Julia Mężykowska, Zuzia Rynkowska, Hania Piełuć i Dawid Jeziorski w finale ogólnopolskiej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych.
Organizatorem OLIMPIADY LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH jest Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk.
Wywiad z uczestnikami WYPRAWY PO ZŁOTE RUNO:
E.M.
Wasze przygotowania do olimpiady i odniesione sukcesy porównałam do wyprawy po złote
runo. Czy domyślacie się DLACZEGO?
Julia, Zuzia, Hania Dawid:
Tak
E.M.
No tak... Komu ja zadałam to pytanie?
Wasza wyprawa nie była niebezpieczna, więc jaka?
Julia, Zuzia, Hania, Dawid:
Nasza wyprawa? Przygotowanie do olimpiady było rozwijające i interesujące, ale jednocześnie ciężkie, czasochłonne i wyczerpujące. Było niebezpieczeństwo, że się poddamy, ulegniemy kryzysowi.
E. M.
Z czego musieliście zrezygnować na czas trwania przygotowań do konkursu?
Julia, Zuzia, Hania Dawid:
Z zajęć dodatkowych, sportu, życia towarzyskiego, lektur, czasu wolnego.
E. M.
Z jaką zdobyczą wracacie?
Julia, Zuzia, Hania Dawid:
Udział w ostatnim etapie olimpiady - to etap centralny, zapewnił nam tytuł finalisty.
E. M.
Podróże kształcą. Przywozimy wspomnienia, obserwacje, nowe nawyki... Co jeszcze, oprócz formalnych sukcesów przywozicie ze swojej wyprawy?
Julia, Zuzia, Hania Dawid:
Na nasze zdobycze składają się: wiedza, satysfakcja, doświadczenie udziału w ogólnopolskim konkursie, doświadczenie “wystąpienia publicznego”, wrażenia z pobytu na Uniwersytecie, zwolnienie z egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego i wynik 100% na zaświadczeniu, otwarta droga do wybranej szkoły...
E.M.
W jaki sposób radziliście sobie ze zmęczeniem i kryzysami w trakcie przygotowań? Bo były kryzysy...
Julia, Zuzia, Hania Dawid:
Były. Pokonywaliśmy je na wiele sposobów, każdy trochę inaczej. W walce ze zmęczeniem pomagała przemyślana organizacja pracy oraz ukierunkowanie na cel. W walce z kryzysami konieczność zajmowania się życiową rutyną (szkoła, posiłki itp..), ale też spacery, muzyka, “odpuszczanie” na określony czas (dzień najwyżej), przekierowanie uwagi na inną aktywność (np. odcinek lubianego serialu), wygadanie się komuś przyjaznemu ?, ale też komunikaty z otoczenia: Walcz! Wytrwaj!
E.M.
Kto był Waszym supportem?
Julia, Zuzia, Hania Dawid:
Rodzice, przyjaciele, ciocia, kuzynka, no i oczywiście Panie Polonistki, które z zaangażowaniem przygotowywały nas do konkursu.
E. M.
Jakie były koszty tej wyprawy?
Julia, Zuzia, Hania Dawid
(śmiech) zaległości szkolne. Ale już nadrabiamy. / Ale już wychodzimy na prostą.
E.M.
Dziękuję za rozmowę i jeszcze raz GRATULUJĘ!
Rozmowę z uczniami przeprowadziła Ewa Michlińska.
Prace pisemne i wypowiedzi ustne uczniów na poszczególnych etapach olimpiady były oceniane przez pracowników naukowych UWM w Olsztynie. Należy zaznaczyć, że poziom był niezwykle wysoki. Uczestnicy musieli wykazać się pogłębioną wiedzą na temat wybranych przez siebie zagadnień, znacznie wykraczającą poza program szkoły podstawowej, a opartą na samodzielnej lekturze i własnych wnioskach.
Całej CZWÓRCE gratulujemy! Gratulacje i podziękowania należą się również paniom
polonistkom - Annie Grzelce i Urszuli Wieńskiej, które z zaangażowaniem przygotowały
uczniów do konkursu i wierzyły w ich możliwości!
https://www.facebook.com/polonistyka.uwm/posts/1092224391721550