Beata Jastrzębska
- Sebastian Rynkowski
- Odsłony: 19574
Beata Jastrzębska
Mimo nauki zdalnej uczniowie z naszej szkoły nie zapomnieli o Dniu Kobiet. Chłopcy z klasy 4B przygotowali prezentację multimedialną, którą następnie wyświetlili na jednej z lekcji. Dziewczynki były bardzo miło zaskoczone. Brawo, chłopcy.
Kamila Fabisiak
Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w XXV Konkursie Religijnym Diecezji Elbląskiej pt. „Eucharystia źródłem radości”.
Z żalem informujemy, że z powodu panującej pandemii koronawirusa i zdalnego nauczania w roku szkolnym 2020/2021 etap diecezjalny konkursu został przełożony na kolejny rok szkolny. Pomimo to postanowiliśmy już teraz nagrodzić i wyróżnić dzieci, które dostarczyły prace organizatorom konkursu na etapie szkolnym: p. Iwonie Grubalskiej, p. Beacie Jastrzębskiej i p. Sebastianowi Rynkowskiemu.
W kategorii wiekowej klas I - III nagrodzono prace uczniów:
Wyróżniono prace uczniów:
Julia Brzeska II a,
Maja Jeziorska - III c,
Krystian Karpisz - I b,
Karolina Nowakowska - II c,
Rozalia Wojciechowska - I b.
W kategorii wiekowej klas IV - VIII nagrodzono prace uczniów:
Wyróżniono prace uczniów:
Oliwia Koć - VII b,
Zuzanna Rynkowska - VI b,
Dominik Typa - IV a
Zuzanna Zabłotna - VI b.
Informujemy, że wszystkie prace wezmą udział w konkursie
w przyszłym roku. Wówczas inni uczniowie będą mogli także włączyć się do tegoż konkursu i powalczyć o przejście do etapu diecezjalnego.
Iwona Grubalska
Uczniowie z Samorządu Uczniowskiego wszystkim dziewczynom i Paniom pracującym w naszej szkole z okazji Dnia Kobiet życzą wszystkiego najlepszego❤️❤️❤️
W klasach siódmych i ósmych rozmawialiśmy na lekcjach języka niemieckiego o zainteresowaniach uczniów. Oto wyniki ankiety: Was ist dein Hobby? Wofür interessierst du dich? Jesteśmy pewni, że nasze zainteresowania już dla nikogo nie są tajemnicą. Oczywiście nie wymieniliśmy wszystkich ...
Ewa Michlińska
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Poezji. Obchodom tego wyjątkowego dnia przyświeca ogólnoświatowa idea propagowania czytania, pisania, nauczania i publikowania poezji. Aby włączyć się w to niezwykłe przedsięwzięcie, wystarczy wziąć udział w Szkolnym Konkursie Poetyckim organizowanym przez nauczycieli języka polskiego naszej szkoły!!!
Konkurs skierowany jest do uczniów klas 4 – 8 i polega na wyborze jednej z dwóch kategorii:
lub
Szczegóły:
Wybór kategorii RECYTACJA zobowiązuje ucznia do nagrania wzorcowej deklamacji wiersza o dowolnej tematyce i przesłania podpisanego pliku z nagraniem do nauczyciela polonisty w aplikacji Teams.
Wybór kategorii TWÓRCZOŚĆ LITERACKA wymaga od zainteresowanego samodzielnego napisania wiersza o tematyce wiosennej i przesłania autorskiego utworu jako dokumentu opatrzonego podpisem uczestnika konkursu.
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają nauczyciele języka polskiego uczący w Waszych klasach.
Najlepsze prace zostaną nagrodzone oraz opublikowane na stronie szkoły.
Termin nadsyłania prac konkursowych upływa z dniem 16 marca br.
Zgodnie z przekazami medialnymi wiemy, że w województwie warmińsko-mazurskim sytuacja epidemiczna jest szczególnie trudna, dlatego od 27 lutego do 14 marca zostają zaostrzone zasady bezpieczeństwa.
W związku z powyższym od poniedziałku 1 marca stacjonarna działalność dydaktyczno-opiekuńcza szkoły zostaje zawieszona. Zajęcia w klasach I-III będą prowadzone w sposób zdalny.
Szkoła zapewnia też uczniom najbardziej potrzebującym sprzęt informatyczny w postaci laptopów lub tabletów.
Od poniedziałku świetlica i stołówka szkolna będzie nieczynna. Od wtorku 2 marca będą wydawane tylko obiady na wynos refundowane przez MOPS.
Zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne i pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywać się będą zdalnie.
Zajęcia stacjonarne dla klas sportowych zostają zawieszone do odwołania. Zaplanowane konsultacje w klasach VIII zostają zawieszone do odwołania.
O wszelkich zmianach w funkcjonowaniu szkoła będzie informować na bieżąco.
Kazimierz Tyszkiewicz
Dyrektor szkoły
“A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają” - mawiał Mikołaj Rej, jeden z pierwszych Polaków, który postanowił pisać w języku ojczystym. To fakt – jako Polacy mamy swój jeden, niepowtarzalny i bardzo trudny język. Teoretycznie powinniśmy posługiwać się nim bezbłędnie. W praktyce - różnie z tym bywa
W minioną niedzielę, tj. 21 lutego, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji poniedziałkowe lekcje języka polskiego nie mogły wyglądać inaczej - dotyczyły one właśnie naszej ojczystej polszczyzny. Rozmawialiśmy nie tylko o historii, źródłach i kulturze języka oraz jego regionalnych odmianach. Głównie skupiliśmy się na najczęstszych błędach, jakie popełniają rodacy. Dowiedzieliśmy się np. w których sytuacjach mówić “Witam”, a w jakich “Dzień dobry”, które nazwiska się odmieniają, a które nie, połamaliśmy sobie języki na trudnych słowach i zdaniach. Odkryliśmy również pierwotne znaczenia niektórych słów. Czy wiedzieliście, na przykład, że słowo “wiedźma” setki lat temu było swego rodzaju komplementem?
Zdobytą podczas lekcji wiedzę przetestowaliśmy podczas różnego rodzaju quizów i gier językowych, stanowiących podsumowanie nietypowej lekcji polskiego.
Warto zaznaczyć, że dzieci również przygotowały się do świętowania Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Uczniowie klas piątych zrobili plakaty oraz zdjęcia, na których zamieścili popełniane przez nas błędy. Wspólnie sięgnęliśmy po słowniki, które zalegają na naszych półkach, bo tak rzadko z nich korzystamy. Podjęliśmy też wyzwanie, aby wypowiedzieć bezbłędnie słynne polskie “łamańce językowe”, co można zobaczyć na załączonym filmiku
Przyjemnie patrzy się na efekty pracy piątoklasistów. Oprócz tego, że zadanie miało charakter przede wszystkim edukacyjny, to wyzwoliło w nich nie tylko kreatywność lub zdolności artystyczne, ale też pokazało w jak szybkim tempie można zrobić coś mądrego, ciekawego i nietypowego.
Karolina Maruszczak
Zgromadzenie i przygotowanie pomocy do lekcji np. geografii to nie lada wyzwanie. Zapraszam na krótką relację z „Gospodarki morskiej” w klasach 7 - zajęcie za szklanym ekranem także mogą być interesujące.
Opracowała i przygotowała
Bożena Tyszkiewicz
W dobie pandemii zajęcia są pełne różnorodności. Pomimo dzielącego nas szklanego ekranu, uczniowie korzystają z pomocy dydaktycznych w sali lekcyjnej. Bezpośredni kontakt podczas prowadzenia lekcji przez Teams –rozmowy, wymiana spostrzeżeń oraz udostępniane filmy- to inny wymiar szkoły. Nie mniej jednak staramy się sprostać wyzwaniu. Zapraszam na kilka ujęć z przeprowadzonych spotkań.
Prowadzi i opracowała
Bożena Tyszkiewicz