Cechy dziecięcej klasyki
My dorośli musimy pamiętać, że dzieci w książkach szukają świata, który jest im znany z autopsji. Tu odnajdują swoje problemy. Dostrzegają, że podobne życie wiodą dzieci w różnych zakątkach globu, mają one problemy, raz się cieszą, drugi raz smucą.
Takie książki pozwalają im zrozumieć samych siebie, uczą wartości i stawiania czoła swoim zmartwieniom i smutkom. Do takich książek zaliczyć możemy opowieści o Muminkach Tove Jansson. Świat małych stworków skrywa ludzkie sprawy bliskie dzieciom.
Natomiast książka „Przygody Mikołajka” Rene Goscinnego i Jeana Jacquesa Sempe ukazuje znane dzieciom środowisko: rodzinę, kolegów, nauczyciel.
W oparciu o książki dzieci uczą się rozróżniać: dobro od zła, prawdę od kłamstwa, piękno od brzydoty. Zadaniem książek jest ukazywanie cech, które wpajamy dzieciom przez lata, tj. dobro, przyjaźń, życzliwość, chęć niesienia pomocy i lojalność. To wszystko znajdą młodzi czytelnicy sięgając po „Kubusia Puchatka” A.A. Milne.
Na nieco starszych czytelnikach ogromne wrażenie zrobi książka „Mały książę” Antoine de Saint Exupery. Ta pozycja wyjaśnia bardzo czytelnie, co liczy się w życiu, czyli miłość i odpowiedzialność za bliskiego człowieka.
Książki J.K. Rowling o „Harrym Potterze” będą przykładem literatury, kórą cechuje szybka akcja, często zmieniające zdarzenia, które zaskakują czytelnika. To książki trzymające w napięciu, trudno się od nich oderwać.
Na uwagę zasługują również powieści o Indianach Karola Maya i cykl książek Alfreda Szklarskiego, których głównym bohaterem jest Tomek Wilmowski.
To nasze sugestie, które pomogą Wam i Waszym Rodzicom w wyborze książki. Życzymy miłego spędzania czasu z lekturą.
Biblioteka szkolnaa