W ubiegłym roku pandemia pokrzyżowała nam plany i uczniowie nie mieli, jak co roku, wykonywanych pamiątkowych zdjęć klasowych. Nauka w systemie hybrydowym, a w dalszej kolejności całkowity powrót dzieci do szkół, umożliwi realizację tych planów w przyszłym tygodniu i na początku czerwca.
Już w 2019 roku Rada Rodziców podjęła decyzję o współpracy z firmą TOMCOLOR z Iławy, która będzie wykonywała profesjonalne zdjęcia grupowe, koleżeńskie i legitymacyjne. Zdjęcia klasowe będą realizowane w plenerze, o ile pogoda na to pozwoli. Pozostałe w oddzielnym, wyznaczonym do tego celu, pomieszczeniu. Oto oferta:
Zdjęcie klasowe w formacie 15x20cm (1szt) – 15 zł
Zdjęcie legitymacyjne (4szt) – 15 zł
Zdjęcia portretowe 10x15 – 10 zł
Zdjęcia koleżeńskie 10x15 – 10 zł
Zdjęcia klasowe będzie można będzie zamawiać, kiedy do szkoły dostarczony zostanie pokazowy egzemplarz. W klasach I-III zamówienia najlepiej składać bezpośrednio u wychowawcy. W starszych klasach prosimy ustalić z dziećmi, jakie zdjęcia by Państwa interesowały.
Terminy: 24.05. (poniedziałek) klasy 7-8, 28.05. (piątek) klasy I-III, natomiast klasy 4-7 drugi tydzień czerwca.
Zapraszamy do udziału w plebiscycie na PIOSENKĘ TURYSTYCZNĄ i HARCERSKĄ. Po obejrzeniu filmu z wykonaniem utworów uczestników Szkolnego Konkursu Piosenki Turystycznej zapraszamy do głosowania w poniższym linku. Piosenka z największą liczbą głosów zdobędzie NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI.
Prawie miesiąc temu w naszej szkole, z okazji rocznicy Chrztu Polski, odbyły się dwa konkursy: jeden sprawdzający wiedzę z historii, drugi historyczno-plastyczny. Laureaci tychże konkursów zostali wyłonieni niemal od razu, jednak z uwagi na sytuację w naszym kraju, nie można im było wręczyć nagród.
Na szczęście wszystko powoli wraca do normy i 10 maja udało nam się zebrać wszystkich wyróżnionych i oficjalnie wręczyć im nagrody. Uczniowie otrzymali karty podarunkowe ufundowane przez Radę Rodziców oraz gadżety zasponsorowane przez Urząd Miasta oraz Starostwo Powiatowe. Dodatkowo dla laureata konkursu plastycznego starosta powiatowy przekazał książkę z gratulacjami.
Bardzo cieszymy się, że mogliśmy spotkać się w trochę szerszym gronie z tak radosnego powodu. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku, już w normalnych warunkach, konkursy również będą się cieszyły takim zainteresowaniem, a poziom będzie jeszcze wyższy.
W sobotę z klasą 7b porządkowaliśmy tereny wokół szkoły. Stworzyliśmy nowe miejsce na lekcje geografii- ogród skalny- tam będziemy rozpoznawali głazy, które pozostawiło ostatnie zlodowacenie.
Wymieniliśmy ziemię w gazonach przy wjeździe do szkoły i posiejemy tam nowe rośliny. Wjazd będzie wyglądał zachęcająco .
Posadziliśmy przygotowane sadzonki do donic na klombie przed wejściem do szkoły- niedługo na tabliczkach pojawią się nazwy roślin, które ułatwią ich rozpoznawanie.
Zapraszam do galerii zdjęć i króciutkich filmików z naszych działań.
Witajcie w maju, kiedy już zawitała wiosna fenologiczna.
W tym miesiącu pamiętajmy o poprawnym zachowaniu podczas spacerów i kłania się Święto niezapominajki.
Poznajemy dodatkowo nowe dni, które skupiają się na sprawach równie ważnych takich Święto ptaków wędrownych- staramy się nie zabierać terenów żerowania i bezpiecznych tras przelotów.
Dzień pszczół wg mnie powinien być cały rok, gdyż bez zapylaczy nie będzie jedzenia, więc dbajmy o ogrody i stawiajmy ule- dlatego w dużych miastach zakładamy ogrody na dachach razem z pasiekami.
Kolejne to : Dzień żółwia, tego gada często spotykacie w wielu domach, ale dobrze się czuje na wschodniej granicy naszego kraju.
Ostatnim dniem chcę zwrócić uwagę na bociany, czekaliśmy długo w tym roku na ich przyloty, które spowodowane były brakiem pożywienia i niskimi temperaturami .
Zapraszam na stronę internetową szkoły oraz na wystawę w szkole.
Od początku roku szkolnego w klasie 4 b wspólnie prowadzimy cykl lekcji wychowawczych, w których to uczniowie wchodzą w rolę nauczyciela i sami prowadzą zajęcia. Bez niczyjej pomocy opracowują wybrane zagadnienia, a następnie dzielą się efektami swojej pracy z innymi.
W minionym tygodniu w klasie 4 b miała miejsce kolejna nietypowa lekcja wychowawcza.
Już w pierwszych tygodniach roku szkolnego uczniowie podawali własne propozycje tematów poruszanych na godzinie wychowawczej. Następnie głosowali nad kolejnością ich realizacji.
Każdy z realizowanych tematów był przygotowywany całkowicie samodzielnie przez chętnych uczniów. Trzeba przyznać, że wykazali się przy tym ogromną pomysłowością, kreatywnością i zrozumieniemzagadnienia.
Dzięki tego typu lekcjom dzieci ćwiczą wystąpienia przed publicznością i uczą się szacunku do siebie nawzajem. Rozwijają umiejętności informatyczne, ćwiczą umiejętności interpersonalne, niezwykle potrzebne w życiu społecznym i zawodowym.
Powyższy temat został przygotowany przez Wiktorię i Macieja.
W związku z poprawiającą się sytuacją pandemiczną w kraju, czekają nas zmiany w sposobie nauczania. W najbliższym czasie, bo już od wtorku 04.05., do nauki stacjonarnej wracają wszyscy uczniowie klas I-III. Wszystko wskazuje na to, że od 17.05. dzieci z klas starszych będą realizować naukę w sposób hybrydowy.
Nie wiemy jeszcze dokładnie, jaki klucz przyjmiemy przy organizacji tego nauczania. Bardzo prawdopodobne będzie minimalizowanie strat nauczania na odległość i w związku z tym stacjonarna praca klas 8 (ze względu na tegoroczny egzamin) i klas 7 (ze względu na przyszłoroczny egzamin). Pozostałe klasy 4-6 niestety kontynuowałyby naukę zdalną (mamy jeszcze czas na nadrobienie zaległości) a przeszłyby na naukę stacjonarną po 27 maja. Na razie konsultujemy się i zbieramy opinie na ten temat. Dokładny plan dla poszczególnych oddziałów zostanie przedstawiony na początku maja.
Przyjętym przez nas priorytetem pracy szkoły na czas majowo- czerwcowego, stopniowego powrotu do szkoły, jest integracja, odbudowanie naturalnych więzi klasowo-rówieśniczych. Proszę nie sugerować się internetowymi straszakami o natłoku sprawdzianów i odpytywań czekających uczniów. Chciałbym te nastroje uspokoić. W „czwórce” nie naprawimy przez kolejne 2-3 tygodnie do zakończenia roku szkolnego tego, co przepracowaliśmy w ciągu 26-28 tygodni. Należy zaznaczyć jeszcze raz: najważniejszą dla nas sprawą jest to, aby uczniowie ponownie poczuli się dobrze w szkole, tak jak zawsze to było przed pandemią.
W sobotę 08.05, tj. sobota, odpracowujemy piątek po Bożym Ciele (za piątek 04.06). W tym dniu planujemy spotkania integracyjne uczniów z wychowawcą na świeżym powietrzu w formie zabaw, wyjść i wycieczek. Taka forma zajęć jest naszym zdaniem najbardziej właściwa. Chcemy, aby dzieci przed powrotem do szkoły, po tak długim okresie izolacji, miały okazję spędzić czas i odnowić relacje rówieśnicze. Szczegóły dla każdej klasy przedstawi wychowawca.
Dla klas ósmych w tym dniu zostaną zorganizowane konsultacje z języka polskiego (2h), matematyki (2h) oraz języka angielskiego (1h).
Pod koniec maja, w dniach 25-27 – wtorek- czwartek, uczniowie klas ósmych będą zdawać swój pierwszy ważny egzamin – egzamin ósmoklasisty. W tych dniach uczniowie klas I-VII nie mają lekcji.
Wszystko wskazuje na to, że od 01.06. wszyscy uczniowie wrócą do szkoły i lekcje będą odbywały się w sposób stacjonarny.
Mimo niezbyt wiosennej pogody, życzę całej społeczności szkolnej dobrego i radosnego wypoczynku na majówce.
Jak co roku uczniowie naszej szkoły przygotowali uroczyste obchody upamiętniające uchwalenie Konstytucji 3 Maja.
Przygotowaniado tegorocznego świętowania trwały kilka miesięcy. Wzięło w nich udział kilkanaście osób. Efektyich pracy oglądali wszyscy uczniowiepodczas lekcji wychowawczych w ostatnim tygodniu kwietnia.
W rolach głównych wystąpili uczniowie klasy 4 B:
Julia Adamska
Mateusz Bomblewicz
Michał Czepek
Agata Kłodowska
Wiktor Korinth
Maciej Łyżwa
Wiktoria Pawłowska
Wiktoria Romanowska
Katia Sieszputowska
Barbara Sznajder
Maciej Łyżwa
Zespół:
Perkusja - Tobiasz Biener
Flet - Tomasz Tęgowski
Pianino - Nell Obrębska
Śpiew:
Karolina Bakirzyńska
Aleksandra Kabzińska
Julia Mężykowska
Klaudia Rochnowska
Izabela Nieora
Iga Janiszek
Za scenariusz, reżyserię i montaż filmu odpowiedzialna była pani Kamila Fabisiak. Wielkie podziękowania należy też skierować do pani Marii Nawrott, opiekuna szkolnego chóru.
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia efektów pracy naszych uczniów!
23 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Była to wyśmienita okazja do tego, aby porozmawiać o książkach i naszych gustach czytelniczych. Podczas lekcji języka polskiego dowiedzieliśmy się jakie książki są w tej chwili najchętniej czytane przez Polaków, jacy autorzy są najpopularniejsi wśród czytelników (tych młodszych i tych starszych) oraz jakie są nasze gusta czytelnicze. Bo warto zaznaczyć jedną rzecz: książki to nie tylko lektury! Na świecie wydano tyle książek, że nie ma osoby, która by dla siebie czegoś nie znalazła.
Statystki czytelnictwa w Polsce nie są najlepsze: ponad 60% naszych rodaków w ogóle nie sięga po książki. Na szczęście te liczby nie dotyczą naszej szkoły!
W ramach obchodów Dnia Książki poprosiliśmy zarówno uczniów, jak i nauczycieli, o wykonanie zdjęcia z jedną ze swoich ulubionych książek. Odzew od uczniów zaskoczył nas wszystkich – w krótkim czasie otrzymaliśmy ponad 100 zdjęć! Po krótkiej analizie pośród uczniów naszej szkoły za najpopularniejsze można uznać 3 książki:
“Nela mała reporterka” - w końcu jesteśmy szkołą im. Polskich Podróżników
Biografie piłkarzy - w każdym roczniku mamy przecież klasy sportowe
“Mały Książę - tego chyba nie trzeba tłumaczyć. To jedna z najpiękniejszych i najmądrzejszych książek w historii.
Zapraszamy serdecznie do obejrzenia naszej galerii zdjęć. Dowiecie się z niej nie tylko tego, co czyta nasza młodzież. Zobaczycie też, co czytają nasi nauczyciele. Może ktoś z Was znajdzie coś dla siebie? W końcu, jak mawiała Wisława Szymborska: “Czytanie to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła”.
Informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 kwietnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, od 26 kwietnia 2021 r. do 30 kwietnia uczniowie klas I – III wracają do szkoły, lecz niestety w trybie hybrydowym. Mam cichą nadzieję, że po świętach majowych będą mogli rozpocząć w pełni stacjonarną naukę. Trzeba mieć marzenia!
O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco w miarę pojawiania się kolejnych decyzji.
Klasa
Poniedziałek
26.04
Wtorek
27.04
Środa
28.04
Czwartek
29.04
Piątek
30.04
1a s. 3
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
1b s. 2
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
2a s.16
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
zdalnie
zdalnie
2b
s.4
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
zdalnie
zdalnie
2c s.1
zdalnie
zdalnie
zdalnie
stacjonarnie
stacjonarnie
3a s.26
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
zdalnie
zdalnie
3b
s.21
zdalnie
zdalnie
zdalnie
stacjonarnie
stacjonarnie
3c
s.5
zdalnie
zdalnie
zdalnie
stacjonarnie
stacjonarnie
Oczywiście uczniowie klas pracujących w sposób stacjonarny mają możliwość korzystania ze stołówki szkolnej oraz korzystania z opieki świetlicowej.
Przypominam, że w dalszym ciągu bezpieczeństwo epidemiologiczne nas wszystkich zależy od konsekwentnego przestrzegania zasad zawartych w dokumencie „Procedura bezpieczeństwa mająca na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19 wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły obowiązująca na terenie Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Polskich Podróżników w Iławie”.
Podstawowe zasady:
Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
Opiekunowie odprowadzają dzieci tylko do odpowiedniego wejścia do szkoły, z zachowaniem zasad aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej (m.in. stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa)oraz: a) 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi, b) dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m, c) dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m.
Uczniowie do szkoły powinni przychodzić nie wcześniej niż o godzinie 7.45. Do budynku szkoły będą wchodzić dwoma wejściami.
Uczniowie korzystający z zajęć opieki świetlicowej przed zajęciami dydaktycznymi wchodzą do szkoły wejściem głównym. Świetlica czynna w godzinach 6.45 – 16.45.
Po wejściu do budynku szkoły uczniowie powinni natychmiast udać się do przydzielonej im szatni.
Uczniowie realizują proces nauczania w stałych salach.
Wprowadza się zakaz przynoszenia do szkoły wszelkich przedmiotów zbędnych w procesie nauczania.
Do odwołania wprowadza się zakaz przebywania na terenie szkoły rodziców i osób trzecich.
Po zostawieniu odzieży wierzchniej i zmianie obuwia uczniowie udają się do przydzielonej im stałej sali , gdzie pozostają pod opieką nauczyciela. Sale będą otwarte od godzinie 7.45.
W placówce obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa w przestrzeni wspólnej szkoły. Rodzice/ prawni opiekunowie powinni zapewnić dzieciom odpowiednie maseczki do zakrywania ust i nosa.
W trakcie pracy szkoły, wszystkie drzwi wejściowe do budynku szkoły są zamykane. W tym czasie pracownik szkoły sprawuje dyżur przy wejściu głównym.
W uzasadnionym podejrzeniu, że dziecko jest chore (np. wysoka temperatura) i może zarażać inne dzieci, będzie ono odizolowane od innych uczniów, a rodzice zostaną poproszeni o odbiór dziecka i niezwłoczny kontakt z lekarzem. Rodzic jest zobowiązany poinformować dyrektora lub nauczyciela o stanie zdrowia dziecka.
Rodzic/prawny opiekun i inne osoby wchodzące na teren szkoły w wyjątkowej sytuacji wyjątkowej,ma obowiązek założyć maseczkę na usta i nos oraz zdezynfekować ręce przed wejściem.
W związku z możliwością przebywania dzieci w trakcie przerw i zajęć wychowania fizycznego na boisku szkolnym, zaleca się rodzicom przygotowanie ubioru zewnętrznego dostosowanego do warunków pogodowych danego dnia.
W 2022 r. egzaminy zewnętrzne zostaną przeprowadzone w większości na tych samych zasadach, jakie obowiązują w 2021 r.
W przypadku egzaminu ósmoklasisty w 2022 r. oznacza to, że:
zadania egzaminacyjne będą sprawdzały wiadomości i umiejętności określone w wymaganiach egzaminacyjnych z grudnia 2020 r., a nie jak w ubiegłych latach w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego,
obowiązują aneksy do informatorów opublikowane w grudniu 2020 r. i dostępne na stronie internetowej CKE,
uczniowie przystąpią do egzaminu z trzech przedmiotów, tj. z języka polskiego, matematyki i wybranego języka obcego nowożytnego; nie będzie przeprowadzany egzamin z przedmiotu dodatkowego (egzamin ten zostanie przeprowadzony po raz pierwszy w 2024 r.),
w arkuszach egzaminacyjnych będzie mniej zadań niż było w roku 2019, natomiast czas na rozwiązanie zadań pozostanie taki sam jak dotychczas,
w arkuszach egzaminacyjnych będzie mniej zadań otwartych,
w przypadku egzaminu z języka polskiego uczeń będzie mógł wybrać temat wypracowania spośród dwóch: rozprawki albo opowiadania, a w wypracowaniu będzie mógł odnieść się do dowolnej lektury obowiązkowej spełniającej warunki tematu,
w przypadku egzaminu z matematyki w arkuszu nie będzie zadań dotyczących dowodów geometrycznych, a wymagania dotyczące działań na pierwiastkach, stereometrii będą sprawdzane w ograniczonym zakresie,
w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego oczekiwanym średnim poziomem biegłości językowej, w tym w zakresie środków językowych w wypowiedziach pisemnych, będzie poziom A2 (w skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego).
Egzaminy zewnętrzne w 2023 r.
Planuje się, że w 2023 r. egzaminy zewnętrzne zostaną przeprowadzone zgodnie z przepisami określonymi w ustawie o systemie oświaty, rozporządzeniach o egzaminie ósmoklasisty i egzaminie maturalnym oraz rozporządzeniach o podstawie programowej kształcenia ogólnego odpowiednio w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej. Do obecnie obowiązujących przepisów prawa wprowadzona zostanie zmiana, tj. w przypadku egzaminu ósmoklasisty w 2023 r. – rezygnacja z egzaminu z przedmiotu dodatkowego do wyboru (egzamin ten zostanie po raz pierwszy przeprowadzony w 2024 r.)
Ewentualne decyzje dotyczące zawężenia zakresu wiadomości i umiejętności sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych w 2023 r. będą podejmowane – w zależności od sytuacji epidemicznej – w roku szkolnym 2021/2022.
LOKALNE ORGANIZACJE POZARZĄDOWE : OPISUJEMY I "PROJEKTUJEMY"
Uczniowie klas VIII realizowali projekt integrujący wiedzę i umiejętności z wiedzy o społeczeństwie i informatyki:LOKALNE ORGANIZACJE POZARZĄDOWE . W ramach projektu powstało 12 realizacji, w tym również jedna międzyklasowa. Uczniowie przygotowali materiały informacyjne na temat Fundacji Rozwoju Warmii i Mazur, Klubu Sportowego Jeziorak Iława, UKS Jeziorak, Klubu Wioślarskiego WIR, Monaru, Stowarzyszenia Szkoła Pływania ORKA, Stowarzyszenia na rzecz osób niepełnosprawnych PROMYK, Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Koło Iława PSONI. Powstały również “prace twórcze”: uczniowie mogli “wykreować organizację pozarządową”, która mogłaby potencjalnie działać lokalnie. Powstały pomysły ukierunkowane na pomoc zaniedbanym środowiskowo dzieciom “Zakątek Miłości”, osobom starszym “CORONAGRAND” i osobom zagrożonym bezdomnością “Nie bądź obojętny” - co świadczy o dojrzałości i dużej świadomości społecznej uczniów.
opiekunowie projektu: Anna Szołucha, Ewa Michlińska, Krystian Olejnik
- propagowanie aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu
- propagowanie spędzania czasu w gronie rodzinnym
- propagowanie bezpiecznych miejsc na terenie naszego miasta, gdzie można rozwijać sprawność fizyczną
ZADANIE:
Znajdź wyznaczone miejsce na wybranym szlaku i razem z rodziną (np. z rodzicami, rodzeństwem) lub ze znajomymi (2-3 osoby) podejmij tam aktywność - wykonaj aktywność zgodną z przeznaczeniem tego miejsca (np. spacer, zabawa, ćwiczenie) - jeśli to możliwe. Udokumentuj wizytę w wybranym miejscu oraz prześlij cały szlak do swojego nauczyciela WF lub wychowawcy (dotyczy klas 1-3).
NAGRODA:
Oprócz wartości płynących z aktywności fizycznej tj.:
- podnoszenie sprawności
- lepsze samopoczucie
- zadowolenie
-uśmiech na twarzy
Za każde udokumentowanie jednego całego szlaku w formie fotorelacji i/lub nagrania z podjętej aktywności w danym miejscu (jeśli jest to możliwe), przesłanej na prywatny czat w aplikacji Teams do swojego nauczyciela wychowania fizycznego lub wychowawcy (dotyczy klas 1-3)
Otrzymasz: ocenę bardzo dobrą (zespół koleżeński) celującą (rodzina) z przedmiotu wychowanie fizyczne.
Nie zapomnij opisać, gdzie zdjęcie i/lub nagranie zostało wykonane. Koniecznie dodaj informację, który to szlak.
REGULAMIN:
W zabawie terenowej uczestniczą uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 w Iławie z klas I-III oraz IV-VIII wraz z rodziną lub w niewielkich 2-3 osobowych zespołach koleżeńskich;
Zabawa polega na odnajdywaniu wyznaczonych miejsc, które są opisane w poszczególnych trasach – szlakach. Można to robić na raty, czyli np. przeznaczyć dwa popołudnia na dotarcie do określonych na Szlaku miejsc
Po dotarciu do wybranego miejsca należy:
A) zapoznać się z regulaminem obiektu (jeśli się znajduje)
B) wziąć udział w aktywności, do której uczestnik dotarł (jeśli jest taka możliwość)
C) wykonać zdjęcie i/lub nagrać krótki filmik z miejsca, w którym uczestnik/uczestnicy się znajdują
D) odesłać zdjęcia i/lub nagrania (najlepiej z całego SZLAKU) do swojego nauczyciela wychowania fizycznego lub wychowawcy (dotyczy klas 1-3) w aplikacji Teams – na prywatny czat wraz ze wskazaniem wybranego szlaku i krótkim opisem odwiedzonego miejsca oraz podjętej aktywności.
Każdy uczestnik zobowiązany jest do zachowania bezpieczeństwa podczas poruszania się po mieścieoraz w odwiedzonych miejscach np. nie należy wchodzić na pomosty, należy korzystać z miejsc zgodnie z ich przeznaczeniem i z poszanowaniem
Biorąc udział w “Rodzinnej Zabawie Terenowej” każdy uczestnik biorący udział jako “zespół koleżeński” potwierdza, że rodzice/opiekunowie prawni wyrazili zgodę na udział w zabawieoraz biorą odpowiedzialność za swoje dziecko
Biorąc udział w “Rodzinnej Zabawie Terenowej” uczestnik/uczestnicy potwierdzają zapoznanie się z regulaminem
Czas trwania „Rodzinnej zabawy terenowej”: do 30.05.2021
MIEJSCA DO ODNALEZIENIA:
SZLAK „DZIECIĘCA ZABAWA”
Znajdź place zabaw:
Plac zabaw na "dzikiej plaży" ul. Kajki
Plac zabaw na „Wyspie Młyńskiej”(za Lidlem)
Plac zabaw nad rzeką Iławką
Plac zabaw na osiedlu Piastowskim „z łódką”(ul. Zielona)
Plac zabaw na ul. Chełmińskiej
Plac zabaw na Lipowym Dworze obok boiska „Orlik”
SZLAK „SIŁOWNIE POD CHMURKĄ”
Znajdź siłownie pod chmurką:
Za szpitalem
Na boisku SP 5
Przy Ekomarinie
Na os. Piastowskim
Za lodowiskiem
SZLAK „GRY ZESPOŁOWE”
Znajdź boiska:
Orlik Osiedle lubawskie
Orlik Przy szkole SP 5
Orlik Za Bricomarche
Boisko do siatkówki plażowej na “dzikiej plaży” lub przy mechaniku
Boisko osiedlowe na os. Piastowskim
Stadion Miejski – boiska piłkarskie
SZLAK „WODNE ATRAKCJE TURYSTYCZNE”
Znajdź atrakcje związane z wodą:
Fontannę w parku miejskim
Fontanny na “starym mieście”
Fontannę nad Małym Jeziorakiem (obok galerii Jeziorak i restauracja “U Czapy”)
Fontannę na WYSPIE MŁYŃSKIEJ (za Lidlem)
Wieżę ciśnień na os. Podleśnym
SZLAK “SPORTY I AKTYWNOŚCI WODNE”
Znajdź miejsca związane z aktywnościami wodnymi:
Basen Miejski
WIR Iława - ekomarina
Plaża Miejska “Dzika”
Plaża Miejska “Kormoran/Prawdziwka”
Port Iława - przystań żeglarska
Ekomarina – SSW Iława
SZLAK LEŚNY - Turystyka Piesza
Znajdź miejsca do pieszych wędrówek:
Ścieżka edukacyjna nad Jeziorem Slim
Nadleśnictwo Iława
Las za os. Podleśnym - strzelnica
Lasek miejski (za stacją ORLEN i dworcem PKP Iława Miasto)
SZLAK “NA KÓŁKACH”
Znajdź miejsca do jeżdżenia:
Skatepark przy parkingu basenu miejskiego
Pumptrack przy parkingu rynku miejskiego ul. Kopernika
Miasteczko ruchu drogowego ul. Szeptyckiego naprzeciwko Baru Centrum
Ścieżka rowerowa na Skarbek
Ścieżka rowerowa nad Iławką
Trasy rowerowe w Lasku Miejskim (za stacją ORLEN i Dworcem PKP Iława Miasto)
SZLAK “SPORTY INDYWIDUALNE”
Znajdź miejsca do uprawiania sportów indywidualnych:
Stadion Miejski - Bieżnia LA/skocznia w dal
Bieżnia tartanowa na ścieżce w stronę Skarbka
Lodowisko Miejskie
Korty do tenisa ziemnego
Stoły do tenisa stołowego „pod chmurką”
Bieżnia lekkoatletyczna w SP5
SZLAK “RYWALIZACJA SPORTOWA”
Znajdź miejsca startów zawodów sportowych rozgrywanych w Iławie:
Miejsce startu Iławskiego Półmaratonu (most Mały/Duży Jeziorak)
Miejsce startu ParkRun Iława (obok Basenu Miejskiego)
Miejsce startu Iławskiego Rajdu Pływackiego (pomost za amfiteatrem im. Louisa Armstronga w Iławie)
Miejsce startu Iławskiej Nocnej 5km (Start/Meta znajduje się na ul. Jana III Sobieskiego przed rondem na wysokości Rezydencji Starty Spichlerz)
Miejsce startu Rajdu Rowerowego “Wyścig Pięciu Jezior” (Start i meta znajduje się przy stacji Duet na ul. Lubawskiej)
Kwiecień to miesiąc przypominania o Ziemi. Chcemy wypoczywać w czystym środowisku, słuchać śpiewu ptaków i pływać w przejrzystych wodach na całym świecie. Zadbajmy o otoczenie, a przyroda nam się odwdzięczy.
Takie miejsca w lesie przecież nie zachęcają do spacerów.
Zapraszam do udziału w konkursach, informacje na stronie internetowej szkoły- czekają ciekawe nagrody.
Na świecie Dzień Ziemi obchodzony jest od 1970 roku, a w Polsce od 1990 roku.
Podczas Międzynarodowego Dnia Ziemi często podkreśla się, że o planetę muszą dbać wszyscy: bez względu na wyznanie, przynależność etniczną, poglądy, zarobki czy miejsce zamieszkania. Ekolodzy zaznaczają, że w tym sensie Dzień Ziemi powinien stanowić okazję do wspólnych działań mających na celu ochronę środowiska, ochronę Ziemi. Powinniśmy pamiętać o tym każdego dnia i działać na rzecz ekologii i ochrony naszej planety.
Jak możemy to zrobić?
1. Gaś zbędne światło, pamiętając o tym aby nie zużywać energii elektrycznej niepotrzebnie.
2. Wyjmuj ładowarkę do telefonu i inne z gniazdka od razu po naładowaniu baterii, pamiętając o tym, żeby niepotrzebnie nie zużywać energii elektrycznej.
3. Wymień tradycyjne żarówki na świetlówki energooszczędne lub LED.
4. Na zakupy zabieraj torbę wielokrotnego użytku. Nie używaj jednorazowych torebek foliowych.
5. Wybieraj produkty w opakowaniach szklanych zamiast plastikowych.
6. Nie korzystaj z jednorazowych kubków, sztućców, talerzy.
7. Wybierz kąpiel pod prysznicem zamiast w wannie.
8. Dbaj o sprzęt elektroniczny i elektryczny, żeby służył nam jak najdłużej.
9. Segreguj i wyrzucaj śmieci we właściwy sposób (zawsze do kosza).
10. Częściej poruszaj się na rowerze lub pieszo, niż samochodem.
Podejmij wyzwanie: Poszukaj przyrody wokół siebie. Wyjdź z domu i poszukaj przyrody w różnych miejscach, zobacz jak ona walczy o swoją przestrzeń (np. Jak rosną drzewa? Ile ich jest w Twojej okolicy? Czy zdarzają się rośliny wyrastające z murów, w pęknięciach asfaltu, między płytami chodnikowymi?), przyjrzyj się przyrodzie w Twojej okolicy.
A może lubisz kwiaty? Przy pomocy osoby dorosłej lub samodzielnie posadź kwiatka, sadzonkę, cebulkę na swoim balkonie, na działce czy przy bloku. Zrób zdjęcie i wyślij do mnie poprzez czat w Teams. Z nadesłanych zdjęć stworzymy KOLAŻ PRZYRODNIKA naszej szkoły.
Dbajmy razem o naszą planetę i doceniajmy ją każdego dnia!
W czwartek w miarę możliwości – wybierzcie kolor zielony wśród swojej garderoby
14 kwietnia obchodziliśmy 1055. rocznicę przyjęcia chrztu przez Polskę.Uczniowie klas 4-8 upamiętnili ten dzień, wykonując prace plastyczne o tejże tematyce.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, uczniowie stworzyli wspaniałe dzieła, włożyli w nie dużo pracy. Ostateczna lista laureatów prezentuje się następująco:
I miejsce: Tobiasz Biener klasa 7d
II miejsce: Anna Olszewska klasa 4c
III miejsce: Szymon Sobotka klasa 6a
Kilka osób otrzymało też wyróżnienia. Zdobywcy pierwszych trzech miejsc otrzymają karty podarunkowe do wykorzystania w sklepie Empik. Na osobywyróżnione oraz pozostałych uczestników konkursu również czekają miłe niespodzianki w postaci zestawów gadżetów.
Wręczenie nagród nastąpi już niebawem, po świętach majowych. Nagrody główne zasponsorowała Rada Rodziców. Gadżety ufundował Urząd Miasta Iława oraz Starostwo Powiatowe w Iławie.
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy. Zarówno nagrodzone prace, jak i wszystkie pozostałe, można oglądać na szkolnej wystawie.
14 kwietnia 2021 r. obchodziliśmy1055. rocznicę przyjęcia Chrztu przez Polskę. Z tej okazji właśnie tego dnia odbył się szkolny konkurs historyczny, w którym sprawdzano wiedzę na ten temat.Wzięli w nim udział uczniowie klas 4-8, z podziałem na dwie kategorie:
I kategoria klasy 4-5
II kategoria klasy 6-8
Łącznie w obu kategoriach wzięło udział 46 uczniów.
Konkurs został przeprowadzony na żywo za pomocą Microsoft Teams oraz platformy Kahoot.
Uczniowie wykazali się ogromną wiedzą, rywalizacja była niezwykle zacięta i do ostatniego pytania nie było wiadomo, kto zwycięży. Ostateczne wyniki prezentują się następująco:
W kategorii klas 4-5:
I miejsce: MaciejSzeszel klasa 5a
II miejsce: Wiktoria Malewicz klasa 5b
III miejsce: Jan Koprowski klasa 5a
W kategorii klas 6-8:
I miejsce: KarolinaBakirzyńska klasa 6d
II miejsce: Julia Mężykowska klasa 6d
III miejsce: Tobiasz Biener klasa 7d
Wszyscy laureaci otrzymali karty podarunkowe do zrealizowania w Empiku. Uczniowie, którym nie udało się zdobyć miejsca w pierwszej trójce, ale którzy osiągnęli bardzo wysokie wyniki, również zostali nagrodzeni. Na nich czekały książki i inne gadżety.
Nagrody główne zostały ufundowane przez Radę Rodziców, a zestawy gadżetów przez Urząd Miasta Iława.
Bardzo cieszymy się, że pomimo obecnej sytuacji nasi uczniowie nie tracą ambicji i z wielkim entuzjazmem zaangażowali się w ten konkurs. Mimo tego, że zorganizowaliśmy go online, cieszył się dużym zainteresowaniem, co bardzo mile nas zaskoczyło.
Organizator: Edyta Portjanko Fundator nagród: Rada Rodziców SP Nr 4
WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas 1-8.
Warunki uczestnictwa w konkursie: - akceptacja regulaminu konkursu; - wykonanie oraz dostarczenie do organizatora zadania kursowego w terminie określonym w regulamini
REGULAMIN KONKURSU
Termin dostarczenia prac: do 14 maja2021 r.do sali nr 2
Każdy domekpowinienmieć załączoną kartkę z opisem: imię i nazwisko autora, klasa.
Ocenie będą podlegać: - własny pomysł i wygląd; - staranność i estetyka wykonania; - wytrzymałość i przydatnośćowadom;
Prace uczniów oceni JURY w składzie: -przedstawiciel Rady Rodziców, - opiekun Samorządu Uczniowskiego, - organizator konkursu.
Imiona zwycięzców i klasa- zostaną ogłoszone w drugiej połowie maja 2021 r. na stronie internetowej szkoły.
Prace konkursowe stanowią własność organizatora i nie podlegają zwrotowi.
Ważne informacje dla uczestników konkursu:
Domki dla owadów będą umieszczone na klombach szkoły.
Na domku umieścić swój podpis jako twórcy pracy- np. inicjały i klasę
Należy zaplanować kształt domku i materiały z jakich on powstanie. Do budowy możnaużyć właściwie wszystkiego, co naturalne: puste łodygi,słoma, szyszki, połamane patyki, fragmenty kory, możemy skorzystać również z materiałów budowlanych, np. cegły dziurawki, pustaki, siatki. Wiele pomysłów można znaleźć na stronach internetowych.
Dla uczestników konkursu przygotowano nagrody, które przydadzą się w pracach z roślinami na własnym balkonie lub ogródku. Dodatkową nagrodą jest 6 z przedmiotu jako zaangażowanie w życie szkoły.
TABLICZKA do oznaczania roślin rabatowych
PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE
organizator: Bożena Tyszkiewicz fundator nagród: Rada Rodziców SP Nr 4
WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas 1-8.
Warunki uczestnictwa w konkursie:
- akceptacja regulaminu konkursu,
- wykonanie oraz dostarczenie do organizatora zadania konkursowego w terminie określonym regulaminem.
REGULAMIN KONKURSU
Termin dostarczenia prac: do 30 kwietnia 2021 r do sali nr 12.
Każda tabliczka powinna mieć załączoną kartkę z opisem: imię i nazwisko autora, klasa.
Ocenie będą podlegać: - staranność i estetyka wykonania tabliczki - jej wytrzymałość i przydatność na naszej ścieżce dydaktycznej " Zielona Biblioteka"
Prace uczniów oceni JURY w składzie: - przedstawiciel Rady Rodziców, - opiekun Samorządu Uczniowskiego, - organizator konkursu.
Imiona zwycięzców i klasa- zostaną ogłoszone w drugiej połowie maja 2021 r. na stronie internetowej szkoły.
Prace konkursowe stanowią własność organizatora i nie podlegają zwrotowi.
Ważne informacje dla uczestników konkursu:
Tabliczki będą zdobiły klomb przed wejściem do szkoły.
Na tabliczce można umieścić swój podpis jako twórcy pracy- np. inicjały i klasę na odwrocie tabliczki
Tabliczka powinna być dostosowana - wg wzoru z wymiarami
Należy zaplanować kształt tabliczki, wiele pomysłów można znaleźć na stronach internetowych.
Materiał, z którego zostanie wykonana tabliczka, powinien być odporny na deszcz.
Dla uczestników konkursu przygotowano nagrody, które przydadzą się w pracach z roślinami na własnym balkonie lub ogródku. Dodatkową nagrodą jest 6 z przedmiotu jako zaangażowanie w życie szkoły.
Pasje wspierane w domach rodzinnych i rozwijane w szkole kształtują osobowość i owocują często sukcesami uczniów w konkursach szkolnych oraz w tych organizowanych przez podmioty zewnętrzne. Uczniowie przystępują do nich zachęcani i przygotowywani przez nauczycieli, jak również w ramach własnej aktywności pozaszkolnej. Zdobyta wiedza i umiejętności stanowią kapitał na przyszłość. W Szkole Podstawowej Nr 4 im Polskich Podróżników w Iławie dbamy o rozwój zainteresowań uczniów. Jak to robimy w CZWÓRCE? Jak inspirujemy uczniów? W szkole funkcjonują 3 oddziały sportowe o profilach piłkarskim dla chłopców i siatkarskim dla dziewcząt (na poziomach klas IV, V i VII). Działają koła zainteresowań, odbywają się zajęcia sportowe, wystawy i prezentacje prac uczniów, spotkania z ciekawymi ludźmi, konkursy i przedstawienia. Organizujemy cyklicznie: Dzień Języków Obcych, Święto Szkoły i akcje społeczne. W ramach Budżetu Uczniowskiego przybliżamy klasom IV-VIII tajniki podstaw ekonomii, z pomocą Ekokalendarza stawiamy przed uczniami ekologiczne wyzwania i kształtujemy postawy odpowiedzialności za naszą planetę, rozwijamy ciekawość poznawczą wychowanków organizując obchody ważnych edukacyjnie dni np.: „Światowego Dnia Poezji, „Dnia Liczby PI” czy „Dnia Chrztu Polski”. Współpracujemy z instytucjami edukacyjnymi, kulturalnymi i sportowymi. Wiele działań odbywa się obecnie w wymiarze wirtualnym, nawet "wycieczki w wyobraźni", ale wierni naszym patronom, już wytyczamy realne cele naszych przyszłych wypraw. Zainteresowania stanowią najprzyjemniejszy sposób poszerzania wiedzy, rozwijania umiejętności, poznawania ciekawych ludzi i ładowania akumulatorów. W chwilach trudnych, jak chociażby w czasie pandemii, aktywność związana z ich pielęgnowaniem zyskuje wymiar terapeutyczny. Zaangażowanie uwagi wyzwala w nas pozytywne emocje, redukuje stres w umyśle i ciele, ułatwia oczekiwanie na nadejście pozytywnych zmian. W naszej szkole działa wiele kół zainteresowań. Między innymi: „Programowanie i robotyka” (dla młodszych i starszych uczniów), “Kółko gier i zabaw słownych”, „Doświadczenia i eksperymenty”, koło plastyczne „VINCI", zespół wokalno-instrumentalny, „English club”, „Z historią na ty”, zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne i polonistyczne oraz zajęcia sportowe.
Zapraszamy na nasze strony, poznajcie uczniów “Czwórki” i ich pasje.
13 kwietnia w całej Polsceobchodzimy Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej.Zbrodnia katyńska to niezwykle trudna karta w naszej historii. Jednakże, cytując słowa Jana Pawła II:
“Naród, który nie zna swojej przeszłości, umiera i nie buduje przyszłości”.
Dlatego tak ważne jest, abyśmy znali naszą historię. Zarówno tę dobrą, jak itę trudną i bolesną.
Uczniowie klas 7 i 8 upamiętnili ten jakże ważny dla nas dzień, oglądając na lekcjach historii krótki film dokumentalny ozbrodni katyńskiej. Po projekcji odbyła się żywadyskusja na ten temat. Młodzież bardzo chętnie dzieliła się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami w tej kwestii. Choć zdania były różne, ostatecznie wszyscy zgodnie stwierdzili, że uczczenie pamięci tychże ofiar jest niezwykle ważne, a wspominać o nich należy częściej, niż tylko tego jednego dnia.
2 kwietnia na całym świecie obchodzono Światowy Dzień Książki dla Dzieci. Był to czas przerwy świątecznej, dlatego nie mieliśmy możliwości, aby świętować ten dzień w szkole, choćby zdalnie. Wtedy z pomocą przybyli uczniowie klas piątych.
Bardzo spontanicznie postanowiliśmy nagrać dla Was filmiki, na których czytamy wybrane fragmenty książek dla dzieci. Każdy miał pełną dowolność w doborze tytułu książki. Wybraliśmy te, bo właśnie te najmilej każdy z nas wspomina z własnego dzieciństwa.
W akcji wzięli udział: Oliwia i Maciek z klasy V a oraz Amelia i Jessica z klasy V b. Wielkie brawa za pracę i tak błyskawiczną organizację.
Do wysłuchania naszych fragmentów zapraszamy nie tylko dzieci. Również dorośli znajdą tu coś dla siebie. W końcu każdy z nas ma w sobie jeszcze trochę dziecka!
Na lekcjach religii uczniowie klas II wykonywali tryptyk wielkanocny, który symbolicznie przedstawia wydarzenia Wielkiego Tygodnia. Dzieci mogły postawić swój tryptyk w domu jako przypomnienie, że Jezus przez swoją śmierć i zmartwychwstanie przyniósł światu nowe życie.
Serdecznie zapraszam uczniów klas I - III do udziału w III Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla Dzieci pt.: „Na początku była miłość – moja rodzina”.
PRZEDSTAW NAJPIĘKNIEJSZE SKOJARZENIA, DOŚWIADCZENIE MIŁOŚCI, CIEPŁA I POKOJU, JAKIE BUDZI W TOBIE SŁOWO RODZINA.
Organizatorem konkursu jest Polskie Stowarzyszenie Obrońców Życia Człowieka.
Warunkiem uczestnictwa jest nadesłanie pracy plastycznej, będącej twórczą interpretacją tytułu konkursu. Może ona zostać wykonana w dowolnym formacie i dowolną techniką.
Do pracy należy dołączyć wypełniony formularz uczestnictwa. Organizator czeka na prace do 30 kwietnia 2021 roku.
Rozstrzygnięcie konkursu i publikacja listy laureatów nastąpi na stronie internetowej konkursu 1 czerwca 2021 r.