- Sebastian Rynkowski
- Odsłony: 20971
Autyzm rozumiany jest jako spektrum- nie jest chorobą, ale całościowym zaburzeniem rozwoju.Cały proces rozwoju osoby autystycznej jest inny od standardowej.
Osoby z autyzmem mają trudność w rozumieniu zachowania innych ludzi, często trudno jest im zrozumieć jak inne osoby się czują i co mają na myśli. Wyzwaniem jest dla nich nawiązywanie przyjaźni i dogadywanie się w codziennych sytuacjach. Nie oznacza to jednak, że nie potrzebują innych osób obok siebie, wręcz przeciwnie. Bardzo często chcą nawiązywać relacje z innymi ludźmi, jednak bywa to dla nich niezwykle trudna umiejętność. Osoby ze spektrum autyzmu mogą mieć trudności w rozumieniu gestów i odczytywaniu mimiki twarzy.
Część osób z autyzmem nie mówi, ale używa innych form komunikacji np. wskazywanie obrazków w książkach do komunikacji lub pisanie. Osoby, które świetnie posługują się mową wysławiają się w sposób, który może wydawać się nietypowy lub usztywniony. Czasami osoby ze spektrum powtarzają te same słowa lub wyrażenia (echolalia).
Osoby z autyzmem często silnie przywiązują się do wzorców lub rutyn np. chodzenie zawsze tą samą drogą, układanie zabawek na półce, zawsze w tej samej kolejności. Nie lubią zmian a nieoczekiwane wydarzenia bywają dla nich bardzo stresujące. Często też bardzo silnie angażują się w zainteresowanie jednym albo kilkoma tematami np. autobusy, samochody określonej marki, liczby, konkretne książki.
Autyzm bardzo często łączy się z nietypowym odbieraniem świata za pomocą zmysłów. Osoby w spektrum autyzmu mogą odczuwać zwykłe bodźce jako mało intensywne (nie czuje uścisku dłoni) albo zbyt intensywne (uścisk dłoni czuje tak silnie jak poparzenie).
Problemy z nadwrażliwymi zmysłami albo zbyt małym odczuwaniem przez zmysły mogą być bardzo dotkliwe. Część dorosłych osób z autyzmem mówi np. o tym, że kiedy patrzą drugiej osobie w oczy, to jest to dla nich przykre doświadczenie dyskomfortu lub nawet bólu. Niektórzy przebywając w tłocznym pomieszczeniu pełnym głośnych dźwięków opisują uczucie paniki i przeładowania bodźcami.
Diagnozy ze spektrum autyzmu, które stawiane są najczęściej to: autyzm, autyzm atypowy i Zespół Aspergera.
Osoby z Zespołem Aspergera (najlżejsza odmiana autyzmu) mają inteligencję w normie, to znaczy, że ta diagnoza nie może być postawiona jeśli dziecko ma niepełnosprawność intelektualną. Diagnoza Zespołu Aspergera może być postawiona w dzieciństwie, ale często stawiana jest także u młodzieży lub u dorosłych. Zespół Aspergera różni się od autyzmu brakiem opóźnienia w rozwoju mowy.
Największą na świecie organizacją zajmującą się wsparciem dla osób ze spektrum autyzmu jest AutismSpeaks a największą w Polsce Synapsis.
Więcej informacji znajduje się na stronie Fundacji JIM, której nadrzędną misją jest tworzenie lepszego świata dla osób z autyzmem.
Nasza szkoła wspiera dzieci z Zespołem Aspergera w ich codziennej edukacji, rozwoju społecznym, wychowawczym i emocjonalnym. Każde z nich objęte jest specjalną organizacją nauki, co oznacza, że metody, przekazywane treści dostosowywane są do indywidualnych możliwości rozwojowych każdego dziecka. Posiadają Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny, którego ewaluacja przeprowadzana jest minimum dwa razy do roku. Ogromną wagę przywiązujemy do integracji rówieśniczej, która ma niezwykłe znaczenie dla rozwoju społeczno – emocjonalnego naszych uczniów.
Dbajmy o nich i pomóżmy im rozwijać się w niekoniecznie standardowy sposób.
Obejrzyjcie:
Joanna Meller
Dnia 26 marca 2021 roku wyłoniono zwycięzców Szkolnego Konkursu Poetyckiego w następujących kategoriach:
RECYTACJA
Antonina Wnuk kl. VIb- I miejsce
Maciej Szeszel kl. Va - II miejsce
Anna Borkowska IVc - III miejsce
TWÓRCZOŚĆ LITERACKA
Oliwia Słowik kl. Va - I miejsce
Zuzanna Rynkowska kl. VIb - II miejsce
Tobiasz Biener kl. VIId - III miejsce
Nina Kądziela - Mystkowska kl. VIb - wyróżnienie
“Wielbłąd”
Idzie wielbłąd przez pustynię,
niesie sobie wielkie skrzynie.
Idzie sobie raz i dwa,
i przyjemność z tego ma.
Gdzie nie spojrzy, tam czy tu,
wszędzie leży mnóstwo piasku.
Lecz cóż zrobić biedny ma,
kiedy taka jego dola?
Taka dola jest wielbłąda,
że z wysoka świat ogląda:
drzewa, kwiaty, morze, las
Z góry widzi cały czas.
I cóż biedny począć może,
gdyś go takim stworzył, Boże?
Wielki, siwy, garby dwa,
Przez pustynię mknie jak lokomotywa.
W końcu doszedł w obce kraje,
gdzie świat inny się wydaje...
Jakaś dziwna pora roku
jest w zasięgu jego wzroku.
To jest wiosna, mój wielbłądzie!
Czas na zmiany w swym wyglądzie!
Słońce grzeje coraz mocniej,
ciepły wietrzyk miło dmucha.
Trzeba pozbyć się kożucha,
bo przy uchu brzęczy mucha.
Zielenieje też rzeżucha,
Przebiśniegi i krokusy,
Szpaki, pliszki, jemiołuszka
To jest wiosna Winicjuszka !
I miejsce, Oliwia Słowik, kl. 5a
"Ku czci wiosny"
Przyszła wiosna,
wszystko do życia się budzi,
a to najpiękniejsze,
co może spotkać ludzi.
Spoglądam na niebo,
ptaki z dalekich krajów wracają,
swym pięknym śpiewem,
wiosnę ogłaszają.
Gdy ciepło na dworze,
uśmiech od ucha do ucha się szczerzy,
a co najważniejsze,
możemy uciec od grubej odzieży.
Wiosno kochana,
nie uciekaj,
zostań z nami,
obdarzając nas swymi darami!
II miejsce, Zuzanna Rynkowska kl. 6b
Wiosenny wiersz
Wiosną budzą się niedźwiedzie
Już nie żyją w zimowej biedzie
Wiosna to wspaniały czas
Po zimie wiosna budzi nas
Wiosna to wspaniały czas
Wiosną zboże już kiełkuje
Które przy życiu nas utrzymuje
Rośnie trawa, drzewa, kwiaty
Kolorowe są rabaty
Wiosna to wspaniały czas
Wiosną ludzie chodzą na spacery
Przełamują wszelkie bariery
III miejsce,Tobiasz Biener, kl. 7d
Wiosna, ach wiosna!
Ta piękna pora roku,
zbliża się do nas ze wszystkich stron.
Ptaki ćwierkają,
tu i ówdzie trawy się zielenią…
Zewsząd otacza nas ciepło promieni słońca.
Zwierzęta wychodzą ze swoich norek,
by przygotować się do tej wspaniałej pory…
Dni zaczynają być coraz dłuższe,
Coraz piękniej i piękniej robi się na świecie,
Szczerze mówiąc – aż chce się żyć!
Lecz gdzieś myśl nam świta,
Że tak szybko czas umyka…
I że znów ta wiosenna pora odejdzie w zapomnienie.
Ale nie martw się!
Lecz wiosną naciesz się!
Obudź do życia serce.
Niech stuka w rytm słonecznych promieni.
Wyróżnienie, Nina Kądziela-Mystkowska, kl. 6b
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!!!
Organizatorzy:
mgr A. Grzelka
mgr M. Kanicz - Tyburska
mgr K. Maruszczak
mgr M. Pasternak
Słyszymy wokół o problemach Ziemi i jej zanieczyszczeniach.
Na lekcjach geografii w klasach 7 bardzo szeroko potraktowaliśmy temat. Od najmłodszych lat przypominamy o dbaniu o czystość w najbliższym otoczeniu. Nie mniej jednak to zbyt mało- smog, hałas, brudne wody i tak można bez końca. Dlatego poświęciliśmy czas na zrozumienie działań człowieka. Chcemy żyć na naszej planecie jeszcze długie lata, ale to zależy od nas. Kilka zdjęć w oparciu o pomoce w sali lekcyjnej pozwoli na prześledzenie prostych zasad, o których uświadamiali sobie uczniowie.
Przygotowała Bożena Tyszkiewicz
Przygotowane gry planszowe na II piętrze zostały wykonane z funduszu Rady Rodziców i szkoły.
Zaangażowanie nauczycieli odpowiedzialnych za realizację pomysłu było ogromne- wycięcie koniecznych elementów do gier, zakup pionków w formie krążków do hokeja i pojemników, w których będą przechowywane. Z pomocą przyszły Panie z personelu szkoły, które wykleiły gry na podłodze.
Podczas przerw będziecie mogli rozgrywać mini mecze w warcaby oraz kółko i krzyżyk.
Z niecierpliwością czekamy na Was – do zobaczenia.
Opracowała Bożena Tyszkiewicz
Recykling jest teraz bardzo modny. Czytanie również. Dlaczego tego nie połączyć?
W minionym tygodniu w klasie V a skończyliśmy omawianie lektury “W pustyni i w puszczy”. Tym razem postanowiliśmy podejść do sprawy trochę nieszablonowo. Oprócz standardowych tematów, które poruszaliśmy na lekcjach, uruchomiliśmy też naszą kreatywność. Postanowiliśmy stworzyć teatrzyk kukiełkowy z … rolek po papierze toaletowym! Każdy z uczniów miał za zadanie wykonać przynajmniej jedną pacynkę, która przedstawiała jakiegoś bohatera. Spróbujcie ich rozpoznać!
Efekty pracy zaskoczyły nawet nas samych. Okazuje się, że czasem wystarczy zwykła rolka po papierze i trochę wyobraźni, aby stworzyć małe dzieło sztuki ���
Karolina Maruszczak
Quiz wiedzy na platformie Kahoot!
Dwie kategorie wiekowe:
I klasy IV-V
II klasy VI – VIII
Zakres materiału:
Okoliczności przyjęcia chrztu przez Piastów
Następstwa kulturowe, społeczne i polityczne chrystianizacji Polski
Zgłoszenia do 31 marca 2021 roku
Quiz w dniu 14 kwietnia 2021 roku
Kadra pedagogiczna naszej szkoły wszystkim Wam - życzy mnóstwo uśmiechu, dobrej energii i pozytywnych przeżyć ❤️
Konkursy przedmiotowe o zasięgu wojewódzkim należą do najbardziej prestiżowych sprawdzianów wiedzy, w jakich mogą uczestniczyć uczniowie szkół podstawowych. Udział w nich wymaga od dziecka ciągłej dbałości o rozwój uzdolnień, ogromnego zaangażowania, ale przede wszystkim ciężkieji długotrwałej pracy.
Nie od dziś jednak wiadomo, że uczniowie iławskiej “czwórki” lubią wyzwania i że potrafią im sprostać, o czym świadczą także i tegoroczne wyniki konkursów przedmiotowych opublikowane przez Kuratorium Oświaty w Olsztynie. Oto one:
Przypominamy, że zdobycie tytułu laureata gwarantuje przyjęcie w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadpodstawowej, zapewnia ocenę celującą z danego przedmiotu na świadectwie ukończenia szkoły (ten zapis dotyczy także finalistów) oraz zwalnia z konieczności zdawania danego przedmiotu na egzaminie ósmoklasisty, natomiast finaliści otrzymują dodatkowe punkty podczas rekrutacji do szkoły średniej.
Zwycięzcom i ich opiekunom gratulujemy!!!
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 marca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 od poniedziałku 22 marca 2021 r. stacjonarna działalność dydaktyczno-opiekuńcza szkoły zostaje zawieszona.
Zajęcia we wszystkich oddziałach klas I - VIII będą prowadzone w sposób zdalny.
W tym okresie, świetlica zapewnia opiekę oraz zajęcia zdalne na terenie szkoły dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej, których rodzice pracują w podmiotach leczniczych lub wykonują zadania publiczne w związku ze zwalczaniem COVID-19 na wniosek rodziców.
Na terenie szkoły odbywać się będzie nauczanie zdalne uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności oraz uczniów, u których istnieją inne przyczyny uniemożliwiające naukę zdalną w domu na wniosek rodziców.
Od poniedziałku stołówka szkolna będzie wydawać tylko na wynos obiady refundowane przez MOPS.
Zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne i pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywać się będą zdalnie. Istnieje możliwość realizacji tych zajęć w budynku szkoły - proszę w tej sprawie kontaktować się z nauczycielami prowadzącymi dane zajęcia.
Zajęcia stacjonarne dla klas sportowych zostają zawieszone do odwołania.
Zaplanowane w dniach 29 – 31 marca konsultacje w klasach VIII odbędą się przy zachowaniu ścisłego reżimu sanitarnego. Szczegóły organizacyjne zostaną podane 25 marca.
W szkole mogą być zorganizowane, przy zachowaniu ścisłego reżimu sanitarnego, wszystkie zaplanowane wcześniej konkursy, olimpiad lub turnieje.
W dniach 1.04.2021 r. – 6.04.2021 r. - przerwa świąteczna;
Szkoła zapewnia opiekę świetlicową w okresie ferii wiosennych 1, 2, 6 kwietnia 2021 r. tylko i wyłącznie dla dzieci z klas I-III szkoły podstawowej, których rodzice pracują w podmiotach leczniczych lub wykonują zadania publiczne w związku ze zwalczaniem COVID-19 na wniosek rodziców złożony do 25. 03.2021.
1.04. 2021 r. (dyżur 7.00-15.00)
2.04. 2021 r. (dyżur 7.00-15.00)
6.04. 2021 r. (dyżur 7.00-15.00)
Zaplanowane w sobotę 10 kwietnia odrabianie zajęć za 4 czerwca (piątek po Bożym Ciele) zostaje odwołane.
O wszelkich zmianach w funkcjonowaniu szkoła będzie informować na bieżąco.
Pi (π) jest niewątpliwie najsłynniejszą liczbą świata. W przybliżeniu równa jest 3,14. Tak w notacji amerykańskiej zapisuje się datę 14 marca (Amerykanie najpierw wymieniają miesiąc, potem dzień) i dlatego tego dnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pi. Mało kto wie, że liczbę π nazywamy czasami ludolfiną, albo stałą Archimedesa.
W szkole uczymy się, że jest to stosunek obwodu koła do jego średnicy. Ale skąd się bierze to, że jest to tak wszędobylska liczba? Kiedy i kto wprowadził liczbę Pi? Dlaczego mówimy, że jest liczbą niewymierną? W jakich wzorach ją spotkamy?
Na te i inne pytania, w ramach obchodu Dnia liczby Pi , które odbyły się w naszej szkole wyjątkowo w dniach 15-16.03.2021 uczniowie kl. 5-8 otrzymali odpowiedzi. Magię tej liczby przybliżyły m.in. filmy edukacyjne “Niewymierna liczba Pi”, czy “Ludolfina tajemnicza liczba Pi” oraz wykonane prezentacje przez uczniów kl. ósmych, quiz-liczba π, plakaty, zdjęcia z liczbą π .
Nauczyciele matematyki
Uczennica klasy 8 b Agata Wrzosek jest w gronie laureatów konkursu plastycznego "Samochód marzeń 2021" / "The 14th (2021) TOYOTA Dream Car Art Contest " w Polsce, którego celem jest wyróżnienie autorów prac cechujących się kreatywnością. Jej praca zatytułowana ”Żółwiowy ekspres" została wysłana do Japonii i wraz z pracami innych laureatów weźmie udział w II etapie, czyli konkursie międzynarodowym.
Nagrodzone prace można obejrzeć na stronie organizatora konkursu.
Pasją Agaty jest działalność artystyczna, którą rozwija w szkole i w ramach aktywności pozaszkolnej. W roku 2020 wraz z innymi uczniami naszej szkoły uczestniczyła w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym: Moje Kosmiczne Wakacje" organizowanym przez Polską Agencję Kosmiczną.
Serdecznie gratulujemy Agato i trzymamy kciuki!
wychowawca 8b Ewa Michlińska
Beata Jastrzębska
Mimo nauki zdalnej uczniowie z naszej szkoły nie zapomnieli o Dniu Kobiet. Chłopcy z klasy 4B przygotowali prezentację multimedialną, którą następnie wyświetlili na jednej z lekcji. Dziewczynki były bardzo miło zaskoczone. Brawo, chłopcy.
Kamila Fabisiak
Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w XXV Konkursie Religijnym Diecezji Elbląskiej pt. „Eucharystia źródłem radości”.
Z żalem informujemy, że z powodu panującej pandemii koronawirusa i zdalnego nauczania w roku szkolnym 2020/2021 etap diecezjalny konkursu został przełożony na kolejny rok szkolny. Pomimo to postanowiliśmy już teraz nagrodzić i wyróżnić dzieci, które dostarczyły prace organizatorom konkursu na etapie szkolnym: p. Iwonie Grubalskiej, p. Beacie Jastrzębskiej i p. Sebastianowi Rynkowskiemu.
W kategorii wiekowej klas I - III nagrodzono prace uczniów:
Wyróżniono prace uczniów:
Julia Brzeska II a,
Maja Jeziorska - III c,
Krystian Karpisz - I b,
Karolina Nowakowska - II c,
Rozalia Wojciechowska - I b.
W kategorii wiekowej klas IV - VIII nagrodzono prace uczniów:
Wyróżniono prace uczniów:
Oliwia Koć - VII b,
Zuzanna Rynkowska - VI b,
Dominik Typa - IV a
Zuzanna Zabłotna - VI b.
Informujemy, że wszystkie prace wezmą udział w konkursie
w przyszłym roku. Wówczas inni uczniowie będą mogli także włączyć się do tegoż konkursu i powalczyć o przejście do etapu diecezjalnego.
Iwona Grubalska
Uczniowie z Samorządu Uczniowskiego wszystkim dziewczynom i Paniom pracującym w naszej szkole z okazji Dnia Kobiet życzą wszystkiego najlepszego❤️❤️❤️
W klasach siódmych i ósmych rozmawialiśmy na lekcjach języka niemieckiego o zainteresowaniach uczniów. Oto wyniki ankiety: Was ist dein Hobby? Wofür interessierst du dich? Jesteśmy pewni, że nasze zainteresowania już dla nikogo nie są tajemnicą. Oczywiście nie wymieniliśmy wszystkich ...
Ewa Michlińska
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Poezji. Obchodom tego wyjątkowego dnia przyświeca ogólnoświatowa idea propagowania czytania, pisania, nauczania i publikowania poezji. Aby włączyć się w to niezwykłe przedsięwzięcie, wystarczy wziąć udział w Szkolnym Konkursie Poetyckim organizowanym przez nauczycieli języka polskiego naszej szkoły!!!
Konkurs skierowany jest do uczniów klas 4 – 8 i polega na wyborze jednej z dwóch kategorii:
lub
Szczegóły:
Wybór kategorii RECYTACJA zobowiązuje ucznia do nagrania wzorcowej deklamacji wiersza o dowolnej tematyce i przesłania podpisanego pliku z nagraniem do nauczyciela polonisty w aplikacji Teams.
Wybór kategorii TWÓRCZOŚĆ LITERACKA wymaga od zainteresowanego samodzielnego napisania wiersza o tematyce wiosennej i przesłania autorskiego utworu jako dokumentu opatrzonego podpisem uczestnika konkursu.
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają nauczyciele języka polskiego uczący w Waszych klasach.
Najlepsze prace zostaną nagrodzone oraz opublikowane na stronie szkoły.
Termin nadsyłania prac konkursowych upływa z dniem 16 marca br.
Zgodnie z przekazami medialnymi wiemy, że w województwie warmińsko-mazurskim sytuacja epidemiczna jest szczególnie trudna, dlatego od 27 lutego do 14 marca zostają zaostrzone zasady bezpieczeństwa.
W związku z powyższym od poniedziałku 1 marca stacjonarna działalność dydaktyczno-opiekuńcza szkoły zostaje zawieszona. Zajęcia w klasach I-III będą prowadzone w sposób zdalny.
Szkoła zapewnia też uczniom najbardziej potrzebującym sprzęt informatyczny w postaci laptopów lub tabletów.
Od poniedziałku świetlica i stołówka szkolna będzie nieczynna. Od wtorku 2 marca będą wydawane tylko obiady na wynos refundowane przez MOPS.
Zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne i pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywać się będą zdalnie.
Zajęcia stacjonarne dla klas sportowych zostają zawieszone do odwołania. Zaplanowane konsultacje w klasach VIII zostają zawieszone do odwołania.
O wszelkich zmianach w funkcjonowaniu szkoła będzie informować na bieżąco.
Kazimierz Tyszkiewicz
Dyrektor szkoły
“A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają” - mawiał Mikołaj Rej, jeden z pierwszych Polaków, który postanowił pisać w języku ojczystym. To fakt – jako Polacy mamy swój jeden, niepowtarzalny i bardzo trudny język. Teoretycznie powinniśmy posługiwać się nim bezbłędnie. W praktyce - różnie z tym bywa
W minioną niedzielę, tj. 21 lutego, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji poniedziałkowe lekcje języka polskiego nie mogły wyglądać inaczej - dotyczyły one właśnie naszej ojczystej polszczyzny. Rozmawialiśmy nie tylko o historii, źródłach i kulturze języka oraz jego regionalnych odmianach. Głównie skupiliśmy się na najczęstszych błędach, jakie popełniają rodacy. Dowiedzieliśmy się np. w których sytuacjach mówić “Witam”, a w jakich “Dzień dobry”, które nazwiska się odmieniają, a które nie, połamaliśmy sobie języki na trudnych słowach i zdaniach. Odkryliśmy również pierwotne znaczenia niektórych słów. Czy wiedzieliście, na przykład, że słowo “wiedźma” setki lat temu było swego rodzaju komplementem?
Zdobytą podczas lekcji wiedzę przetestowaliśmy podczas różnego rodzaju quizów i gier językowych, stanowiących podsumowanie nietypowej lekcji polskiego.
Warto zaznaczyć, że dzieci również przygotowały się do świętowania Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Uczniowie klas piątych zrobili plakaty oraz zdjęcia, na których zamieścili popełniane przez nas błędy. Wspólnie sięgnęliśmy po słowniki, które zalegają na naszych półkach, bo tak rzadko z nich korzystamy. Podjęliśmy też wyzwanie, aby wypowiedzieć bezbłędnie słynne polskie “łamańce językowe”, co można zobaczyć na załączonym filmiku
Przyjemnie patrzy się na efekty pracy piątoklasistów. Oprócz tego, że zadanie miało charakter przede wszystkim edukacyjny, to wyzwoliło w nich nie tylko kreatywność lub zdolności artystyczne, ale też pokazało w jak szybkim tempie można zrobić coś mądrego, ciekawego i nietypowego.
Karolina Maruszczak
Zgromadzenie i przygotowanie pomocy do lekcji np. geografii to nie lada wyzwanie. Zapraszam na krótką relację z „Gospodarki morskiej” w klasach 7 - zajęcie za szklanym ekranem także mogą być interesujące.
Opracowała i przygotowała
Bożena Tyszkiewicz
W dobie pandemii zajęcia są pełne różnorodności. Pomimo dzielącego nas szklanego ekranu, uczniowie korzystają z pomocy dydaktycznych w sali lekcyjnej. Bezpośredni kontakt podczas prowadzenia lekcji przez Teams –rozmowy, wymiana spostrzeżeń oraz udostępniane filmy- to inny wymiar szkoły. Nie mniej jednak staramy się sprostać wyzwaniu. Zapraszam na kilka ujęć z przeprowadzonych spotkań.
Prowadzi i opracowała
Bożena Tyszkiewicz
Uczniowie klasy 2a podsumowując omawianie lektury "Zaczarowana zagroda" wykonali w zespołach plakaty o pingwinach. Przyłączyli się tym do realizacji zadań projektu z eko-kalendarza.
Mariola Garbino
W klasach 7 realizowaliśmy projekt -Czy znamy warzywa i które części z nich zjadamy?
Zadanie okazało się niezwykle trudne. Niewielu udało się podołać . Z pewnością wśród prac znajdziecie błędy, które sami też popełniacie.
Przygotowała
Bożena Tyszkiewicz
Zdalne nauczanie zagościło w naszych domach na dobre. Wydawać by się mogło, że w tym trudnym dla nas czasie obcowanie ze sztuką stanie się zupełnie niemożliwe. Okazuje się jednak, że dla chcącego - nic trudnego.
W ramach lekcji języka polskiego wraz z uczniami klas VII b, VII c i VII e przypominaliśmy sobie zasady sporządzania opisu dzieła sztuki. Aby uniknąć rutyny, która zwykle towarzyszy tego typu lekcjom, postanowiliśmy pójść o krok dalej. Nie tylko rozmawialiśmy o najsłynniejszych obrazach, ale też spróbowaliśmy odtworzyć je w naszych domach. W ten sposób również i my dołączyliśmy do popularnej w ostatnim czasie akcji “Żywe obrazy”. Ma ona na celu jak najwierniejsze odwzorowanie jakiegoś dzieła przez ludzi za pomocą gestów, mimiki, ubioru lub rekwizytów.
Uczniowie klas siódmych wzięli na warsztat zarówno klasyki, jak i obrazy mniej popularne. Okazało się, że zadanie, które początkowo wydawało się zupełnie niewykonalne, przyniosło nie tylko fantastyczny efekt, ale też świetną zabawę.
Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo jesteśmy kreatywni.
Karolina Maruszczak
Uczniowie klas 6 realizowali projekt na geografii i zapraszają w podróż do Londynu i Paryża. Niezwykłe miejsca, które ich zachwyciły z pewnością będą atrakcją turystyczną dla zainteresowanych. Zapraszamy spróbować podróży po mapach lub też odwiedzenia stron internetowych, które przybliżą tak zadziwiające miejsca tych miast.
Opracowała
Bożena Tyszkiewicz
Gazetka na luty z EKO kalendarza wisi już na tablicy szkolnej. Więcej informacji na temat świąt, zwyczajów i wyjątkowych dni znajduje się na stronie www.ekokalendarz.pl