W poniedziałek 07.06.2021 r. w ramach zajęć reintegracyjnych i Programu Profilaktyki Zdrowia Psychicznego ,, Czwórka wraca do normalności” p. Ewelina Woźniak psycholog z PCRE Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Iławie zrealizowała w klasie 6b i 7e zajęcia psychoedukacyjne ,, Jak radzić sobie ze stresem i niepokojem po powrocie do szkoły z nauki zdalnej?” Zaś we wtorek 08.06.2021 r. przez wychowawców i pedagoga szkolnego został zrealizowany we wszystkich klasach III, program wychowawczy ,,Będę Czwartakiem”. Został on przeprowadzony w formie zajęć z wykorzystaniem filmiku pt.,, Dzień Czwartaka” przygotowanego przez wychowawców i uczniów kl. IV i zajęć z wykorzystaniem prezentacji przygotowanej przez pedagoga szkolnego ,,Trzeciaku od września będziesz już Czwartakiem”. Zostały również uczniom klas III wręczone upominki w imieniu uczniów klas IV - ,,Niezbędnik Czwartaka” i tabliczka mnożenia w dużym formacie.
W czerwcu poznajemy ostatnie propozycje, które mają nas uwrażliwiać w dbałości o naszą planetę i kontynuować małe działania w najbliższym otoczeniu.
Ciekawe święta jak „Dzień żyrafy” -tak jak jej najdłuższa szyja u ssaków- obchodzimy w najdłuższy dzień roku. A ostatniego dnia pomyślmy o motylu kapustniku, który już niedługo może trafić na listę gatunku zagrożonego z powodu nasilonych oprysków chroniących kapusty.
Myślą przewodnią na wakacje jest – pamiętaj o śmieciach- wyrzucaj do odpowiednich pojemników.
Bardzo dziękuje wszystkim, nawet za chwilkę zastanowienia się nad prezentowanymi świętami.
Życzę wszystkim słonecznych i odpowiedzialnych wakacji i cieszę się, że gracie w warcaby.
Przyszły rok będzie ważnym momentem nie tylko dla Państwa dzieci, ale także dla Was samych. Rozpoczęcie nauki w szkole to nowe miejsce, nowi nauczyciele, a także nowi koledzy i koleżanki. To również nowe zasady i oczekiwania, które mogą okazać się dla Pierwszoklasisty źródłem niepokoju i niepewności, czy poradzi sobie w nowej roli. Aby dzieci mogły oswoić się wcześniej z nowym środowiskiem, w tym celu szkoła organizuje spotkanie integracyjne. W tym celu zapraszamy 23.06.2021 r. rodzica z dzieckiem na spotkanie z Dyrekcją Szkoły i przyszłym wychowawcą: kl. 1a godz. 17.00 kl. 1b godz. 17.30 kl. 1c godz. 18.00
Nell Obrębska (uczennica naszej szkoły) i Agata Bernaciak to dwie młodziutkie uczennice iławskiej szkoły muzycznej, które wystartowały w międzynarodowym konkursie online Wiedeńska wiosna muzyczna. Poradziły sobie w nim znakomicie
PROGRAM PROFILAKTYKI ZDROWIA PSYCHICZNEGO PO PANDEMII
10 STRATEGII DLA WYPALONYCH RODZICÓW
Czym jest wypalenie rodzicielskie?
Wypalenie zawodowe to termin dość powszechnie znany, nie wszyscy jednak wiedzą, że zjawisko wypalenia rodzicielskiego będzie miało analogiczny mechanizm oraz skutki. Wypalenie jest ściśle powiązane z przewlekłym stresem oraz sytuacją gdy sił i zasobów jest mniej niż potrzeb. Szczególnie to widać podczas pandemii, gdyż rodzice, pozbawieni pomocy dziadków, niań i szkoły, sami muszą dźwigać ciężar opieki nad dziećmi. Do tego dochodzi jeszcze własna praca zdalna, brak poczucia
bezpieczeństwa finansowego i zdrowotnego, utrata lub ograniczenie możliwości rozwoju osobistego, a także izolacja społeczna.
Pasje są niezwykle ważne w życiu każdego człowieka. Są jak podmuch szczęścia, pozwalają na chwilę oderwać się od codzienności.
Uczniowie naszej szkoły udowodnili, że nie ma rzeczy niemożliwych i mimo długiej izolacji społecznej pozostali wierni swoim zainteresowaniom. W tym trudnym dla nasz wszystkich czasie nie zaprzestali pielęgnowania tego, co mają w sobie najcenniejszego: talentu.
Zapraszam do obejrzenia filmu przedstawiającego pasje naszych uczniów.
Jednocześnie ogromne podziękowania kieruję do Urzędu Gminy Iława, który wsparł naszą akcję, przekazując zestawy gadżetów dla każdego uczestnika SZKOLNEGO TALENT SHOW.
Upominki zostaną przekazane uczniom już niebawem, podczas oficjalnej uroczystości.
W tym miejscu znajdziesz listę telefonów pod którymi możesz uzyskać fachową pomoc w przypadku kryzysu emocjonalnego. Pod tymi numerami skontaktujesz się ze specjalistami, którzy pomogą Tobie i Twoim bliskim przebrnąć przez najtrudniejsze momenty. W wielu podanych miejscach dyżurują psycholodzy i inni specjaliści, którzy są w stanie pomóc w wyjściu z kryzysu lub przekierować do odpowiednich miejsc pomocowych. Poza konkretną pomocą ważna jest też zwykła, przyjazna rozmowa z kimś zaufanym. Nawet w najgorszym kryzysie nie jesteś sam(a).
Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji w Iławie, Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Iławie wychodząc naprzeciw potrzebom wynikającym z powrotu dzieci i młodzieży do nauki stacjonarnej proponuje priorytetową realizację pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla rodziców uczniów, którzy przeżywają trudności i problemy związane z adaptacją do „nowej” sytuacji. W ramach podjętych działań proponują porady/konsultacje dla rodziców uczniów w kontakcie bezpośrednim (nie potrzeba składać zgłoszeń) lub telefonicznie pod numerem 664–473-426ukierunkowane na wspieranie uczniów przeżywających trudności po doświadczeniach związanych z sytuacją pandemiczną.
Zainteresowani RODZICE mogą zgłaszać się osobiście do ich placówki w następujących terminach:
31 maja 2021 r., w godzinach 13.00 – 15.00 – dyżur pełni Pani Edyta Surdykowska, gab. 17,
1 czerwca 2021 r., w godzinach 14.00 – 16.00 – dyżur pełni Pani Anna Kowalewska, gab.19,
2 czerwca 2021 r., w godzinach 15.00 – 17.00 – dyżur pełni Pani Ewelina Woźniak, gab. 17,
7 czerwca 2021 r., w godzinach 13.00 – 15.00 – dyżur pełni Pan Mariusz Grossmann, gab. 21,
8 czerwca 2021 r., w godzinach 14.00 – 16.00 – dyżur pełni Pani Małgorzata Nierzwicka, gab. 15,
9 czerwca 2021 r., w godzinach 14.00 – 16.00 – dyżur pełni Pani Eliza Tasarz, gab. 14,
10 czerwca 2021 r., w godzinach 15.00 – 17.00 – dyżur pełni Pani Magdalena Bielawska, gab. 15,
lub porozmawiać ze specjalistami o nurtujących ich problemach telefonicznie.
Ponadto po zebraniu się grupy zainteresowanych rodziców proponują 2 godzinne warsztaty na temat Wspieranie dziecka przeżywającego trudności po doświadczeniach związanych z sytuacją pandemiczną – wstępna rejestracja telefoniczna, pod numerem 89 – 649 – 24 – 35.
Ze specjalistami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Iławie można kontaktować się również mailowo lub pod numerem telefonu tj. 89 – 649 – 24 – 35 zgodnie z harmonogramem pracy pracowników pedagogicznych (harmonogram pracy pracowników pedagogicznych Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Iławie wraz z adresami mailowymi znajduje się na stronie internetowej PCRE PPP w Iławie: www.pcre.ilawa.pl).
Pracownicy Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Iławie Serdecznie zapraszają Dziękuję za uwagę Justyna Sztachańska - pedagog szkolny
Sytuacja związana z pandemią Covid-19 ma wpływ na wiele sfer naszego codziennego funkcjonowania. Jedną z takich sfer jest zdrowie psychiczne. Przez bardzo długi czas trwania pandemii negatywnymi czynnikami, które wpływały na nasze codzienne funkcjonowanie było ograniczenie możliwości realizacji potrzeb takich jak zabawa, sport, udział w życiu społecznym i kulturalnym. Na szczęście aktualnie jesteśmy w momencie zakończenia okresu izolacji i powrotu dzieci i młodzieży do szkół, do grup rówieśniczych. Mając na celu pomoc w podniesieniu kondycji psychicznej uczniów, zbudowanie dobrych relacji rówieśniczych i ponowną integracje klas oraz wspieranie procesu adaptacji do rytmu nauki stacjonarnej, nasza szkoła wdrożyła Program Profilaktyki Zdrowia Psychicznego Po Pandemii Czwórka wraca do normalności. W ramach realizacji programu będą prowadzone zajęcia grupowe w klasach na wszystkich poziom edukacyjnych związanych z radzeniem sobie ze stresem, regulacją emocji, budowaniem odporności psychicznej. Ponadto przesyłane będą materiały edukacyjne dla dzieci i rodziców, tworzone są wystawy w gablotach szkolnych oraz plakaty związane z profilaktyką zdrowia psychicznego.
Coraz więcej rodziców z niepokojem obserwuje swoje dzieci i ich aktywność w mediach cyfrowych. Często pojawia się obawa, czy to, w jaki sposób dziecko korzysta z sieci, jest już problemem, czy mieści się w granicach normy. Jak to oszacować? Na co zwrócić uwagę? Jak zareagować, kiedy zauważymy, że nasze dziecko ma z tym kłopot?
Termin „nadużywanie internetu” odnosi się do sytuacji, w której dziecko traci kontrolę nad czasem spędzanym online. Badania naukowe prowadzone przed pandemią Covid-19 wskazywały na czas 4 godzin dziennie jako sygnał świadczący o mogącym rodzić się problemie. Dziś trudno jest rzetelnie ocenić, jaki czas spędzany przed ekranem przez nasze dzieci powinien być dla nas alarmowy. Jednak na pewno jako rodzice musimy być uważni na intensywność korzystania z sieci przez nasze dzieci. Jeżeli córka lub syn nie mogą przestać grać w gry komputerowe, a często kończy się to kłótnią w domu, kiedy dziecko zaczyna kłamać na temat korzystania z sieci, jeżeli pozostaje online w nocy, a może rezygnuje z zajęć, które do tej pory sprawiały mu przyjemność, bo przestają być dla niego atrakcyjne, przyjrzyjmy się sytuacji.
Dziś „pyszna” literatura! W książkach dla dzieci, młodzieży i dorosłych możemy często znaleźć opisy wspaniałych potraw, dań, a nawet sposoby ich serwowania! Mamy wyjątkowe zadanie dla Was, zwłaszcza dla tych, którzy uwielbiają gotować i mają kulinarną smykałkę.
Ugotujcie coś, pokażcie na zdjęciu Wasze potrawy i przyślijcie je do pań z biblioteki. Byłoby cudownie, gdyby obok zdjęcia pojawił się tytuł książki, z której wzięliście przepis. Wszystkich autorów zdjęć potraw zapraszamy po symboliczny upominek do biblioteki szkolnej.
W ubiegłym roku pandemia pokrzyżowała nam plany i uczniowie nie mieli, jak co roku, wykonywanych pamiątkowych zdjęć klasowych. Nauka w systemie hybrydowym, a w dalszej kolejności całkowity powrót dzieci do szkół, umożliwi realizację tych planów w przyszłym tygodniu i na początku czerwca.
Już w 2019 roku Rada Rodziców podjęła decyzję o współpracy z firmą TOMCOLOR z Iławy, która będzie wykonywała profesjonalne zdjęcia grupowe, koleżeńskie i legitymacyjne. Zdjęcia klasowe będą realizowane w plenerze, o ile pogoda na to pozwoli. Pozostałe w oddzielnym, wyznaczonym do tego celu, pomieszczeniu. Oto oferta:
Zdjęcie klasowe w formacie 15x20cm (1szt) – 15 zł
Zdjęcie legitymacyjne (4szt) – 15 zł
Zdjęcia portretowe 10x15 – 10 zł
Zdjęcia koleżeńskie 10x15 – 10 zł
Zdjęcia klasowe będzie można będzie zamawiać, kiedy do szkoły dostarczony zostanie pokazowy egzemplarz. W klasach I-III zamówienia najlepiej składać bezpośrednio u wychowawcy. W starszych klasach prosimy ustalić z dziećmi, jakie zdjęcia by Państwa interesowały.
Terminy: 24.05. (poniedziałek) klasy 7-8, 28.05. (piątek) klasy I-III, natomiast klasy 4-7 drugi tydzień czerwca.
Zapraszamy do udziału w plebiscycie na PIOSENKĘ TURYSTYCZNĄ i HARCERSKĄ. Po obejrzeniu filmu z wykonaniem utworów uczestników Szkolnego Konkursu Piosenki Turystycznej zapraszamy do głosowania w poniższym linku. Piosenka z największą liczbą głosów zdobędzie NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI.
Uniwersalne słowa Janusza Korczaka dotykają potrzeby pomocy, troski o drugiego człowieka.Tak bardzo aktualne zawsze!Ostatni rok pokazał nam, że mają spotęgowaną moc.Pomagajmy sobie, troszczmy się o siebie nawzajem!Świat jest wtedy piękniejszy.
Prawie miesiąc temu w naszej szkole, z okazji rocznicy Chrztu Polski, odbyły się dwa konkursy: jeden sprawdzający wiedzę z historii, drugi historyczno-plastyczny. Laureaci tychże konkursów zostali wyłonieni niemal od razu, jednak z uwagi na sytuację w naszym kraju, nie można im było wręczyć nagród.
Na szczęście wszystko powoli wraca do normy i 10 maja udało nam się zebrać wszystkich wyróżnionych i oficjalnie wręczyć im nagrody. Uczniowie otrzymali karty podarunkowe ufundowane przez Radę Rodziców oraz gadżety zasponsorowane przez Urząd Miasta oraz Starostwo Powiatowe. Dodatkowo dla laureata konkursu plastycznego starosta powiatowy przekazał książkę z gratulacjami.
Bardzo cieszymy się, że mogliśmy spotkać się w trochę szerszym gronie z tak radosnego powodu. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku, już w normalnych warunkach, konkursy również będą się cieszyły takim zainteresowaniem, a poziom będzie jeszcze wyższy.
W sobotę z klasą 7b porządkowaliśmy tereny wokół szkoły. Stworzyliśmy nowe miejsce na lekcje geografii- ogród skalny- tam będziemy rozpoznawali głazy, które pozostawiło ostatnie zlodowacenie.
Wymieniliśmy ziemię w gazonach przy wjeździe do szkoły i posiejemy tam nowe rośliny. Wjazd będzie wyglądał zachęcająco .
Posadziliśmy przygotowane sadzonki do donic na klombie przed wejściem do szkoły- niedługo na tabliczkach pojawią się nazwy roślin, które ułatwią ich rozpoznawanie.
Zapraszam do galerii zdjęć i króciutkich filmików z naszych działań.
Witajcie w maju, kiedy już zawitała wiosna fenologiczna.
W tym miesiącu pamiętajmy o poprawnym zachowaniu podczas spacerów i kłania się Święto niezapominajki.
Poznajemy dodatkowo nowe dni, które skupiają się na sprawach równie ważnych takich Święto ptaków wędrownych- staramy się nie zabierać terenów żerowania i bezpiecznych tras przelotów.
Dzień pszczół wg mnie powinien być cały rok, gdyż bez zapylaczy nie będzie jedzenia, więc dbajmy o ogrody i stawiajmy ule- dlatego w dużych miastach zakładamy ogrody na dachach razem z pasiekami.
Kolejne to : Dzień żółwia, tego gada często spotykacie w wielu domach, ale dobrze się czuje na wschodniej granicy naszego kraju.
Ostatnim dniem chcę zwrócić uwagę na bociany, czekaliśmy długo w tym roku na ich przyloty, które spowodowane były brakiem pożywienia i niskimi temperaturami .
Zapraszam na stronę internetową szkoły oraz na wystawę w szkole.
Dnia 4 maja nasi najmłodsi uczniowie zostali uroczyście przyjęci w poczet czytelników społeczności CZWÓRKI. Dzieci z wielkim zaangażowaniem i ciekawością „małego odkrywcy” czynnie uczestniczyły w zajęciach. Po obejrzeniu filmu - „Jak powstaje książka?” - wykonały przepiękne okładki do swoich ulubionych książek, którymi zapełniły półki na specjalnym regale. Na koniec odwiedziły bibliotekę. Mamy nadzieję, że będą często ją odwiedzać.
Od początku roku szkolnego w klasie 4 b wspólnie prowadzimy cykl lekcji wychowawczych, w których to uczniowie wchodzą w rolę nauczyciela i sami prowadzą zajęcia. Bez niczyjej pomocy opracowują wybrane zagadnienia, a następnie dzielą się efektami swojej pracy z innymi.
W minionym tygodniu w klasie 4 b miała miejsce kolejna nietypowa lekcja wychowawcza.
Już w pierwszych tygodniach roku szkolnego uczniowie podawali własne propozycje tematów poruszanych na godzinie wychowawczej. Następnie głosowali nad kolejnością ich realizacji.
Każdy z realizowanych tematów był przygotowywany całkowicie samodzielnie przez chętnych uczniów. Trzeba przyznać, że wykazali się przy tym ogromną pomysłowością, kreatywnością i zrozumieniemzagadnienia.
Dzięki tego typu lekcjom dzieci ćwiczą wystąpienia przed publicznością i uczą się szacunku do siebie nawzajem. Rozwijają umiejętności informatyczne, ćwiczą umiejętności interpersonalne, niezwykle potrzebne w życiu społecznym i zawodowym.
Powyższy temat został przygotowany przez Wiktorię i Macieja.
W związku z poprawiającą się sytuacją pandemiczną w kraju, czekają nas zmiany w sposobie nauczania. W najbliższym czasie, bo już od wtorku 04.05., do nauki stacjonarnej wracają wszyscy uczniowie klas I-III. Wszystko wskazuje na to, że od 17.05. dzieci z klas starszych będą realizować naukę w sposób hybrydowy.
Nie wiemy jeszcze dokładnie, jaki klucz przyjmiemy przy organizacji tego nauczania. Bardzo prawdopodobne będzie minimalizowanie strat nauczania na odległość i w związku z tym stacjonarna praca klas 8 (ze względu na tegoroczny egzamin) i klas 7 (ze względu na przyszłoroczny egzamin). Pozostałe klasy 4-6 niestety kontynuowałyby naukę zdalną (mamy jeszcze czas na nadrobienie zaległości) a przeszłyby na naukę stacjonarną po 27 maja. Na razie konsultujemy się i zbieramy opinie na ten temat. Dokładny plan dla poszczególnych oddziałów zostanie przedstawiony na początku maja.
Przyjętym przez nas priorytetem pracy szkoły na czas majowo- czerwcowego, stopniowego powrotu do szkoły, jest integracja, odbudowanie naturalnych więzi klasowo-rówieśniczych. Proszę nie sugerować się internetowymi straszakami o natłoku sprawdzianów i odpytywań czekających uczniów. Chciałbym te nastroje uspokoić. W „czwórce” nie naprawimy przez kolejne 2-3 tygodnie do zakończenia roku szkolnego tego, co przepracowaliśmy w ciągu 26-28 tygodni. Należy zaznaczyć jeszcze raz: najważniejszą dla nas sprawą jest to, aby uczniowie ponownie poczuli się dobrze w szkole, tak jak zawsze to było przed pandemią.
W sobotę 08.05, tj. sobota, odpracowujemy piątek po Bożym Ciele (za piątek 04.06). W tym dniu planujemy spotkania integracyjne uczniów z wychowawcą na świeżym powietrzu w formie zabaw, wyjść i wycieczek. Taka forma zajęć jest naszym zdaniem najbardziej właściwa. Chcemy, aby dzieci przed powrotem do szkoły, po tak długim okresie izolacji, miały okazję spędzić czas i odnowić relacje rówieśnicze. Szczegóły dla każdej klasy przedstawi wychowawca.
Dla klas ósmych w tym dniu zostaną zorganizowane konsultacje z języka polskiego (2h), matematyki (2h) oraz języka angielskiego (1h).
Pod koniec maja, w dniach 25-27 – wtorek- czwartek, uczniowie klas ósmych będą zdawać swój pierwszy ważny egzamin – egzamin ósmoklasisty. W tych dniach uczniowie klas I-VII nie mają lekcji.
Wszystko wskazuje na to, że od 01.06. wszyscy uczniowie wrócą do szkoły i lekcje będą odbywały się w sposób stacjonarny.
Mimo niezbyt wiosennej pogody, życzę całej społeczności szkolnej dobrego i radosnego wypoczynku na majówce.
Jak co roku uczniowie naszej szkoły przygotowali uroczyste obchody upamiętniające uchwalenie Konstytucji 3 Maja.
Przygotowaniado tegorocznego świętowania trwały kilka miesięcy. Wzięło w nich udział kilkanaście osób. Efektyich pracy oglądali wszyscy uczniowiepodczas lekcji wychowawczych w ostatnim tygodniu kwietnia.
W rolach głównych wystąpili uczniowie klasy 4 B:
Julia Adamska
Mateusz Bomblewicz
Michał Czepek
Agata Kłodowska
Wiktor Korinth
Maciej Łyżwa
Wiktoria Pawłowska
Wiktoria Romanowska
Katia Sieszputowska
Barbara Sznajder
Maciej Łyżwa
Zespół:
Perkusja - Tobiasz Biener
Flet - Tomasz Tęgowski
Pianino - Nell Obrębska
Śpiew:
Karolina Bakirzyńska
Aleksandra Kabzińska
Julia Mężykowska
Klaudia Rochnowska
Izabela Nieora
Iga Janiszek
Za scenariusz, reżyserię i montaż filmu odpowiedzialna była pani Kamila Fabisiak. Wielkie podziękowania należy też skierować do pani Marii Nawrott, opiekuna szkolnego chóru.
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia efektów pracy naszych uczniów!
Pierwsze listy powstały 25 lat p.n.e. były to petroglify, czyli rysunki skalne.
Pierwszymi znakami były hieroglify. Ryto najpierw w kamieniu, a później do zapisywania informacji wykorzystywano m.in. drewno, tabliczki gliniane, papirus i pergamin.
Kolejno nadszedł czas na papier, który wynaleziono w Chinach w II w.n.e.
Wynalazcą druku był Johann Gutenberg, mieszkaniec Moguncji.
Pierwszym wydrukowanym dziełem Johanna Gutenberga była Biblia z 1455 roku, a na ziemiach polskich kalendarz krakowski z 1474 roku.
Listy natomiast pisano ręcznie, staranną kaligrafią.
Autorem najkrótszego listu w naszych czasach był Wiktor Hugo, który zaraz po opublikowaniu „Nędzników” napisał do wydawcy w sprawie powodzenia dzieła tylko jeden znak „?”. otrzymał równie zwięzłą odpowiedź: „!”.
Potem pisanie listów wyparł telefon.
Dzisiaj telefon komórkowy, pisanie SMS-ów, e-maili.
Choć wakacje coraz bliżej, uczniowie naszej szkoły nie zwalniają tempa i uczestniczą w konkursach. Ostatnio wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Polonistycznym PANDA. Pomimo trudnej sytuacji epidemicznej uczniowie z klas V-VIII stawili czoła wyzwaniu.
Czekamy z niecierpliwością na wyniki i życzymy sukcesów.
23 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Była to wyśmienita okazja do tego, aby porozmawiać o książkach i naszych gustach czytelniczych. Podczas lekcji języka polskiego dowiedzieliśmy się jakie książki są w tej chwili najchętniej czytane przez Polaków, jacy autorzy są najpopularniejsi wśród czytelników (tych młodszych i tych starszych) oraz jakie są nasze gusta czytelnicze. Bo warto zaznaczyć jedną rzecz: książki to nie tylko lektury! Na świecie wydano tyle książek, że nie ma osoby, która by dla siebie czegoś nie znalazła.
Statystki czytelnictwa w Polsce nie są najlepsze: ponad 60% naszych rodaków w ogóle nie sięga po książki. Na szczęście te liczby nie dotyczą naszej szkoły!
W ramach obchodów Dnia Książki poprosiliśmy zarówno uczniów, jak i nauczycieli, o wykonanie zdjęcia z jedną ze swoich ulubionych książek. Odzew od uczniów zaskoczył nas wszystkich – w krótkim czasie otrzymaliśmy ponad 100 zdjęć! Po krótkiej analizie pośród uczniów naszej szkoły za najpopularniejsze można uznać 3 książki:
“Nela mała reporterka” - w końcu jesteśmy szkołą im. Polskich Podróżników
Biografie piłkarzy - w każdym roczniku mamy przecież klasy sportowe
“Mały Książę - tego chyba nie trzeba tłumaczyć. To jedna z najpiękniejszych i najmądrzejszych książek w historii.
Zapraszamy serdecznie do obejrzenia naszej galerii zdjęć. Dowiecie się z niej nie tylko tego, co czyta nasza młodzież. Zobaczycie też, co czytają nasi nauczyciele. Może ktoś z Was znajdzie coś dla siebie? W końcu, jak mawiała Wisława Szymborska: “Czytanie to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość sobie wymyśliła”.
Informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 kwietnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, od 26 kwietnia 2021 r. do 30 kwietnia uczniowie klas I – III wracają do szkoły, lecz niestety w trybie hybrydowym. Mam cichą nadzieję, że po świętach majowych będą mogli rozpocząć w pełni stacjonarną naukę. Trzeba mieć marzenia!
O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco w miarę pojawiania się kolejnych decyzji.
Klasa
Poniedziałek
26.04
Wtorek
27.04
Środa
28.04
Czwartek
29.04
Piątek
30.04
1a s. 3
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
1b s. 2
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
2a s.16
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
zdalnie
zdalnie
2b
s.4
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
zdalnie
zdalnie
2c s.1
zdalnie
zdalnie
zdalnie
stacjonarnie
stacjonarnie
3a s.26
stacjonarnie
stacjonarnie
stacjonarnie
zdalnie
zdalnie
3b
s.21
zdalnie
zdalnie
zdalnie
stacjonarnie
stacjonarnie
3c
s.5
zdalnie
zdalnie
zdalnie
stacjonarnie
stacjonarnie
Oczywiście uczniowie klas pracujących w sposób stacjonarny mają możliwość korzystania ze stołówki szkolnej oraz korzystania z opieki świetlicowej.
Przypominam, że w dalszym ciągu bezpieczeństwo epidemiologiczne nas wszystkich zależy od konsekwentnego przestrzegania zasad zawartych w dokumencie „Procedura bezpieczeństwa mająca na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19 wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły obowiązująca na terenie Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Polskich Podróżników w Iławie”.
Podstawowe zasady:
Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
Opiekunowie odprowadzają dzieci tylko do odpowiedniego wejścia do szkoły, z zachowaniem zasad aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej (m.in. stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa)oraz: a) 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi, b) dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m, c) dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m.
Uczniowie do szkoły powinni przychodzić nie wcześniej niż o godzinie 7.45. Do budynku szkoły będą wchodzić dwoma wejściami.
Uczniowie korzystający z zajęć opieki świetlicowej przed zajęciami dydaktycznymi wchodzą do szkoły wejściem głównym. Świetlica czynna w godzinach 6.45 – 16.45.
Po wejściu do budynku szkoły uczniowie powinni natychmiast udać się do przydzielonej im szatni.
Uczniowie realizują proces nauczania w stałych salach.
Wprowadza się zakaz przynoszenia do szkoły wszelkich przedmiotów zbędnych w procesie nauczania.
Do odwołania wprowadza się zakaz przebywania na terenie szkoły rodziców i osób trzecich.
Po zostawieniu odzieży wierzchniej i zmianie obuwia uczniowie udają się do przydzielonej im stałej sali , gdzie pozostają pod opieką nauczyciela. Sale będą otwarte od godzinie 7.45.
W placówce obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa w przestrzeni wspólnej szkoły. Rodzice/ prawni opiekunowie powinni zapewnić dzieciom odpowiednie maseczki do zakrywania ust i nosa.
W trakcie pracy szkoły, wszystkie drzwi wejściowe do budynku szkoły są zamykane. W tym czasie pracownik szkoły sprawuje dyżur przy wejściu głównym.
W uzasadnionym podejrzeniu, że dziecko jest chore (np. wysoka temperatura) i może zarażać inne dzieci, będzie ono odizolowane od innych uczniów, a rodzice zostaną poproszeni o odbiór dziecka i niezwłoczny kontakt z lekarzem. Rodzic jest zobowiązany poinformować dyrektora lub nauczyciela o stanie zdrowia dziecka.
Rodzic/prawny opiekun i inne osoby wchodzące na teren szkoły w wyjątkowej sytuacji wyjątkowej,ma obowiązek założyć maseczkę na usta i nos oraz zdezynfekować ręce przed wejściem.
W związku z możliwością przebywania dzieci w trakcie przerw i zajęć wychowania fizycznego na boisku szkolnym, zaleca się rodzicom przygotowanie ubioru zewnętrznego dostosowanego do warunków pogodowych danego dnia.
W 2022 r. egzaminy zewnętrzne zostaną przeprowadzone w większości na tych samych zasadach, jakie obowiązują w 2021 r.
W przypadku egzaminu ósmoklasisty w 2022 r. oznacza to, że:
zadania egzaminacyjne będą sprawdzały wiadomości i umiejętności określone w wymaganiach egzaminacyjnych z grudnia 2020 r., a nie jak w ubiegłych latach w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego,
obowiązują aneksy do informatorów opublikowane w grudniu 2020 r. i dostępne na stronie internetowej CKE,
uczniowie przystąpią do egzaminu z trzech przedmiotów, tj. z języka polskiego, matematyki i wybranego języka obcego nowożytnego; nie będzie przeprowadzany egzamin z przedmiotu dodatkowego (egzamin ten zostanie przeprowadzony po raz pierwszy w 2024 r.),
w arkuszach egzaminacyjnych będzie mniej zadań niż było w roku 2019, natomiast czas na rozwiązanie zadań pozostanie taki sam jak dotychczas,
w arkuszach egzaminacyjnych będzie mniej zadań otwartych,
w przypadku egzaminu z języka polskiego uczeń będzie mógł wybrać temat wypracowania spośród dwóch: rozprawki albo opowiadania, a w wypracowaniu będzie mógł odnieść się do dowolnej lektury obowiązkowej spełniającej warunki tematu,
w przypadku egzaminu z matematyki w arkuszu nie będzie zadań dotyczących dowodów geometrycznych, a wymagania dotyczące działań na pierwiastkach, stereometrii będą sprawdzane w ograniczonym zakresie,
w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego oczekiwanym średnim poziomem biegłości językowej, w tym w zakresie środków językowych w wypowiedziach pisemnych, będzie poziom A2 (w skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego).
Egzaminy zewnętrzne w 2023 r.
Planuje się, że w 2023 r. egzaminy zewnętrzne zostaną przeprowadzone zgodnie z przepisami określonymi w ustawie o systemie oświaty, rozporządzeniach o egzaminie ósmoklasisty i egzaminie maturalnym oraz rozporządzeniach o podstawie programowej kształcenia ogólnego odpowiednio w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej. Do obecnie obowiązujących przepisów prawa wprowadzona zostanie zmiana, tj. w przypadku egzaminu ósmoklasisty w 2023 r. – rezygnacja z egzaminu z przedmiotu dodatkowego do wyboru (egzamin ten zostanie po raz pierwszy przeprowadzony w 2024 r.)
Ewentualne decyzje dotyczące zawężenia zakresu wiadomości i umiejętności sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych w 2023 r. będą podejmowane – w zależności od sytuacji epidemicznej – w roku szkolnym 2021/2022.