. Korzystanie ze świetlicy tylko w sytuacjach koniecznych uwarunkowane jest ograniczoną przestrzenią, jaką dysponujemy, poza tym jesteśmy zobowiązani zapewnić dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwo sanitarne. Godziny pracy świetlicy pozostają bez zmian (6.45 – 16.45). Obiady wydawane będą od wtorku 9.01. Informacje zostały przekazane w e-dzienniku przez kierownika świetlicy – p. B. Szurgot.
III. Organizacja nauki w klasach IV-VIII
Uczniowie klas IV-VIII nadal będą się uczyć zdalnie z wykorzystaniem metod nauczania na odległość na platformie MS Teams. Plan lekcji i zajęć nie ulega zmianie do końca I półrocza (29.01.2021r.). Zmiana planu nastąpi z dniem 01.02.2021r.
Ważne. Sprzęt komputerowy przydzielony poprzednio, w celu umożliwienia nauki zdalnej przez potrzebujących uczniów, jest do odbioru w sekretariacie w piątek 15 stycznia od godz. 12.00 do 16.00 lub w poniedziałek 18 stycznia od godz. 7.00.
IV. Organizacja nauki zdalna na terenie szkoły dla uczniów potrzebujących wsparcia
W dalszym ciągu, na wniosek rodziców, szkoła umożliwia realizację nauki zdalnej w szkole uczniom, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub z powodu innych ważnych przyczyn nie mogą uczyć się w domu.
V. Szkolenie sportowe w oddziałach sportowych szkoły
Istnieje możliwość realizacji szkolenia sportowego w tych oddziałach w formie stacjonarnej według harmonogramu z grudnia (zmiana godzin w II półroczu). Szczegóły przekażą nauczyciele w – f.
VI. Konsultacje przed egzaminem ósmoklasisty
Szkoła zapewnia chętnym uczniom klas ósmych możliwość konsultacji w małych grupach 5-osobowych na terenie szkoły.
VII. Organizacja konkursów, olimpiad lub turniejów w szkole, centrum lub placówce
Szkoła nadal udostępnia pomieszczenia w celu przeprowadzania poszczególnych stopni konkursów, olimpiad lub turniejów.
VIII. Najbliższe terminy
22. 01. Termin wystawiania ocen śródrocznych
25. 01. Śródroczna klasyfikacyjna Rada Pedagogiczna
Ferie z TVP 2021 to propozycja programowa Telewizji Polskiej, która powstała we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej. Twarzą i ambasadorką projektu jest Roksana Węgiel, zwyciężczyni Eurowizji Junior w 2018 roku.
Każdy dzień ferii rozpocznie się odcinkiem jednego z dwóch młodzieżowych seriali: „Znajdź mnie w Paryżu” lub „Nowych legend o Małpim Królu”. Pierwszy z nich ukazuje losy żyjącej na początku XX wieku, rosyjskiej księżniczki, która po wstąpieniu do słynnej paryskiej szkoły baletowej za sprawą niezwykłych zdolności swojego chłopaka, przenosi się w czasie do roku 2018. Fabuła drugiego inspirowana jest chińską powieścią „Podróż na zachód” i opowiada historię tajemniczej kobiety, która podejmuje próbę uwolnienia uwięzionego od 500 lat Małpiego Króla.
Od godz. 9:00 odbędzie się cykl dynamicznych, 20-minutowych programów edukacyjnych. Trwający dwie godziny blok składać się będzie z autorskich produkcji Telewizji Polskiej, których pełną listę wraz z krótkimi opisami można znaleźć poniżej.
„Piłkarskie ABC”– program, w którym prowadzący przybliżą sylwetki najlepszych piłkarzy świata oraz tajniki szkółek najsłynniejszych klubów polskiej Ekstraklasy. Codzienne treningi piłkarskie poprowadzą: Robert Podoliński, Sebastian Mila, Marek Citko i Maciej Szczęsny. Rafał Patyra dopilnuje natomiast, by nie zabrakło zadań domowych i sprawdzianów, a także poleci książki, które pomogą poszerzyć wiedzę o piłce nożnej.
„Strefa ruchu”– tyczkarka Monika Pyrek; biegaczka Adrianna Palka oraz fizjoterapeutka i trenerka fitness Katarzyna Kolada zaprezentują ćwiczenia aktywizujące konkretne parte mięśni. Podczas treningów prowadzące skupią się szczególnie na mięśniach podtrzymujących kręgosłup i zapewniających prawidłową postawę ciała oraz udowodnią, że ćwiczyć można wszędzie.
„Poczuj rytm”– Marcin Hakiel, Kasia Cichopek, Ida Nowakowska i Iza Krzan tanecznym krokiem i w rytmie popularnych piosenek polskich i zagranicznych przeprowadzą młodych widzów przez świat najpopularniejszych tańców.
„Uczniowie z klasą” – to wyjątkowy talent show, do którego chcemy zaprosić zwyczajnych – niezwyczajnych młodych ludzi i dać im szansę na prezentację swoich zdolności poprzez publikowanie przysyłanych przez nich materiałów wideo.
„Wkręć się w to!”– czas spędzany w domu nie musi być nudny, można go wykorzystać bardzo kreatywnie. Przekonają nas o tym goście Roberta El Gendy’ego i Oliwiera Szota.
„Zaczarowany świat sztuki!”– ciekawa wszystkiego Blanka oprowadzi widzów po muzeach i galeriach sztuki. Dotrzemy również do miejsc niedostępnych – pracowni konserwatorskich, muzealnych piwnic i magazynów.
„e-MOCje”– to program poradnikowy poświęcony problemom psychologicznym dzieci i młodzieży. Głos młodych reprezentował będzie aktor Piotr Bajtlik – w ich imieniu zada on pytania ekspertom, wśród których znajdzie się między innymi dr Aleksandra Piotrowska – wykładowca na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka i Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Każdy odcinek poświęcony będzie przedstawieniu konkretnego problemu, omówieniu jego przyczyn, analizie towarzyszących mu emocji oraz wspólnemu opracowaniu możliwych rozwiązań. Porozmawiamy o nudzie, wzroście poziomu lęku i poczucia zagrożenia we współczesnym świecie, cyberprzemocy i trudnych sytuacjach w rodzinach dysfunkcyjnych.
Każdy dzień „Ferii z TVP” zakończy się emitowanym na antenie TVP3 familijnym filmem fabularnym.
Ferie z TVP 2021 dostępne będą także na antenach Telewizji Polskiej (TVP ABC, TVP3).
Najmłodsi widzowie zapraszani są do TVP ABC, gdzie codziennie w godzinach 8.00-13.00, w ramach pasma wolnego od reklam, emitowane będą audycje dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Obok znanych i lubianych bohaterów, pojawią się także liczne niespodzianki, wśród nich między innymi nowy, wyjątkowy program „Ugotuj nam bajkę”, a także animacje: „Cleo i Cuqin”, „Tru i Tęczowe Królestwo” oraz „Ptyś i Bill”.
Programy dedykowane młodzieży szkolnej powyżej 10. roku życia dostępne będą codziennie od godz. 8.00 do 13:00 w ramach pasma wspólnego TVP3. Również nie będzie wtedy reklam między audycjami. W ofercie znalazły się filmy, seriale oraz wyjątkowe audycje tematyczne o profilu edukacyjnym i lifestylowym. Ogólnopolskie pasmo „Ferie z TVP” dostępne będzie równolegle na platformie vod.tvp.pl w kanałach TVP3 oraz w kanale TVP Stream.
Dodatkowo uruchomiony zostanie specjalny kanał wirtualny „Ferie z TVP” dostępny na stronie ferie.tvp.pl i w ramach serwisu TVP Stream oraz na platformie hybrydowej HbbTV Telewizji Polskiej, gdzie prezentowane treści oglądać będzie można w jakości HD.
Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu wraz z siedmioma Rezydencjami Królewskimi: Zamkiem Królewskim w Warszawie, Zamkiem Królewskim na Wawelu, Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, Muzeum Zamkowym w Malborku, Muzeum Okręgowym w Zamku Królewskim w Sandomierzu, Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka i Zamkiem Lubelskim – Muzeum Narodowym w Lublinie zapraszają na wirtualne spotkania w sieci dla dzieci i młodzieży.
Codziennie, przez 14 dni, od 4 do 17 stycznia 2021 na stronach internetowych i kanałach mediów społecznościowych: Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, będą publikowane aktywności dla dzieci i młodzieży w różnym wieku, od przedszkola do szkół średnich.
Rezydencje zapraszają do zwiedzania z Idą Nowakowską w cyklu „Muzeum oczami dziecka”, a znani youtuberzy na „Zamkowe Trendy”. Na „Muzyczny spacer po Rezydencjach Królewskich” oraz warsztaty zabierze wszystkich chętnych Piotr Rubik, a w świat baśni i legend przeniosą najmłodszych Joanna Moro i Agata Załęcka – lekturą „Królewskich bajek”.
Każdego dnia dodatkowe atrakcje, warsztaty i konkursy - aktualne informacje online na stronach Rezydencji.
Znajdź nas #feriepokrólewsku, polub, subskrybuj – bądź na bieżąco!
Organizatorem projektu jest Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Projekt jest zrealizowany w 7 rezydencjach królewskich: Zamku Królewskim w Warszawie, Zamku Królewskim na Wawelu, Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Zamkowym w Malborku, Muzeum Okręgowym w Zamku Królewskim w Sandomierzu, Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka, Zamku Lubelskim – Muzeum Narodowe w Lublinie.
Jak rozpoznać mistrza? To uczeń, który nigdy nie ustaje w swoich wysiłkach i pracy. W trudnych czasach i w trudnych warunkach edukacji zdalnej pięcioro uczniów, w tym czworo z klas ósmych i jeden siódmoklasista, zakwalifikowało się do kolejnego etapu wojewódzkich konkursów przedmiotowych: Alicja Markowska (8A), Oliwia Korpalska (8A) i Aleksandra Paczkowska (8C) - z języka polskiego Alicja Markowska (8A) - z matematyki Jagna Szapiel (8A) - z języka angielskiego Karol Radzanowski (7d) - z historii.
Uczniów do konkursów przygotowywali nauczyciele poszczególnych przedmiotów: Małgorzata Pasternak i Bożena Pawlikowska - język polski Joanna Markowska - matematyka Anna Szołucha - historia Marta Kamińska - język angielski. Do udziału w eliminacjach stanowiących etap szkolny przystąpiło kilkudziesięciu uczniów z klas ósmych i siódmych. Start poprzedziła praca własna dzieci i konsultacje z nauczycielami. Przygotowania odbywały się w nietypowy sposób, ponieważ głównie zdalnie, a tylko częściowo w szkole, zawsze w pełnym w reżimie sanitarnym.
Czym jest sukces? To nie tylko zdobyte tytuły i nagrody, również wiedza i osobisty rozwój każdego ucznia, który podjął trud przygotowań. Skąd motywacja? Z pasji. Skąd pasja? Z domu, ze szkoły, z zainteresowań osobistych. Skąd sukces? Z wytrwałości, solidności, wielu godzin nauki. Skąd wsparcie? Z domu i ze szkoły, z wewnętrznej motywacji i ciekawości.
Gratulujemy Wszystkim, dziękujemy Rodzicom za systematyczne wspieranie uczniów i szkoły w edukacji.
Zbliżamy się „mikołajowymi” krokami do świąt Bożego Narodzenia. To naturalna chwila pozwalająca podsumować I etap nauczania zdalnego. Myślę, że będę wyrazicielem zdania wszystkich zaangażowanych w ten proces, pozytywnie oceniając przebieg i jego efekty.
Dziękuję wszystkim Uczniom zaangażowanych i systematycznie uczestniczących w nauczaniu w warunkach domowych.
Dziękuję wszystkim Nauczycielom, którzy na bieżąco organizują i prowadzą ten proces.
Dziękuję wszystkim Rodzicom za wsparcie i pomoc swoim pociechom.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z pojawiających się problemów:
problemów związanych z łączeniem się na lekcje (w dużej mierze zależnych od jakości łączy internetowych i możliwości serwerów MS TEAMS);
problemów związanych z możliwościami sprzętowymi uczniów;
problemów związanych z jakością i rzetelnością oceniania.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku składam całej społeczności szkolnej życzenia wszelkiej pomyślności, beztroskiego wypoczynku i przede wszystkim zdrowia, aby nadchodzący rok był bardziej przewidywalnym niż kończący się 2020.
Przy okazji proszę, aby sprzęt komputerowy pozyskany ze szkoły zdać do sekretariatu we wtorek 22 grudnia do godz. 16.00 lub w środę 23 grudnia od 7.00 do 16.00. Pozwoli to nam zrobić ich przegląd i przygotować do ewentualnego dalszego użyczenia po feriach (gdyby zdalne nauczanie uległo przedłużeniu).
Pomimo trudności i ograniczeń, uczniowie klasy VI C nie rezygnują z aktywności i rozwijania swoich zainteresowań. Choć w maskach, hobby pomaga przetrwać czas bez kolegów i koleżanek. Dzisiaj prezentujemy talenty : plastyczne, sportowe, zręcznościowe, zamiłowanie do przyrody i zwierząt.
4 grudnia 2020r. naszą szkołę odwiedził MIKOŁAJ W MASECZCE. Wszystkie dzieci z klas 1-7 otrzymały drobne upominki. Klasy 8 odbiorą je podczas egzaminów próbnych.
Realizując obowiązek opiekuńczo – wychowawczy w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych
Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Polskich Podróżników w Iławie
organizuje dyżur świetlicy szkolnej
w dniach 23.12., 24.12., 28.12., 29.12, 30.12., 31.12. 2020 r.
W sytuacji braku możliwości zapewnienia opieki w wyżej wymienionych dniach należy pobrać ze strony internetowej szkoły lub w sekretariacie szkoły „Deklarację zgłoszenia dziecka na zajęcia opiekuńczo-wychowawcze”, a po jej wypełnieniu wysłać skan na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub złożyć w sekretariacie szkoły w terminie do 11.12.2020 r.
W tym roku szkolnym pandemia krzyżuje nam plany bardzo często, ale na szczęście nie wszystkie. Choć uroczyste obchody Święta Niepodległości musieliśmy celebrować zdalnie, to udało nam się wykrzesać z naszych uczniów chęć do pokazania swojej twórczej natury.
Kilka tygodni temu ogłosiliśmy w szkole konkurs literacki o tematyce związanej z rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości. Chętni uczniowie mogli napisać opowiadanie, które miało zakończyć się refleksją na temat współcześnie pojmowanej niepodległości lub przenieść się w czasie do roku 1918 i w formie kartki z pamiętnika zrelacjonować ówczesne wydarzenia.
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I miejsce – Aleksandra Kabzińska kl. VI d
II miejsce – Nina Kądziela-Mystkowska kl. VI b
III miejsce - Miłosz Puchalski kl. VII c
Serdecznie gratulujemy laureatom i cieszymy się, że w tym trudnym dla nas czasie znaleźli chwilę, aby skupić się na kwestiach, o których często zapominamy.
Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z efektami pracy wyróżnionych uczniów. Ola i Nina dały nam wspaniałą lekcję historii, natomiast Miłosz zwrócił uwagę na to, jak rzadko doceniamy to, co mamy. Poniżej prezentujemy pracę zwyciężczyni, a pozostałe dwie dodajemy w załączeniu.
Zdolną mamy młodzież
Miłej lektury!
Karolina Maruszczak
Kartka z pamiętnika
Dzisiaj tak jak co dzień wstałam o 7.00 rano, zjadłam śniadanie i włączyłam komputer, by nie spóźnić się na e-lekcje. Na historii rozmawialiśmy o Narodowym Święcie Niepodległości, bo już jutro kolejna, 102. rocznica tego wydarzenia. Naszą pracą domową było zapoznanie się z informacjami na temat tego, co wydarzyło się 11 listopada 1918 roku.
Od razu po lekcjach zaczęłam przeglądać strony internetowe. Tym bardziej interesowało mnie to, bo moja mama opowiadała mi, że w tych wydarzeniach brał udział mój prapradziadek. Jednak zmęczona natłokiem informacji - zasnęłam. Gdy się obudziłam był już ranek, ale, o dziwo, nie znajdowałam się w swoim łóżku. Wszystko było jakieś starodawne i nie przypominało mojego ukochanego pokoju. W szafie nie było ani jednej pary spodni z dziurami, które zwykle nosiłam. Zdezorientowana wyszłam z domu na niewielką uliczkę. Obok w kiosku kupiłam gazetę codzienną. Kiedy zaczęłam ją czytać nie mogłam uwierzyć własnym oczom. Dziś 11 listopada 1918 roku? Rozejrzałam się dookoła. Nikt z przechodniów nie nosił maseczki. Wszystko wyglądało jak z dawnych lat. Gdy spojrzałam jeszcze raz na gazetę przeszły mi ciarki po plecach. W górnym rogu gazety wielkimi literami widniał tytuł: „NIEMCY PODPISUJĄ ZAWIESZENIE BRONI KOŃCZĄCE 1 WOJNĘ ŚWIATOWĄ”. Po 123 latach Polska odzyskiwała niepodległość.
- To przecież dziś – zawołałam – dziś odzyskaliśmy wyczekiwaną od wielu lat wolność!
Wśród tłumów, które wzbierały na ulicach, czuć było atmosferę tej wyjątkowej chwili. Ludzie wiwatowali: „Wolność! Niepodległość! Zjednoczenie! Własne państwo!”. Wszyscy szaleli z radości. Część ludności modliła się w kościołach. Dowiaduję się od skandujących ludzi, że Rada Regencyjna przekazała władzę wojskową i naczelne dowództwo wojsk polskich Józefowi Piłsudskiemu. To bohater walki o niepodległość – pamiętam to jeszcze z przedszkola. Niektórzy nawet płakali, bo uświadomili sobie, że śmierć ich synów czy mężów nie poszła na marne. Zaczynają żyć na nowo. Ich sen o wolności właśnie się ziścił. Nieważne, że większość z nich była głodna czy zziębnięta - najważniejsza była świadomość, że od tej chwili będziemy żyć w wolnej ojczyźnie.
Przyjrzałam się twarzom ludzi, którzy odetchnęli z ulgą, że ich dzieci w końcu będą chodzić do polskiej szkoły i uczyć się języka polskiego. Zdałam sobie sprawę, jak dużo patriotów przelało swoją krew za to, że dzisiaj możemy tutaj stać i cieszyć się wolnością.
Ale teraz musiałam już wracać i poszukać mojej rodziny. Dotarłam na miejsce i otworzyłam drzwi, miałam nadzieję, że ją tam znajdę. Jednak gdy przekroczyłam próg znowu znalazłam się w swoim domu. Szybko zerknęłam na kartkę kalendarza: 11 listopada 2020 roku. To była najlepsza lekcja historii, jaką miałam.
Czasem wraz z rówieśnikami nie doceniamy tego, że mamy wielkie szczęście żyć w wolnym kraju, że możemy robić to, na co mamy ochotę. Denerwuje nas, że musimy siedzieć w domu i z nikim nie możemy się nie spotykać. Polacy ostatnio zapominają co oznaczają słowa: Bóg, Honor, Ojczyzna, a to przecież wartości, którymi powinien kierować się każdy Polak.