Uwaga uwaga!!!
Dziś o godzinie 8.00 nasza szkoła przeistoczyła się o 180 stopni!!!
Dzień Samorządności rozpoczęty!!!
Koniecznie obejrzyjcie filmik!!!
- Sebastian Rynkowski
- Odsłony: 19835
Uwaga uwaga!!!
Dziś o godzinie 8.00 nasza szkoła przeistoczyła się o 180 stopni!!!
Dzień Samorządności rozpoczęty!!!
Koniecznie obejrzyjcie filmik!!!
Szanowni Państwo
Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji w Iławie, Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Iławie wychodząc naprzeciw potrzebom wynikającym z powrotu dzieci i młodzieży do nauki stacjonarnej proponuje priorytetową realizację pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla rodziców uczniów, którzy przeżywają trudności i problemy związane z adaptacją do „nowej” sytuacji. W ramach podjętych działań proponują porady/konsultacje dla rodziców uczniów
w kontakcie bezpośrednim (nie potrzeba składać zgłoszeń) lub telefonicznie pod numerem 664–473-426 ukierunkowane na wspieranie uczniów przeżywających trudności po doświadczeniach związanych z sytuacją pandemiczną.
Zainteresowani RODZICE mogą zgłaszać się osobiście do ich placówki w następujących terminach:
31 maja 2021 r., w godzinach 13.00 – 15.00 – dyżur pełni Pani Edyta Surdykowska, gab. 17,
1 czerwca 2021 r., w godzinach 14.00 – 16.00 – dyżur pełni Pani Anna Kowalewska, gab.19,
2 czerwca 2021 r., w godzinach 15.00 – 17.00 – dyżur pełni Pani Ewelina Woźniak, gab. 17,
7 czerwca 2021 r., w godzinach 13.00 – 15.00 – dyżur pełni Pan Mariusz Grossmann, gab. 21,
8 czerwca 2021 r., w godzinach 14.00 – 16.00 – dyżur pełni Pani Małgorzata Nierzwicka, gab. 15,
9 czerwca 2021 r., w godzinach 14.00 – 16.00 – dyżur pełni Pani Eliza Tasarz, gab. 14,
10 czerwca 2021 r., w godzinach 15.00 – 17.00 – dyżur pełni Pani Magdalena Bielawska, gab. 15,
lub porozmawiać ze specjalistami o nurtujących ich problemach telefonicznie.
Ponadto po zebraniu się grupy zainteresowanych rodziców proponują 2 godzinne warsztaty
na temat Wspieranie dziecka przeżywającego trudności po doświadczeniach związanych z sytuacją pandemiczną – wstępna rejestracja telefoniczna, pod numerem 89 – 649 – 24 – 35.
Ze specjalistami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Iławie można kontaktować się również mailowo lub pod numerem telefonu tj. 89 – 649 – 24 – 35 zgodnie z harmonogramem pracy pracowników pedagogicznych (harmonogram pracy pracowników pedagogicznych Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Iławie wraz z adresami mailowymi znajduje się na stronie internetowej PCRE PPP w Iławie: www.pcre.ilawa.pl).
Pracownicy Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Iławie
Serdecznie zapraszają
Dziękuję za uwagę
Justyna Sztachańska - pedagog szkolny
Drodzy Rodzice,
Sytuacja związana z pandemią Covid-19 ma wpływ na wiele sfer naszego codziennego funkcjonowania. Jedną z takich sfer jest zdrowie psychiczne. Przez bardzo długi czas trwania pandemii negatywnymi czynnikami, które wpływały na nasze codzienne funkcjonowanie było ograniczenie możliwości realizacji potrzeb takich jak zabawa, sport, udział w życiu społecznym i kulturalnym.
Na szczęście aktualnie jesteśmy w momencie zakończenia okresu izolacji i powrotu dzieci i młodzieży do szkół, do grup rówieśniczych. Mając na celu pomoc w podniesieniu kondycji psychicznej uczniów, zbudowanie dobrych relacji rówieśniczych i ponowną integracje klas oraz wspieranie procesu adaptacji do rytmu nauki stacjonarnej, nasza szkoła wdrożyła Program Profilaktyki Zdrowia Psychicznego Po Pandemii Czwórka wraca do normalności. W ramach realizacji programu będą prowadzone zajęcia grupowe w klasach na wszystkich poziom edukacyjnych związanych z radzeniem sobie ze stresem, regulacją emocji, budowaniem odporności psychicznej. Ponadto przesyłane będą materiały edukacyjne dla dzieci i rodziców, tworzone są wystawy w gablotach szkolnych oraz plakaty związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.
PROGRAM PROFILAKTYKI ZDROWIA PSYCHICZNEGO PO PANDEMII >>>KLIK<<<
Dziękuję za uwagę.
Karolina Getka - psycholog szkolny
Coraz więcej rodziców z niepokojem obserwuje swoje dzieci i ich aktywność w mediach cyfrowych. Często pojawia się obawa, czy to, w jaki sposób dziecko korzysta z sieci, jest już problemem, czy mieści się w granicach normy. Jak to oszacować? Na co zwrócić uwagę? Jak zareagować, kiedy zauważymy, że nasze dziecko ma z tym kłopot?
Termin „nadużywanie internetu” odnosi się do sytuacji, w której dziecko traci kontrolę nad czasem spędzanym online. Badania naukowe prowadzone przed pandemią Covid-19 wskazywały na czas 4 godzin dziennie jako sygnał świadczący o mogącym rodzić się problemie. Dziś trudno jest rzetelnie ocenić, jaki czas spędzany przed ekranem przez nasze dzieci powinien być dla nas alarmowy. Jednak na pewno jako rodzice musimy być uważni na intensywność korzystania z sieci przez nasze dzieci. Jeżeli córka lub syn nie mogą przestać grać w gry komputerowe, a często kończy się to kłótnią w domu, kiedy dziecko zaczyna kłamać na temat korzystania z sieci, jeżeli pozostaje online w nocy, a może rezygnuje z zajęć, które do tej pory sprawiały mu przyjemność, bo przestają być dla niego atrakcyjne, przyjrzyjmy się sytuacji.
Opracowała: psycholog Karolina Getka.
Dziś „pyszna” literatura! W książkach dla dzieci, młodzieży i dorosłych możemy często znaleźć opisy wspaniałych potraw, dań, a nawet sposoby ich serwowania! Mamy wyjątkowe zadanie dla Was, zwłaszcza dla tych, którzy uwielbiają gotować i mają kulinarną smykałkę.
Ugotujcie coś, pokażcie na zdjęciu Wasze potrawy i przyślijcie je do pań z biblioteki. Byłoby cudownie, gdyby obok zdjęcia pojawił się tytuł książki, z której wzięliście przepis. Wszystkich autorów zdjęć potraw zapraszamy po symboliczny upominek do biblioteki szkolnej.
Bożena Pawlikowska i Daria Zielińska
Dnia 11 maja 2021 roku uczniowie klas starszych mieli okazję pochwalić się znajomością zasad ortograficznych.
WYNIKI KONKURSU:
I miejsce – Tobiasz Biener (klasa VII d)
II miejsce – Bartosz Jarnicki (klasa VII a)
III miejsce – Artur Bojarowski (klasa VII b)
Hanna Paturalska (klasa VII d)
Oliwia Wegiera (klasa VII e)
Szanowni Państwo!
W ubiegłym roku pandemia pokrzyżowała nam plany i uczniowie nie mieli, jak co roku, wykonywanych pamiątkowych zdjęć klasowych. Nauka w systemie hybrydowym, a w dalszej kolejności całkowity powrót dzieci do szkół, umożliwi realizację tych planów w przyszłym tygodniu
i na początku czerwca.
Już w 2019 roku Rada Rodziców podjęła decyzję o współpracy z firmą TOMCOLOR z Iławy, która będzie wykonywała profesjonalne zdjęcia grupowe, koleżeńskie i legitymacyjne. Zdjęcia klasowe będą realizowane w plenerze, o ile pogoda na to pozwoli. Pozostałe w oddzielnym, wyznaczonym do tego celu, pomieszczeniu. Oto oferta:
Zdjęcia klasowe będzie można będzie zamawiać, kiedy do szkoły dostarczony zostanie pokazowy egzemplarz. W klasach I-III zamówienia najlepiej składać bezpośrednio u wychowawcy. W starszych klasach prosimy ustalić z dziećmi, jakie zdjęcia by Państwa interesowały.
Terminy: 24.05. (poniedziałek) klasy 7-8, 28.05. (piątek) klasy I-III, natomiast klasy 4-7 drugi tydzień czerwca.
Zapraszamy do udziału w plebiscycie na PIOSENKĘ TURYSTYCZNĄ i HARCERSKĄ. Po obejrzeniu filmu z wykonaniem utworów uczestników Szkolnego Konkursu Piosenki Turystycznej zapraszamy do głosowania w poniższym linku. Piosenka z największą liczbą głosów zdobędzie NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI.
Maria Nawrott Beata Jastrzębska
Uniwersalne słowa Janusza Korczaka dotykają potrzeby pomocy, troski o drugiego człowieka.Tak bardzo aktualne zawsze!Ostatni rok pokazał nam, że mają spotęgowaną moc.Pomagajmy sobie, troszczmy się o siebie nawzajem!Świat jest wtedy piękniejszy.
Panie z biblioteki
Prawie miesiąc temu w naszej szkole, z okazji rocznicy Chrztu Polski, odbyły się dwa konkursy: jeden sprawdzający wiedzę z historii, drugi historyczno-plastyczny. Laureaci tychże konkursów zostali wyłonieni niemal od razu, jednak z uwagi na sytuację w naszym kraju, nie można im było wręczyć nagród.
Na szczęście wszystko powoli wraca do normy i 10 maja udało nam się zebrać wszystkich wyróżnionych i oficjalnie wręczyć im nagrody. Uczniowie otrzymali karty podarunkowe ufundowane przez Radę Rodziców oraz gadżety zasponsorowane przez Urząd Miasta oraz Starostwo Powiatowe. Dodatkowo dla laureata konkursu plastycznego starosta powiatowy przekazał książkę z gratulacjami.
Bardzo cieszymy się, że mogliśmy spotkać się w trochę szerszym gronie z tak radosnego powodu. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku, już w normalnych warunkach, konkursy również będą się cieszyły takim zainteresowaniem, a poziom będzie jeszcze wyższy.
Kamila Fabisiak
Edyta Portjanko
W sobotę z klasą 7b porządkowaliśmy tereny wokół szkoły. Stworzyliśmy nowe miejsce na lekcje geografii- ogród skalny- tam będziemy rozpoznawali głazy, które pozostawiło ostatnie zlodowacenie.
Wymieniliśmy ziemię w gazonach przy wjeździe do szkoły i posiejemy tam nowe rośliny. Wjazd będzie wyglądał zachęcająco .
Posadziliśmy przygotowane sadzonki do donic na klombie przed wejściem do szkoły- niedługo na tabliczkach pojawią się nazwy roślin, które ułatwią ich rozpoznawanie.
Zapraszam do galerii zdjęć i króciutkich filmików z naszych działań.
Opracowała
Bożena Tyszkiewicz
Witajcie w maju, kiedy już zawitała wiosna fenologiczna.
W tym miesiącu pamiętajmy o poprawnym zachowaniu podczas spacerów i kłania się Święto niezapominajki.
Poznajemy dodatkowo nowe dni, które skupiają się na sprawach równie ważnych takich Święto ptaków wędrownych- staramy się nie zabierać terenów żerowania i bezpiecznych tras przelotów.
Dzień pszczół wg mnie powinien być cały rok, gdyż bez zapylaczy nie będzie jedzenia, więc dbajmy o ogrody i stawiajmy ule- dlatego w dużych miastach zakładamy ogrody na dachach razem z pasiekami.
Kolejne to : Dzień żółwia, tego gada często spotykacie w wielu domach, ale dobrze się czuje na wschodniej granicy naszego kraju.
Ostatnim dniem chcę zwrócić uwagę na bociany, czekaliśmy długo w tym roku na ich przyloty, które spowodowane były brakiem pożywienia i niskimi temperaturami .
Zapraszam na stronę internetową szkoły oraz na wystawę w szkole.
Opracowała
Bożena Tyszkiewicz
Pierwsze 10 osób, które prawidłowo odczyta i prześle hasło do pań z biblioteki, otrzyma niespodziankę. Czekamy do 13 maja (czwartku).
Powodzenia:).
Nauczyciele biblioteki: Daria Zielińska i Bożena Pawlikowska
Dnia 4 maja nasi najmłodsi uczniowie zostali uroczyście przyjęci w poczet czytelników społeczności CZWÓRKI. Dzieci z wielkim zaangażowaniem i ciekawością „małego odkrywcy” czynnie uczestniczyły w zajęciach. Po obejrzeniu filmu - „Jak powstaje książka?” - wykonały przepiękne okładki do swoich ulubionych książek, którymi zapełniły półki na specjalnym regale. Na koniec odwiedziły bibliotekę. Mamy nadzieję, że będą często ją odwiedzać.
Od początku roku szkolnego w klasie 4 b wspólnie prowadzimy cykl lekcji wychowawczych, w których to uczniowie wchodzą w rolę nauczyciela i sami prowadzą zajęcia. Bez niczyjej pomocy opracowują wybrane zagadnienia, a następnie dzielą się efektami swojej pracy z innymi.
W minionym tygodniu w klasie 4 b miała miejsce kolejna nietypowa lekcja wychowawcza.
Już w pierwszych tygodniach roku szkolnego uczniowie podawali własne propozycje tematów poruszanych na godzinie wychowawczej. Następnie głosowali nad kolejnością ich realizacji.
Każdy z realizowanych tematów był przygotowywany całkowicie samodzielnie przez chętnych uczniów. Trzeba przyznać, że wykazali się przy tym ogromną pomysłowością, kreatywnością i zrozumieniemzagadnienia.
Dzięki tego typu lekcjom dzieci ćwiczą wystąpienia przed publicznością i uczą się szacunku do siebie nawzajem. Rozwijają umiejętności informatyczne, ćwiczą umiejętności interpersonalne, niezwykle potrzebne w życiu społecznym i zawodowym.
Powyższy temat został przygotowany przez Wiktorię i Macieja.
Dumna wychowawczyni
Kamila Fabisiak
Szanowni Państwo! Drodzy Uczniowie!
W związku z poprawiającą się sytuacją pandemiczną w kraju, czekają nas zmiany w sposobie nauczania. W najbliższym czasie, bo już od wtorku 04.05., do nauki stacjonarnej wracają wszyscy uczniowie klas I-III. Wszystko wskazuje na to, że od 17.05. dzieci z klas starszych będą realizować naukę w sposób hybrydowy.
Nie wiemy jeszcze dokładnie, jaki klucz przyjmiemy przy organizacji tego nauczania. Bardzo prawdopodobne będzie minimalizowanie strat nauczania na odległość i w związku z tym stacjonarna praca klas 8 (ze względu na tegoroczny egzamin) i klas 7 (ze względu na przyszłoroczny egzamin). Pozostałe klasy 4-6 niestety kontynuowałyby naukę zdalną (mamy jeszcze czas na nadrobienie zaległości) a przeszłyby na naukę stacjonarną po 27 maja. Na razie konsultujemy się i zbieramy opinie na ten temat. Dokładny plan dla poszczególnych oddziałów zostanie przedstawiony na początku maja.
Przyjętym przez nas priorytetem pracy szkoły na czas majowo- czerwcowego, stopniowego powrotu do szkoły, jest integracja, odbudowanie naturalnych więzi klasowo-rówieśniczych. Proszę nie sugerować się internetowymi straszakami o natłoku sprawdzianów i odpytywań czekających uczniów. Chciałbym te nastroje uspokoić. W „czwórce” nie naprawimy przez kolejne 2-3 tygodnie do zakończenia roku szkolnego tego, co przepracowaliśmy w ciągu 26-28 tygodni. Należy zaznaczyć jeszcze raz: najważniejszą dla nas sprawą jest to, aby uczniowie ponownie poczuli się dobrze w szkole, tak jak zawsze to było przed pandemią.
W sobotę 08.05, tj. sobota, odpracowujemy piątek po Bożym Ciele (za piątek 04.06). W tym dniu planujemy spotkania integracyjne uczniów z wychowawcą na świeżym powietrzu w formie zabaw, wyjść i wycieczek. Taka forma zajęć jest naszym zdaniem najbardziej właściwa. Chcemy, aby dzieci przed powrotem do szkoły, po tak długim okresie izolacji, miały okazję spędzić czas i odnowić relacje rówieśnicze. Szczegóły dla każdej klasy przedstawi wychowawca.
Dla klas ósmych w tym dniu zostaną zorganizowane konsultacje z języka polskiego (2h), matematyki (2h) oraz języka angielskiego (1h).
Pod koniec maja, w dniach 25-27 – wtorek- czwartek, uczniowie klas ósmych będą zdawać swój pierwszy ważny egzamin – egzamin ósmoklasisty. W tych dniach uczniowie klas I-VII nie mają lekcji.
Wszystko wskazuje na to, że od 01.06. wszyscy uczniowie wrócą do szkoły i lekcje będą odbywały się w sposób stacjonarny.
Mimo niezbyt wiosennej pogody, życzę całej społeczności szkolnej dobrego i radosnego wypoczynku na majówce.
Z poważaniem Kazimierz Tyszkiewicz
Jak co roku uczniowie naszej szkoły przygotowali uroczyste obchody upamiętniające uchwalenie Konstytucji 3 Maja.
Przygotowaniado tegorocznego świętowania trwały kilka miesięcy. Wzięło w nich udział kilkanaście osób. Efektyich pracy oglądali wszyscy uczniowiepodczas lekcji wychowawczych w ostatnim tygodniu kwietnia.
W rolach głównych wystąpili uczniowie klasy 4 B:
Julia Adamska
Mateusz Bomblewicz
Michał Czepek
Agata Kłodowska
Wiktor Korinth
Maciej Łyżwa
Wiktoria Pawłowska
Wiktoria Romanowska
Katia Sieszputowska
Barbara Sznajder
Maciej Łyżwa
Zespół:
Perkusja - Tobiasz Biener
Flet - Tomasz Tęgowski
Pianino - Nell Obrębska
Śpiew:
Karolina Bakirzyńska
Aleksandra Kabzińska
Julia Mężykowska
Klaudia Rochnowska
Izabela Nieora
Iga Janiszek
Za scenariusz, reżyserię i montaż filmu odpowiedzialna była pani Kamila Fabisiak. Wielkie podziękowania należy też skierować do pani Marii Nawrott, opiekuna szkolnego chóru.
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia efektów pracy naszych uczniów!
Kamila Fabisiak
Czy wiesz, że:
Panie z biblioteki
Grasz na instrumencie?
Śpiewasz?
Tańczysz?
Uprawiasz akrobatykę?
A może masz inny talent?
Na uczestników
SZKOLNEGO TALENT SHOW
czekają miłe niespodzianki
POKAŻ NAM TO!!!
Choć wakacje coraz bliżej, uczniowie naszej szkoły nie zwalniają tempa i uczestniczą w konkursach. Ostatnio wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Polonistycznym PANDA. Pomimo trudnej sytuacji epidemicznej uczniowie z klas V-VIII stawili czoła wyzwaniu.
Czekamy z niecierpliwością na wyniki i życzymy sukcesów.
Organizator konkursu
Bożena Pawlikowska
Drodzy czytelnicy!
Co wybrać?
Oto jest pytanie...
Panie z biblioteki
23 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Była to wyśmienita okazja do tego, aby porozmawiać o książkach i naszych gustach czytelniczych. Podczas lekcji języka polskiego dowiedzieliśmy się jakie książki są w tej chwili najchętniej czytane przez Polaków, jacy autorzy są najpopularniejsi wśród czytelników (tych młodszych i tych starszych) oraz jakie są nasze gusta czytelnicze. Bo warto zaznaczyć jedną rzecz: książki to nie tylko lektury! Na świecie wydano tyle książek, że nie ma osoby, która by dla siebie czegoś nie znalazła.
Statystki czytelnictwa w Polsce nie są najlepsze: ponad 60% naszych rodaków w ogóle nie sięga po książki. Na szczęście te liczby nie dotyczą naszej szkoły!
W ramach obchodów Dnia Książki poprosiliśmy zarówno uczniów, jak i nauczycieli, o wykonanie zdjęcia z jedną ze swoich ulubionych książek. Odzew od uczniów zaskoczył nas wszystkich – w krótkim czasie otrzymaliśmy ponad 100 zdjęć! Po krótkiej analizie pośród uczniów naszej szkoły za najpopularniejsze można uznać 3 książki:
“Nela mała reporterka” - w końcu jesteśmy szkołą im. Polskich Podróżników
Biografie piłkarzy - w każdym roczniku mamy przecież klasy sportowe
“Mały Książę - tego chyba nie trzeba tłumaczyć. To jedna z najpiękniejszych i najmądrzejszych książek w historii.
Zapraszamy serdecznie do obejrzenia naszej galerii zdjęć. Dowiecie się z niej nie tylko tego, co czyta nasza młodzież. Zobaczycie też, co czytają nasi nauczyciele. Może ktoś z Was znajdzie coś dla siebie? W końcu, jak mawiała Wisława Szymborska: “Czytanie to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła”.
Karolina Maruszczak
Anna Grzelka
Małgorzata Pasternak
Bożena Pawlikowska
Maria Kanicz-Tyburska
Szanowni Państwo.
Informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 kwietnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, od 26 kwietnia 2021 r. do 30 kwietnia uczniowie klas I – III wracają do szkoły, lecz niestety w trybie hybrydowym. Mam cichą nadzieję, że po świętach majowych będą mogli rozpocząć w pełni stacjonarną naukę. Trzeba mieć marzenia!
O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco w miarę pojawiania się kolejnych decyzji.
Klasa |
Poniedziałek 26.04 |
Wtorek 27.04 |
Środa 28.04 |
Czwartek 29.04 |
Piątek 30.04 |
1a |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
1b |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
2a |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
zdalnie |
zdalnie |
2b s.4 |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
zdalnie |
zdalnie |
2c |
zdalnie |
zdalnie |
zdalnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
3a |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
zdalnie |
zdalnie |
3b s.21 |
zdalnie |
zdalnie |
zdalnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
3c s.5 |
zdalnie |
zdalnie |
zdalnie |
stacjonarnie |
stacjonarnie |
Oczywiście uczniowie klas pracujących w sposób stacjonarny mają możliwość korzystania ze stołówki szkolnej oraz korzystania z opieki świetlicowej.
Przypominam, że w dalszym ciągu bezpieczeństwo epidemiologiczne nas wszystkich zależy od konsekwentnego przestrzegania zasad zawartych w dokumencie „Procedura bezpieczeństwa mająca na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19 wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły obowiązująca na terenie Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Polskich Podróżników w Iławie”.
Podstawowe zasady:
W 2022 r. egzaminy zewnętrzne zostaną przeprowadzone w większości na tych samych zasadach, jakie obowiązują w 2021 r.
W przypadku egzaminu ósmoklasisty w 2022 r. oznacza to, że:
Egzaminy zewnętrzne w 2023 r.
Planuje się, że w 2023 r. egzaminy zewnętrzne zostaną przeprowadzone zgodnie z przepisami określonymi w ustawie o systemie oświaty, rozporządzeniach o egzaminie ósmoklasisty i egzaminie maturalnym oraz rozporządzeniach o podstawie programowej kształcenia ogólnego odpowiednio w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej. Do obecnie obowiązujących przepisów prawa wprowadzona zostanie zmiana, tj. w przypadku egzaminu ósmoklasisty w 2023 r. – rezygnacja z egzaminu z przedmiotu dodatkowego do wyboru (egzamin ten zostanie po raz pierwszy przeprowadzony w 2024 r.)
Ewentualne decyzje dotyczące zawężenia zakresu wiadomości i umiejętności sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych w 2023 r. będą podejmowane – w zależności od sytuacji epidemicznej – w roku szkolnym 2021/2022.
Oto zwycięzcy „Konkursu Ładnego Pisania - O Dyrektorskie Pióro”. Jeszcze raz gratulujemy i zachęcamy do udziału w konkursach bibliotecznych.
Panie z biblioteki
Rząd I
Rząd II
Panie z biblioteki
LOKALNE ORGANIZACJE POZARZĄDOWE : OPISUJEMY I "PROJEKTUJEMY"
Uczniowie klas VIII realizowali projekt integrujący wiedzę i umiejętności z wiedzy
o społeczeństwie i informatyki:LOKALNE ORGANIZACJE POZARZĄDOWE . W ramach projektu powstało 12 realizacji, w tym również jedna międzyklasowa. Uczniowie przygotowali materiały informacyjne na temat Fundacji Rozwoju Warmii i Mazur, Klubu Sportowego Jeziorak Iława, UKS Jeziorak, Klubu Wioślarskiego WIR, Monaru, Stowarzyszenia Szkoła Pływania ORKA, Stowarzyszenia na rzecz osób niepełnosprawnych PROMYK, Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Koło Iława PSONI. Powstały również “prace twórcze”: uczniowie mogli “wykreować organizację pozarządową”, która mogłaby potencjalnie działać lokalnie. Powstały pomysły ukierunkowane na pomoc zaniedbanym środowiskowo dzieciom “Zakątek Miłości”, osobom starszym “CORONAGRAND” i osobom zagrożonym bezdomnością “Nie bądź obojętny” - co świadczy o dojrzałości i dużej świadomości społecznej uczniów.
opiekunowie projektu: Anna Szołucha, Ewa Michlińska, Krystian Olejnik
CEL:
- propagowanie aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu
- propagowanie spędzania czasu w gronie rodzinnym
- propagowanie bezpiecznych miejsc na terenie naszego miasta, gdzie można rozwijać sprawność fizyczną
ZADANIE:
Znajdź wyznaczone miejsce na wybranym szlaku i razem z rodziną (np. z rodzicami, rodzeństwem) lub ze znajomymi (2-3 osoby) podejmij tam aktywność - wykonaj aktywność zgodną z przeznaczeniem tego miejsca (np. spacer, zabawa, ćwiczenie) - jeśli to możliwe. Udokumentuj wizytę w wybranym miejscu oraz prześlij cały szlak do swojego nauczyciela WF lub wychowawcy (dotyczy klas 1-3).
NAGRODA:
Oprócz wartości płynących z aktywności fizycznej tj.:
- podnoszenie sprawności
- lepsze samopoczucie
- zadowolenie
-uśmiech na twarzy
Za każde udokumentowanie jednego całego szlaku w formie fotorelacji i/lub nagrania z podjętej aktywności w danym miejscu (jeśli jest to możliwe), przesłanej na prywatny czat w aplikacji Teams do swojego nauczyciela wychowania fizycznego lub wychowawcy (dotyczy klas 1-3)
Otrzymasz: ocenę bardzo dobrą (zespół koleżeński) celującą (rodzina) z przedmiotu wychowanie fizyczne.
Nie zapomnij opisać, gdzie zdjęcie i/lub nagranie zostało wykonane. Koniecznie dodaj informację, który to szlak.
REGULAMIN:
A) zapoznać się z regulaminem obiektu (jeśli się znajduje)
B) wziąć udział w aktywności, do której uczestnik dotarł (jeśli jest taka możliwość)
C) wykonać zdjęcie i/lub nagrać krótki filmik z miejsca, w którym uczestnik/uczestnicy się znajdują
D) odesłać zdjęcia i/lub nagrania (najlepiej z całego SZLAKU) do swojego nauczyciela wychowania fizycznego lub wychowawcy (dotyczy klas 1-3) w aplikacji Teams – na prywatny czat wraz ze wskazaniem wybranego szlaku i krótkim opisem odwiedzonego miejsca oraz podjętej aktywności.
MIEJSCA DO ODNALEZIENIA:
SZLAK „SIŁOWNIE POD CHMURKĄ”
Znajdź siłownie pod chmurką:
SZLAK „GRY ZESPOŁOWE”
Znajdź boiska:
SZLAK „WODNE ATRAKCJE TURYSTYCZNE”
Znajdź atrakcje związane z wodą:
SZLAK “SPORTY I AKTYWNOŚCI WODNE”
Znajdź miejsca związane z aktywnościami wodnymi:
SZLAK LEŚNY - Turystyka Piesza
Znajdź miejsca do pieszych wędrówek:
SZLAK “NA KÓŁKACH”
Znajdź miejsca do jeżdżenia:
SZLAK “SPORTY INDYWIDUALNE”
Znajdź miejsca do uprawiania sportów indywidualnych:
SZLAK “RYWALIZACJA SPORTOWA”
Znajdź miejsca startów zawodów sportowych rozgrywanych w Iławie:
Kwiecień to miesiąc przypominania o Ziemi. Chcemy wypoczywać w czystym środowisku, słuchać śpiewu ptaków i pływać w przejrzystych wodach na całym świecie. Zadbajmy o otoczenie, a przyroda nam się odwdzięczy.
Takie miejsca w lesie przecież nie zachęcają do spacerów.
Zapraszam do udziału w konkursach, informacje na stronie internetowej szkoły- czekają ciekawe nagrody.
Do zobaczenia w kolejnych odsłonach.
Przygotowała
Bożena Tyszkiewicz
Na świecie Dzień Ziemi obchodzony jest od 1970 roku, a w Polsce od 1990 roku.
Podczas Międzynarodowego Dnia Ziemi często podkreśla się, że o planetę muszą dbać wszyscy: bez względu na wyznanie, przynależność etniczną, poglądy, zarobki czy miejsce zamieszkania. Ekolodzy zaznaczają, że w tym sensie Dzień Ziemi powinien stanowić okazję do wspólnych działań mających na celu ochronę środowiska, ochronę Ziemi. Powinniśmy pamiętać o tym każdego dnia i działać na rzecz ekologii i ochrony naszej planety.
Jak możemy to zrobić?
1. Gaś zbędne światło, pamiętając o tym aby nie zużywać energii elektrycznej niepotrzebnie.
2. Wyjmuj ładowarkę do telefonu i inne z gniazdka od razu po naładowaniu baterii, pamiętając o tym, żeby niepotrzebnie nie zużywać energii elektrycznej.
3. Wymień tradycyjne żarówki na świetlówki energooszczędne lub LED.
4. Na zakupy zabieraj torbę wielokrotnego użytku. Nie używaj jednorazowych torebek foliowych.
5. Wybieraj produkty w opakowaniach szklanych zamiast plastikowych.
6. Nie korzystaj z jednorazowych kubków, sztućców, talerzy.
7. Wybierz kąpiel pod prysznicem zamiast w wannie.
8. Dbaj o sprzęt elektroniczny i elektryczny, żeby służył nam jak najdłużej.
9. Segreguj i wyrzucaj śmieci we właściwy sposób (zawsze do kosza).
10. Częściej poruszaj się na rowerze lub pieszo, niż samochodem.
Więcej informacji znajduje się na stronie:
Podejmij wyzwanie:
Poszukaj przyrody wokół siebie. Wyjdź z domu i poszukaj przyrody w różnych miejscach, zobacz jak ona walczy o swoją przestrzeń (np. Jak rosną drzewa? Ile ich jest w Twojej okolicy? Czy zdarzają się rośliny wyrastające z murów, w pęknięciach asfaltu, między płytami chodnikowymi?), przyjrzyj się przyrodzie w Twojej okolicy.
A może lubisz kwiaty? Przy pomocy osoby dorosłej lub samodzielnie posadź kwiatka, sadzonkę, cebulkę na swoim balkonie, na działce czy przy bloku. Zrób zdjęcie i wyślij do mnie poprzez czat w Teams. Z nadesłanych zdjęć stworzymy KOLAŻ PRZYRODNIKA naszej szkoły.
Dbajmy razem o naszą planetę i doceniajmy ją każdego dnia!
W czwartek w miarę możliwości – wybierzcie kolor zielony wśród swojej garderoby
Do zobaczenia gdzieś w mieście!
Pozdrawiam,
Joanna Meller
14 kwietnia obchodziliśmy 1055. rocznicę przyjęcia chrztu przez Polskę.Uczniowie klas 4-8 upamiętnili ten dzień, wykonując prace plastyczne o tejże tematyce.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, uczniowie stworzyli wspaniałe dzieła, włożyli w nie dużo pracy. Ostateczna lista laureatów prezentuje się następująco:
I miejsce: Tobiasz Biener klasa 7d
II miejsce: Anna Olszewska klasa 4c
III miejsce: Szymon Sobotka klasa 6a
Kilka osób otrzymało też wyróżnienia. Zdobywcy pierwszych trzech miejsc otrzymają karty podarunkowe do wykorzystania w sklepie Empik. Na osobywyróżnione oraz pozostałych uczestników konkursu również czekają miłe niespodzianki w postaci zestawów gadżetów.
Wręczenie nagród nastąpi już niebawem, po świętach majowych. Nagrody główne zasponsorowała Rada Rodziców. Gadżety ufundował Urząd Miasta Iława oraz Starostwo Powiatowe w Iławie.
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy. Zarówno nagrodzone prace, jak i wszystkie pozostałe, można oglądać na szkolnej wystawie.
Kamila Fabisiak i Edyta Portjanko
14 kwietnia 2021 r. obchodziliśmy1055. rocznicę przyjęcia Chrztu przez Polskę. Z tej okazji właśnie tego dnia odbył się szkolny konkurs historyczny, w którym sprawdzano wiedzę na ten temat.Wzięli w nim udział uczniowie klas 4-8, z podziałem na dwie kategorie:
I kategoria klasy 4-5
II kategoria klasy 6-8
Łącznie w obu kategoriach wzięło udział 46 uczniów.
Konkurs został przeprowadzony na żywo za pomocą Microsoft Teams oraz platformy Kahoot.
Uczniowie wykazali się ogromną wiedzą, rywalizacja była niezwykle zacięta i do ostatniego pytania nie było wiadomo, kto zwycięży. Ostateczne wyniki prezentują się następująco:
W kategorii klas 4-5:
I miejsce: MaciejSzeszel klasa 5a
II miejsce: Wiktoria Malewicz klasa 5b
III miejsce: Jan Koprowski klasa 5a
W kategorii klas 6-8:
I miejsce: KarolinaBakirzyńska klasa 6d
II miejsce: Julia Mężykowska klasa 6d
III miejsce: Tobiasz Biener klasa 7d
Wszyscy laureaci otrzymali karty podarunkowe do zrealizowania w Empiku. Uczniowie, którym nie udało się zdobyć miejsca w pierwszej trójce, ale którzy osiągnęli bardzo wysokie wyniki, również zostali nagrodzeni. Na nich czekały książki i inne gadżety.
Nagrody główne zostały ufundowane przez Radę Rodziców, a zestawy gadżetów przez Urząd Miasta Iława.
Bardzo cieszymy się, że pomimo obecnej sytuacji nasi uczniowie nie tracą ambicji i z wielkim entuzjazmem zaangażowali się w ten konkurs. Mimo tego, że zorganizowaliśmy go online, cieszył się dużym zainteresowaniem, co bardzo mile nas zaskoczyło.
Organizator konkursu
Kamila Fabisiak
Domki dla owadów
PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE
Organizator: Edyta Portjanko
Fundator nagród: Rada Rodziców SP Nr 4
WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
REGULAMIN KONKURSU
Ważne informacje dla uczestników konkursu:
Dla uczestników konkursu przygotowano nagrody, które przydadzą się
w pracach z roślinami na własnym balkonie lub ogródku. Dodatkową nagrodą jest 6 z przedmiotu jako zaangażowanie w życie szkoły.
TABLICZKA do oznaczania roślin rabatowych
PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE
organizator: Bożena Tyszkiewicz
fundator nagród: Rada Rodziców SP Nr 4
WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
- akceptacja regulaminu konkursu,
- wykonanie oraz dostarczenie do organizatora zadania konkursowego w terminie określonym regulaminem.
REGULAMIN KONKURSU
Ważne informacje dla uczestników konkursu:
Dla uczestników konkursu przygotowano nagrody, które przydadzą się w pracach z roślinami na własnym balkonie lub ogródku. Dodatkową nagrodą jest 6 z przedmiotu jako zaangażowanie w życie szkoły.
Liczymy na kreatywność i życzymy powodzenia!