Przygotowane gry planszowe na II piętrze zostały wykonane z funduszu Rady Rodziców i szkoły.
Zaangażowanie nauczycieli odpowiedzialnych za realizację pomysłu było ogromne- wycięcie koniecznych elementów do gier, zakup pionków w formie krążków do hokeja i pojemników, w których będą przechowywane. Z pomocą przyszły Panie z personelu szkoły, które wykleiły gry na podłodze.
Podczas przerw będziecie mogli rozgrywać mini mecze w warcaby oraz kółko i krzyżyk.
Z niecierpliwością czekamy na Was – do zobaczenia.
Recykling jest teraz bardzo modny. Czytanie również. Dlaczego tego nie połączyć?
W minionym tygodniu w klasie V a skończyliśmy omawianie lektury “W pustyni i w puszczy”. Tym razem postanowiliśmy podejść do sprawy trochę nieszablonowo. Oprócz standardowych tematów, które poruszaliśmy na lekcjach, uruchomiliśmy też naszą kreatywność. Postanowiliśmy stworzyć teatrzyk kukiełkowy z … rolek po papierze toaletowym! Każdy z uczniów miał za zadanie wykonać przynajmniej jedną pacynkę, która przedstawiała jakiegoś bohatera. Spróbujcie ich rozpoznać!
Efekty pracy zaskoczyły nawet nas samych. Okazuje się, że czasem wystarczy zwykła rolka po papierze i trochę wyobraźni, aby stworzyć małe dzieło sztuki ���
Konkursy przedmiotowe o zasięgu wojewódzkim należą do najbardziej prestiżowych sprawdzianów wiedzy, w jakich mogą uczestniczyć uczniowie szkół podstawowych. Udział w nich wymaga od dziecka ciągłej dbałości o rozwój uzdolnień, ogromnego zaangażowania, ale przede wszystkim ciężkieji długotrwałej pracy.
Nie od dziś jednak wiadomo, że uczniowie iławskiej “czwórki” lubią wyzwania i że potrafią im sprostać, o czym świadczą także i tegoroczne wyniki konkursów przedmiotowych opublikowane przez Kuratorium Oświaty w Olsztynie. Oto one:
Oliwia Korpalska – laureatka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Języka Polskiego (opiekun: mgr M. Pasternak);
Alicja Markowska – laureatka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Języka Polskiego (opiekun: mgr M. Pasternak);
Alicja Markowska – laureatka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Matematyki (opiekun: mgr J. Markowska);
Aleksandra Paczkowska- laureatka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Języka Polskiego (opiekun: mgr B. Pawlikowska);
Jagna Szapiel – finalistka Wojewódzkiego Konkursu Kuratoryjnego z Języka Angielskiego (opiekun: mgr M. Kamińska).
Przypominamy, że zdobycie tytułu laureata gwarantuje przyjęcie w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadpodstawowej, zapewnia ocenę celującą z danego przedmiotu na świadectwie ukończenia szkoły (ten zapis dotyczy także finalistów) oraz zwalnia z konieczności zdawania danego przedmiotu na egzaminie ósmoklasisty, natomiast finaliści otrzymują dodatkowe punkty podczas rekrutacji do szkoły średniej.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 marca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 od poniedziałku 22 marca 2021 r. stacjonarna działalność dydaktyczno-opiekuńcza szkoły zostaje zawieszona.
Zajęcia we wszystkich oddziałach klas I - VIII będą prowadzone w sposób zdalny.
W tym okresie, świetlica zapewnia opiekę oraz zajęcia zdalne na terenie szkoły dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej, których rodzice pracują w podmiotach leczniczych lub wykonują zadania publiczne w związku ze zwalczaniem COVID-19 na wniosek rodziców.
Na terenie szkoły odbywać się będzie nauczanie zdalne uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności oraz uczniów, u których istnieją inne przyczyny uniemożliwiające naukę zdalną w domu na wniosek rodziców.
Od poniedziałku stołówka szkolna będzie wydawać tylko na wynos obiady refundowane przez MOPS.
Zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne i pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywać się będą zdalnie. Istnieje możliwość realizacji tych zajęć w budynku szkoły - proszę w tej sprawie kontaktować się z nauczycielami prowadzącymi dane zajęcia.
Zajęcia stacjonarne dla klas sportowych zostają zawieszone do odwołania.
Zaplanowane w dniach 29 – 31 marca konsultacje w klasach VIII odbędą się przy zachowaniu ścisłego reżimu sanitarnego. Szczegóły organizacyjne zostaną podane 25 marca.
W szkole mogą być zorganizowane, przy zachowaniu ścisłego reżimu sanitarnego, wszystkie zaplanowane wcześniej konkursy, olimpiad lub turnieje.
W dniach 1.04.2021 r. – 6.04.2021 r. - przerwa świąteczna;
Szkoła zapewnia opiekę świetlicową w okresie ferii wiosennych 1, 2, 6 kwietnia 2021 r. tylko i wyłącznie dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej, których rodzice pracują w podmiotach leczniczych lub wykonują zadania publiczne w związku ze zwalczaniem COVID-19 na wniosek rodziców złożony do 25. 03.2021.
1.04. 2021 r. (dyżur 7.00-15.00)
2.04. 2021 r. (dyżur 7.00-15.00)
6.04. 2021 r. (dyżur 7.00-15.00)
Zaplanowane w sobotę 10 kwietnia odrabianie zajęć za 4 czerwca (piątek po Bożym Ciele) zostaje odwołane.
O wszelkich zmianach w funkcjonowaniu szkoła będzie informować na bieżąco.
Pi (π) jest niewątpliwie najsłynniejszą liczbą świata. W przybliżeniu równa jest 3,14. Tak w notacji amerykańskiej zapisuje się datę 14 marca (Amerykanie najpierw wymieniają miesiąc, potem dzień) i dlatego tego dnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pi. Mało kto wie, że liczbę π nazywamy czasami ludolfiną, albo stałą Archimedesa.
W szkole uczymy się, że jest to stosunek obwodu koła do jego średnicy. Ale skąd się bierze to, że jest to tak wszędobylska liczba? Kiedy i kto wprowadził liczbę Pi? Dlaczego mówimy, że jest liczbą niewymierną? W jakich wzorach ją spotkamy?
Na te i inne pytania, w ramach obchodu Dnia liczby Pi , które odbyły się w naszej szkole wyjątkowo w dniach 15-16.03.2021 uczniowie kl. 5-8 otrzymali odpowiedzi. Magię tej liczby przybliżyły m.in. filmy edukacyjne “Niewymierna liczba Pi”, czy “Ludolfina tajemnicza liczba Pi” oraz wykonane prezentacje przez uczniów kl. ósmych, quiz-liczba π, plakaty, zdjęcia z liczbą π .
Uczennica klasy 8 b Agata Wrzosek jest w gronie laureatów konkursu plastycznego "Samochód marzeń 2021" / "The 14th (2021) TOYOTA Dream Car Art Contest " w Polsce, którego celem jest wyróżnienie autorów prac cechujących się kreatywnością. Jej praca zatytułowana ”Żółwiowy ekspres" została wysłana do Japonii i wraz z pracami innych laureatów weźmie udział w II etapie, czyli konkursie międzynarodowym. Nagrodzone prace można obejrzeć na stronie organizatora konkursu. Pasją Agaty jest działalność artystyczna, którą rozwija w szkole i w ramach aktywności pozaszkolnej. W roku 2020 wraz z innymi uczniami naszej szkoły uczestniczyła w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym: Moje Kosmiczne Wakacje" organizowanym przez Polską Agencję Kosmiczną.
Mimo nauki zdalnej uczniowie z naszej szkoły nie zapomnieli o Dniu Kobiet. Chłopcy z klasy 4B przygotowali prezentację multimedialną, którą następnie wyświetlili na jednej z lekcji. Dziewczynki były bardzo miło zaskoczone. Brawo, chłopcy.
Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w XXV Konkursie Religijnym Diecezji Elbląskiej pt. „Eucharystia źródłem radości”.
Z żalem informujemy, że z powodu panującej pandemii koronawirusa i zdalnego nauczania w roku szkolnym 2020/2021 etap diecezjalny konkursu został przełożony na kolejny rok szkolny. Pomimo to postanowiliśmy już teraz nagrodzić i wyróżnić dzieci, które dostarczyły prace organizatorom konkursu na etapie szkolnym: p. Iwonie Grubalskiej, p. Beacie Jastrzębskiej i p. Sebastianowi Rynkowskiemu.
W kategorii wiekowej klas I - III nagrodzono prace uczniów:
Małgorzata Maćkowiak - II a
Daria Sobotka - II c i Michalina Wilczewska - III b
Zuzanna Topolewska - I a
Wyróżniono prace uczniów:
Julia Brzeska II a,
Maja Jeziorska - III c, Krystian Karpisz - I b,
Karolina Nowakowska - II c, Rozalia Wojciechowska - I b.
W kategorii wiekowej klas IV - VIII nagrodzono prace uczniów:
Jan Staśkiewicz - V a
Gabriela Lubieniecka - VI b
Michał Kwiatkowski - VII a
Wyróżniono prace uczniów:
Oliwia Koć - VII b,
Zuzanna Rynkowska - VI b,
Dominik Typa - IV a
Zuzanna Zabłotna - VI b.
Informujemy, że wszystkie prace wezmą udział w konkursie w przyszłym roku. Wówczas inni uczniowie będą mogli także włączyć się do tegoż konkursu i powalczyć o przejście do etapu diecezjalnego.
W klasach siódmych i ósmych rozmawialiśmy na lekcjach języka niemieckiego o zainteresowaniach uczniów. Oto wyniki ankiety: Was ist dein Hobby? Wofür interessierst du dich? Jesteśmy pewni, że nasze zainteresowania już dla nikogo nie są tajemnicą. Oczywiście nie wymieniliśmy wszystkich ...
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Poezji. Obchodom tego wyjątkowego dnia przyświeca ogólnoświatowa idea propagowania czytania, pisania, nauczania i publikowania poezji. Aby włączyć się w to niezwykłe przedsięwzięcie, wystarczy wziąć udział w Szkolnym Konkursie Poetyckim organizowanym przez nauczycieli języka polskiego naszej szkoły!!!
Konkurs skierowany jest do uczniów klas 4 – 8 i polega na wyborze jednej z dwóch kategorii:
Recytacja
lub
Twórczość literacka.
Szczegóły:
Wybór kategorii RECYTACJA zobowiązuje ucznia do nagrania wzorcowej deklamacji wiersza o dowolnej tematyce i przesłania podpisanego pliku z nagraniem do nauczyciela polonisty w aplikacji Teams.
Wybór kategorii TWÓRCZOŚĆ LITERACKA wymaga od zainteresowanego samodzielnego napisania wiersza o tematyce wiosennej i przesłania autorskiego utworu jako dokumentu opatrzonego podpisem uczestnika konkursu.
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają nauczyciele języka polskiego uczący w Waszych klasach.
Najlepsze prace zostaną nagrodzone oraz opublikowane na stronie szkoły.
Termin nadsyłania prac konkursowych upływa z dniem 16 marca br.
Zgodnie z przekazami medialnymi wiemy, że w województwie warmińsko-mazurskim sytuacja epidemiczna jest szczególnie trudna, dlatego od 27 lutego do 14 marca zostają zaostrzone zasady bezpieczeństwa.
W związku z powyższym od poniedziałku 1 marca stacjonarna działalność dydaktyczno-opiekuńcza szkoły zostaje zawieszona. Zajęcia w klasach I-III będą prowadzone w sposób zdalny.
Szkoła zapewnia też uczniom najbardziej potrzebującym sprzęt informatyczny w postaci laptopów lub tabletów.
Od poniedziałku świetlica i stołówka szkolna będzie nieczynna. Od wtorku 2 marca będą wydawane tylko obiady na wynos refundowane przez MOPS.
Zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne i pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywać się będą zdalnie.
Zajęcia stacjonarne dla klas sportowych zostają zawieszone do odwołania. Zaplanowane konsultacje w klasach VIII zostają zawieszone do odwołania.
O wszelkich zmianach w funkcjonowaniu szkoła będzie informować na bieżąco.
“A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają” - mawiał Mikołaj Rej, jeden z pierwszych Polaków, który postanowił pisać w języku ojczystym. To fakt – jako Polacy mamy swój jeden, niepowtarzalny i bardzo trudny język. Teoretycznie powinniśmy posługiwać się nim bezbłędnie. W praktyce - różnie z tym bywa
W minioną niedzielę, tj. 21 lutego, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji poniedziałkowe lekcje języka polskiego nie mogły wyglądać inaczej - dotyczyły one właśnie naszej ojczystej polszczyzny. Rozmawialiśmy nie tylko o historii, źródłach i kulturze języka oraz jego regionalnych odmianach. Głównie skupiliśmy się na najczęstszych błędach, jakie popełniają rodacy. Dowiedzieliśmy się np. w których sytuacjach mówić “Witam”, a w jakich “Dzień dobry”, które nazwiska się odmieniają, a które nie, połamaliśmy sobie języki na trudnych słowach i zdaniach. Odkryliśmy również pierwotne znaczenia niektórych słów. Czy wiedzieliście, na przykład, że słowo “wiedźma” setki lat temu było swego rodzaju komplementem?
Zdobytą podczas lekcji wiedzę przetestowaliśmy podczas różnego rodzaju quizów i gier językowych, stanowiących podsumowanie nietypowej lekcji polskiego.
Warto zaznaczyć, że dzieci również przygotowały się do świętowania Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Uczniowie klas piątych zrobili plakaty oraz zdjęcia, na których zamieścili popełniane przez nas błędy. Wspólnie sięgnęliśmy po słowniki, które zalegają na naszych półkach, bo tak rzadko z nich korzystamy. Podjęliśmy też wyzwanie, aby wypowiedzieć bezbłędnie słynne polskie “łamańce językowe”, co można zobaczyć na załączonym filmiku
Przyjemnie patrzy się na efekty pracy piątoklasistów. Oprócz tego, że zadanie miało charakter przede wszystkim edukacyjny, to wyzwoliło w nich nie tylko kreatywność lub zdolności artystyczne, ale też pokazało w jak szybkim tempie można zrobić coś mądrego, ciekawego i nietypowego.
Zgromadzenie i przygotowanie pomocy do lekcji np. geografii to nie lada wyzwanie. Zapraszam na krótką relację z „Gospodarki morskiej” w klasach 7 - zajęcie za szklanym ekranem także mogą być interesujące.
W dobie pandemii zajęcia są pełne różnorodności. Pomimo dzielącego nas szklanego ekranu, uczniowie korzystają z pomocy dydaktycznych w sali lekcyjnej. Bezpośredni kontakt podczas prowadzenia lekcji przez Teams –rozmowy, wymiana spostrzeżeń oraz udostępniane filmy- to inny wymiar szkoły. Nie mniej jednak staramy się sprostać wyzwaniu. Zapraszam na kilka ujęć z przeprowadzonych spotkań.
Uczniowie klasy 2a podsumowując omawianie lektury "Zaczarowana zagroda" wykonali w zespołach plakaty o pingwinach. Przyłączyli się tym do realizacji zadań projektu z eko-kalendarza.
Zdalne nauczanie zagościło w naszych domach na dobre. Wydawać by się mogło, że w tym trudnym dla nas czasie obcowanie ze sztuką stanie się zupełnie niemożliwe. Okazuje się jednak, że dla chcącego - nic trudnego.
W ramach lekcji języka polskiego wraz z uczniami klas VII b, VII c i VII e przypominaliśmy sobie zasady sporządzania opisu dzieła sztuki. Aby uniknąć rutyny, która zwykle towarzyszy tego typu lekcjom, postanowiliśmy pójść o krok dalej. Nie tylko rozmawialiśmy o najsłynniejszych obrazach, ale też spróbowaliśmy odtworzyć je w naszych domach. W ten sposób również i my dołączyliśmy do popularnej w ostatnim czasie akcji “Żywe obrazy”. Ma ona na celu jak najwierniejsze odwzorowanie jakiegoś dzieła przez ludzi za pomocą gestów, mimiki, ubioru lub rekwizytów.
Uczniowie klas siódmych wzięli na warsztat zarówno klasyki, jak i obrazy mniej popularne. Okazało się, że zadanie, które początkowo wydawało się zupełnie niewykonalne, przyniosło nie tylko fantastyczny efekt, ale też świetną zabawę.
Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo jesteśmy kreatywni.
Uczniowie klas 6 realizowali projekt na geografii i zapraszają w podróż do Londynu i Paryża. Niezwykłe miejsca, które ich zachwyciły z pewnością będą atrakcją turystyczną dla zainteresowanych. Zapraszamy spróbować podróży po mapach lub też odwiedzenia stron internetowych, które przybliżą tak zadziwiające miejsca tych miast.
Gazetka na luty z EKO kalendarza wisi już na tablicy szkolnej. Więcej informacji na temat świąt, zwyczajów i wyjątkowych dni znajduje się na stronie www.ekokalendarz.pl
Przed przerwą świąteczną została pięknie odnowiona pracownia Techniczno Plastyczna w naszej szkole. Cała sala została wymalowana, a na tylnej ścianie powstała galeria z reprodukcjami największych światowych malarzy. Dziękujemy, za wielką pracę naszym Pracownikom Administracji.
Mam nadzieję, że tak jak i ja, cieszycie się z pięknej aury zimowej, że ferie nareszcie kończą się i część z Was wraca do nauki stacjonarnej w szkole. Nie jest to radość pełna, bo dotyczy tylko uczniów klas I-III. Przed nami trudne 2 tygodnie zakończenia I półrocza (zgodnie ze Statutem Szkoły z dniem 31 stycznia). W dalszym ciągu obowiązują Procedury bezpieczeństwa dostępne na stronie szkoły.
I. Organizacja nauki stacjonarnej w klasach I-III
Na podstawie nowych wytycznych dokonaliśmy zmiany w organizacji klas I - III.
Ogólne zmiany:
1. Ustalenie 2 odrębnych wejść do szkoły (główne i od strony boiska) dla uczniów poszczególnych klas I – III
2. Zmiana przydziału szatni
3. Zmiana przydziału sal lekcyjnych
4. Zmiana miejsc przebywania uczniów w czasie przerw.
5. Zmian harmonogramu korzystania z obiadów na wyznaczonych przerwach.
Szczegółowe informacje otrzymacie Państwo od wychowawców przez e- dziennik. Plan lekcji i zajęć nie ulega zmianie.
II. Działalność opiekuńcza w świetlicy szkolnej
Świetlica szkolna zapewnia opiekę uczniom klas I – III, których rodzice pracują w tym czasie. Korzystanie ze świetlicy tylko w sytuacjach koniecznych uwarunkowane jest ograniczoną przestrzenią, jaką dysponujemy, poza tym jesteśmy zobowiązani zapewnić dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwo sanitarne. Godziny pracy świetlicy pozostają bez zmian (6.45 – 16.45). Obiady wydawane będą od wtorku 9.01. Informacje zostały przekazane w e-dzienniku przez kierownika świetlicy – p. B. Szurgot.
III. Organizacja nauki w klasach IV-VIII
Uczniowie klas IV-VIII nadal będą się uczyć zdalnie z wykorzystaniem metod nauczania na odległość na platformie MS Teams. Plan lekcji i zajęć nie ulega zmianie do końca I półrocza (29.01.2021r.). Zmiana planu nastąpi z dniem 01.02.2021r.
Ważne. Sprzęt komputerowy przydzielony poprzednio, w celu umożliwienia nauki zdalnej przez potrzebujących uczniów, jest do odbioru w sekretariacie w piątek 15 stycznia od godz. 12.00 do 16.00 lub w poniedziałek 18 stycznia od godz. 7.00.
IV. Organizacja nauki zdalna na terenie szkoły dla uczniów potrzebujących wsparcia
W dalszym ciągu, na wniosek rodziców, szkoła umożliwia realizację nauki zdalnej w szkole uczniom, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub z powodu innych ważnych przyczyn nie mogą uczyć się w domu.
V. Szkolenie sportowe w oddziałach sportowych szkoły
Istnieje możliwość realizacji szkolenia sportowego w tych oddziałach w formie stacjonarnej według harmonogramu z grudnia (zmiana godzin w II półroczu). Szczegóły przekażą nauczyciele w – f.
VI. Konsultacje przed egzaminem ósmoklasisty
Szkoła zapewnia chętnym uczniom klas ósmych możliwość konsultacji w małych grupach 5-osobowych na terenie szkoły.
VII. Organizacja konkursów, olimpiad lub turniejów w szkole, centrum lub placówce
Szkoła nadal udostępnia pomieszczenia w celu przeprowadzania poszczególnych stopni konkursów, olimpiad lub turniejów.
VIII. Najbliższe terminy
22. 01. Termin wystawiania ocen śródrocznych
25. 01. Śródroczna klasyfikacyjna Rada Pedagogiczna