- Sebastian Rynkowski
- Odsłony: 27283
Witajcie w maju, kiedy już zawitała wiosna fenologiczna.
W tym miesiącu pamiętajmy o poprawnym zachowaniu podczas spacerów i kłania się Święto niezapominajki.
Poznajemy dodatkowo nowe dni, które skupiają się na sprawach równie ważnych takich Święto ptaków wędrownych- staramy się nie zabierać terenów żerowania i bezpiecznych tras przelotów.
Dzień pszczół wg mnie powinien być cały rok, gdyż bez zapylaczy nie będzie jedzenia, więc dbajmy o ogrody i stawiajmy ule- dlatego w dużych miastach zakładamy ogrody na dachach razem z pasiekami.
Kolejne to : Dzień żółwia, tego gada często spotykacie w wielu domach, ale dobrze się czuje na wschodniej granicy naszego kraju.
Ostatnim dniem chcę zwrócić uwagę na bociany, czekaliśmy długo w tym roku na ich przyloty, które spowodowane były brakiem pożywienia i niskimi temperaturami .
Zapraszam na stronę internetową szkoły oraz na wystawę w szkole.
Opracowała
Bożena Tyszkiewicz
Od początku roku szkolnego w klasie 4 b wspólnie prowadzimy cykl lekcji wychowawczych, w których to uczniowie wchodzą w rolę nauczyciela i sami prowadzą zajęcia. Bez niczyjej pomocy opracowują wybrane zagadnienia, a następnie dzielą się efektami swojej pracy z innymi.
W minionym tygodniu w klasie 4 b miała miejsce kolejna nietypowa lekcja wychowawcza.
Już w pierwszych tygodniach roku szkolnego uczniowie podawali własne propozycje tematów poruszanych na godzinie wychowawczej. Następnie głosowali nad kolejnością ich realizacji.
Każdy z realizowanych tematów był przygotowywany całkowicie samodzielnie przez chętnych uczniów. Trzeba przyznać, że wykazali się przy tym ogromną pomysłowością, kreatywnością i zrozumieniemzagadnienia.
Dzięki tego typu lekcjom dzieci ćwiczą wystąpienia przed publicznością i uczą się szacunku do siebie nawzajem. Rozwijają umiejętności informatyczne, ćwiczą umiejętności interpersonalne, niezwykle potrzebne w życiu społecznym i zawodowym.
Powyższy temat został przygotowany przez Wiktorię i Macieja.
Dumna wychowawczyni
Kamila Fabisiak
Szanowni Państwo! Drodzy Uczniowie!
W związku z poprawiającą się sytuacją pandemiczną w kraju, czekają nas zmiany w sposobie nauczania. W najbliższym czasie, bo już od wtorku 04.05., do nauki stacjonarnej wracają wszyscy uczniowie klas I-III. Wszystko wskazuje na to, że od 17.05. dzieci z klas starszych będą realizować naukę w sposób hybrydowy.
Nie wiemy jeszcze dokładnie, jaki klucz przyjmiemy przy organizacji tego nauczania. Bardzo prawdopodobne będzie minimalizowanie strat nauczania na odległość i w związku z tym stacjonarna praca klas 8 (ze względu na tegoroczny egzamin) i klas 7 (ze względu na przyszłoroczny egzamin). Pozostałe klasy 4-6 niestety kontynuowałyby naukę zdalną (mamy jeszcze czas na nadrobienie zaległości) a przeszłyby na naukę stacjonarną po 27 maja. Na razie konsultujemy się i zbieramy opinie na ten temat. Dokładny plan dla poszczególnych oddziałów zostanie przedstawiony na początku maja.
Przyjętym przez nas priorytetem pracy szkoły na czas majowo- czerwcowego, stopniowego powrotu do szkoły, jest integracja, odbudowanie naturalnych więzi klasowo-rówieśniczych. Proszę nie sugerować się internetowymi straszakami o natłoku sprawdzianów i odpytywań czekających uczniów. Chciałbym te nastroje uspokoić. W „czwórce” nie naprawimy przez kolejne 2-3 tygodnie do zakończenia roku szkolnego tego, co przepracowaliśmy w ciągu 26-28 tygodni. Należy zaznaczyć jeszcze raz: najważniejszą dla nas sprawą jest to, aby uczniowie ponownie poczuli się dobrze w szkole, tak jak zawsze to było przed pandemią.
W sobotę 08.05, tj. sobota, odpracowujemy piątek po Bożym Ciele (za piątek 04.06). W tym dniu planujemy spotkania integracyjne uczniów z wychowawcą na świeżym powietrzu w formie zabaw, wyjść i wycieczek. Taka forma zajęć jest naszym zdaniem najbardziej właściwa. Chcemy, aby dzieci przed powrotem do szkoły, po tak długim okresie izolacji, miały okazję spędzić czas i odnowić relacje rówieśnicze. Szczegóły dla każdej klasy przedstawi wychowawca.
Dla klas ósmych w tym dniu zostaną zorganizowane konsultacje z języka polskiego (2h), matematyki (2h) oraz języka angielskiego (1h).
Pod koniec maja, w dniach 25-27 – wtorek- czwartek, uczniowie klas ósmych będą zdawać swój pierwszy ważny egzamin – egzamin ósmoklasisty. W tych dniach uczniowie klas I-VII nie mają lekcji.
Wszystko wskazuje na to, że od 01.06. wszyscy uczniowie wrócą do szkoły i lekcje będą odbywały się w sposób stacjonarny.
Mimo niezbyt wiosennej pogody, życzę całej społeczności szkolnej dobrego i radosnego wypoczynku na majówce.
Z poważaniem Kazimierz Tyszkiewicz
Jak co roku uczniowie naszej szkoły przygotowali uroczyste obchody upamiętniające uchwalenie Konstytucji 3 Maja.
Przygotowaniado tegorocznego świętowania trwały kilka miesięcy. Wzięło w nich udział kilkanaście osób. Efektyich pracy oglądali wszyscy uczniowiepodczas lekcji wychowawczych w ostatnim tygodniu kwietnia.
W rolach głównych wystąpili uczniowie klasy 4 B:
Julia Adamska
Mateusz Bomblewicz
Michał Czepek
Agata Kłodowska
Wiktor Korinth
Maciej Łyżwa
Wiktoria Pawłowska
Wiktoria Romanowska
Katia Sieszputowska
Barbara Sznajder
Maciej Łyżwa
Zespół:
Perkusja - Tobiasz Biener
Flet - Tomasz Tęgowski
Pianino - Nell Obrębska
Śpiew:
Karolina Bakirzyńska
Aleksandra Kabzińska
Julia Mężykowska
Klaudia Rochnowska
Izabela Nieora
Iga Janiszek
Za scenariusz, reżyserię i montaż filmu odpowiedzialna była pani Kamila Fabisiak. Wielkie podziękowania należy też skierować do pani Marii Nawrott, opiekuna szkolnego chóru.
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia efektów pracy naszych uczniów!
Kamila Fabisiak
Grasz na instrumencie?
Śpiewasz?
Tańczysz?
Uprawiasz akrobatykę?
A może masz inny talent?
Na uczestników
SZKOLNEGO TALENT SHOW
czekają miłe niespodzianki
POKAŻ NAM TO!!!
23 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Była to wyśmienita okazja do tego, aby porozmawiać o książkach i naszych gustach czytelniczych. Podczas lekcji języka polskiego dowiedzieliśmy się jakie książki są w tej chwili najchętniej czytane przez Polaków, jacy autorzy są najpopularniejsi wśród czytelników (tych młodszych i tych starszych) oraz jakie są nasze gusta czytelnicze. Bo warto zaznaczyć jedną rzecz: książki to nie tylko lektury! Na świecie wydano tyle książek, że nie ma osoby, która by dla siebie czegoś nie znalazła.
Statystki czytelnictwa w Polsce nie są najlepsze: ponad 60% naszych rodaków w ogóle nie sięga po książki. Na szczęście te liczby nie dotyczą naszej szkoły!
W ramach obchodów Dnia Książki poprosiliśmy zarówno uczniów, jak i nauczycieli, o wykonanie zdjęcia z jedną ze swoich ulubionych książek. Odzew od uczniów zaskoczył nas wszystkich – w krótkim czasie otrzymaliśmy ponad 100 zdjęć! Po krótkiej analizie pośród uczniów naszej szkoły za najpopularniejsze można uznać 3 książki:
“Nela mała reporterka” - w końcu jesteśmy szkołą im. Polskich Podróżników
Biografie piłkarzy - w każdym roczniku mamy przecież klasy sportowe
“Mały Książę - tego chyba nie trzeba tłumaczyć. To jedna z najpiękniejszych i najmądrzejszych książek w historii.
Zapraszamy serdecznie do obejrzenia naszej galerii zdjęć. Dowiecie się z niej nie tylko tego, co czyta nasza młodzież. Zobaczycie też, co czytają nasi nauczyciele. Może ktoś z Was znajdzie coś dla siebie? W końcu, jak mawiała Wisława Szymborska: “Czytanie to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła”.
Karolina Maruszczak
Anna Grzelka
Małgorzata Pasternak
Bożena Pawlikowska
Maria Kanicz-Tyburska
Szanowni Państwo.
Informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 kwietnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, od 26 kwietnia 2021 r. do 30 kwietnia uczniowie klas I – III wracają do szkoły, lecz niestety w trybie hybrydowym. Mam cichą nadzieję, że po świętach majowych będą mogli rozpocząć w pełni stacjonarną naukę. Trzeba mieć marzenia!
O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco w miarę pojawiania się kolejnych decyzji.
Klasa |
Poniedziałek 26.04 |
Wtorek 27.04 |
Środa 28.04 |
Czwartek 29.04 |
Piątek 30.04 |
1a |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
1b |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
2a |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
zdalnie |
zdalnie |
2b s.4 |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
zdalnie |
zdalnie |
2c |
zdalnie |
zdalnie |
zdalnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
3a |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
zdalnie |
zdalnie |
3b s.21 |
zdalnie |
zdalnie |
zdalnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
3c s.5 |
zdalnie |
zdalnie |
zdalnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
Oczywiście uczniowie klas pracujących w sposób stacjonarny mają możliwość korzystania ze stołówki szkolnej oraz korzystania z opieki świetlicowej.
Przypominam, że w dalszym ciągu bezpieczeństwo epidemiologiczne nas wszystkich zależy od konsekwentnego przestrzegania zasad zawartych w dokumencie „Procedura bezpieczeństwa mająca na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19 wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły obowiązująca na terenie Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Polskich Podróżników w Iławie”.
Podstawowe zasady: